וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות החוק הפולני: תלמידים ילמדו על תפקיד תושבי המקום בשואה

29.1.2018 / 10:19

בנט הורה לגבש מערך על רקע הצעת החוק, שעוסק ב"מעורבות האוכלוסייה המקומית" בשואה. בנט על המערך: "המושג 'מחנות השמדה פולנים' אכן לא מדויק, אך פולנים רבים הלשינו, הסגירו ורצחו בעצמם"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

שר החינוך נפתלי בנט הורה, בעקבות הצעת החוק בפולין שדורשת להימנע מקשירת העם הפולני בפשעי מלחמת העולם השנייה ובפרט מחנות ההשמדה על אדמת המדינה, להקצות שעתיים של מערך שיעור בנושא. המערך עוסק ב"מעורבות האוכלוסיות המקומיות, בהן פולין, בשואת העם היהודי", ושיעורי החובה שלו יעסקו ב"איתור היהודים, תפיסתם ושילוחם למחנות הצריך שיתוף פעולה נרחב של האוכלוסייה המקומית, אשר בעצמה נרדפה על ידי השלטון הנאצי".

"אכן, המושג 'מחנות השמדה פולנים' אינו מדויק שכן מדובר במחנות השמדה גרמנים על אדמת פולין", אמר בנט. ואולם, הוסיף כי "עובדה היסטורית היא שפולנים רבים סייעו לרצח יהודים, הלשינו, הסגירו, רצחו בעצמם יהודים בזמן השואה, ואף לאחריה". לדבריו, "אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש לא מעט פולנים ששיתפו פעולה עם הנאצים - ועלינו לוודא כי תלמידי ישראל מכירים את המציאות כפי שהתרחשה. את עובדות אלה יש ללמד ולהשריש בדור הצעיר. על כן, הוריתי למערכת החינוך להקדיש שעתיים כבר השבוע ללימוד הנושא".

שר החינוך, נפתלי בנט בישיבת הממשלה השבועית, 28 בינואר 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
בנט/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר: "בתקופת השואה, כ-200 אלף מיהודי פולין נרצחו על ידי הפולנים עצמם. תלמידי ישראל צריכים ללמוד ולהכיר עובדה זו, בעיקר עכשיו, על רקע ניסיונות לטשטש עובדות היסטוריות. מערך השיעור שגובש משמש נדבך נוסף עבור מערכת החינוך, בהנחלת סיפורו של העם היהודי".

לפי משרד החינוך, מערך השיעור, שגובש בשיתוף עם "יד ושם", מיועד לתלמידי כיתות ז' עד י"ב, ומסייע למורים להנגיש לתלמידים מידע מהימן בנושא, על רקע הליך החקיקה שמתקיים בימים אלה בפרלמנט הפולני. מערך השיעור מכיל חומרים מאתר "יד ושם", סרטוני עדויות של ניצולים, מקורות היסטוריים ושאלות לדיון בכיתה. מערך השיעור מאפשר לתלמידים להעמיק בנושא, תוך שימת דגש על העובדות ההיסטוריות והנסיבות שהובילו להירצחם של היהודים בפולין ובכלל בשטחי אירופה המזרחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully