וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בתום פגישתו עם פוטין: "נמנע מאיראן הכנסת נשק קטלני לסוריה"

29.1.2018 / 19:53

בתום פגישתו עם נשיא רוסיה במוסקבה, שארכה כשעה וחצי ובמהלכה הציג את הפעולות שנוקטת איראן באזור - אמר נתניהו: "הבהרתי שבסוריה אנחנו בקו פרשת מים, ואם לא תיבלם התבססות איראן במדינה - נבלום אותה, ובולמים גם כעת". נתניהו הודה על הפגישה: "משקפת מאבק משותף ברוע"

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) במשך כשעה וחצי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה, ודן עמו בבלימת התחזקותה ותוקפנותה של איראן באזור. בתום הפגישה, אמר נתניהו כי בפגישה עם פוטין דיברנו השניים על המתרחש בגבולה הצפוני של ישראל. "שוחחתי איתו על סוריה ולבנון, הנושאים האלה קשורים בביטחון ישראל", אמר נתניהו בתדרוך לכתבים מדיניים, "אנחנו נמצאים בקו פרשת המים בסוריה, והשאלה היא אם איראן תתבסס בסוריה או שהתהליך ייבלם. הבהרתי לפוטין שנבלום אותו, גם אם לא ייבלם - ואנחנו כבר פועלים לבלום אותו".

נתניהו הוסיף כי כאשר שוחחו השניים על לבנון, "הבהרתי את המדיניות שלנו וחומרת הסכנה. עדיין לא נחצו קווים אדומים. מי שמנסה לשנות את הסטטוס קוו בסוריה ולבנון זו איראן, שמנסה באופן אקטיבי להבעיר את הזירה ולהכניס לסוריה נשק קטלני". נתניהו הוסיף בתדרוך לכתבים, שאמר לפוטין כי "האיום של נשק מדויק מלבנון הוא איום חמור שישראל לא מוכנה לקבל אותו".

גורם מדיני ציין כי השיחה בין השניים הייתה מעמיקה, ובמהלכה הציג ראש הממשלה את הפעולות שמבצעת איראן, "לרבות הניסיון שלה להפוך את לבנון למפעל לייצור טילים".

עוד בוואלה! NEWS:
האיום שמאחורי הודעת צה"ל: ישראל תצטרך להכריע אם לפעול בלבנון
פרשת השחיתות בראשל"צ: ראש העירייה דב צור ישוב לעבודתו
סמל המחאה באיראן שוב חופשית: האישה שהסירה את הרעלה שוחררה

פתח פגישת רה"מ נתניהו והנשיא פוטין בקרמלין במוסקבה 29 בינואר 2018. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
פוטין ונתניהו במהלך פגישתם במוסקבה, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

בפתח פגישתם היום במוסקבה, אמר נתניהו לנשיא רוסיה: "אני מאוד מעריך את ההזמנה הזאת ואת ההתייצבות שלך אישית, במקום הזה וביום הזה (יום השואה הבינלאומי - ט"ש), שמשקף את המאבק המשותף שלנו ברוע הגדול ביותר שידעה האנושות. במחיר הנורא ששילם העם שלי, העם היהודי, והעם הרוסי והקורבן הגדול של 20 מיליון רוסים לצד ששת המיליון שלנו והגבורה של הצבא האדום להשגת הניצחון על הנאצים".

"אני חושב שהלקח העיקרי של עליית הנאצים ואחר כך תבוסת הנאצים, הוא שצריך לעמוד מול אידיאולוגיות רצחניות בזמן ובעוצמה", אמרה נתניהו. "זו המשימה שלנו גם היום ועל כך אני רוצה לדבר איתך, על המאמצים המשותפים שלנו לקדם ביטחון ויציבות באזורנו, וכמובן גם על שיתוף הפעולה ההדדי בינינו, בין רוסיה לישראל. השיחות האלה שלנו, שאנחנו מקיימים אותן מעת לעת, לדעתי תורמות הרבה להשגת המטרות האלה ואני בטוח שכך יהיה גם עכשיו".

פוטין הודה לנתניהו על שקיבל את ההזמנה, והוסיף כי לפגישה משמעות סמלית בימים אלה, מכיוון שהעולם כולו נזכר בקורבנות השואה. "כפי שאתה יודע, במדינתנו היו קורבנות רבים, כמעט בכל משפחה", אמר פוטין. "בין היהודים שנרצחו על ידי הנאצים, היו הרבה מאוד אזרחים של ברית המועצות. הם היו אלה שתרמו תרומה רבה בניצחון על הנאצים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ממריא לרוסיה, 29 בינואר 2018. לע"מ, צילום מסך
נפגשים מעת לעת. נתניהו לפני המראתו לרוסיה/צילום מסך, לע"מ

עם עלייתו למטוס, אמר נתניהו: "אנחנו נפגשים מעת לעת כדי להבטיח את התיאום הצבאי בין צה"ל לרוסיה בסוריה, ועד היום זה הצליח וזה ימשיך להצליח. אדון עם פוטין בניסיונות הבלתי פוסקים של איראן להתבסס צבאית בסוריה. בנוסף נדון בניסיון של איראן להפוך את לבנון לאתר טילים אחד גדול, אתר לייצור טילים מדויקים לעבר מדינת ישראל, דבר שאיננו מוכנים לסבול".

שבע פגישות בשנתיים וחצי

מדובר בפגישתם השביעית של השניים בשנתיים וחצי האחרונות, מאז שרוסיה הגבירה את נוכחותה הצבאית ומעורבותה במלחמת האזרחים בסוריה, וחלק ממאמץ בינלאומי נרחב שנתניהו מוביל בשבועות האחרונים בנושא האיראני, ליצירת גיבוי ותמיכה בינלאומיים למהלכים הישראלים שנועדו לבלום את המגמה. לנתניהו יתלוו, בין היתר, ראש אמ"ן האלוף הרצי הלוי, ראש המלל מאיר בן שבת והמזכיר הצבאי של ראש ממשלה אליעזר טולדנו והשר זאב אלקין, שמלווה את הפגישות עם פוטין בקביעות ואף משמש כמתורגמן. המנהיגים ידונו בהמשך התיאום הביטחוני ההדוק בין צה"ל לכוחות הרוסיים, וכן בהתפתחויות האחרונות באזור.

הפגישה עם פוטין היא חלק מדיאלוג אסטרטגי הדוק שירושלים ומוסקבה מנהלות בשנים האחרונות אבל גם מאמץ דיפלומטי-אסטרטגי מרוכז שנתניהו מוביל בשבועות האחרונים בנושא האיראני. הוא נפגש בשבוע שעבר בשולי הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ונשיא צרפת עמנואל מקרון, ובחודש הבא צפוי לנאום בנושא בוועידת הביטחון במינכן. במוקד הפגישות החשש הישראלי הגובר מהתבססותה הצבאית של איראן בסוריה - וניסיונותיה להקים בסוריה ולבנון מפעלים לייצור נשק מדויק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, במוסקבה, 29 בינואר 2018. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
חלק מהמאמץ הישראלי בנושא איראן. נתניהו ופוטין/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

כמו כן, על רקע איומיו של הנשיא טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין בין איראן והמעצמות, ישראל מנסה לגבש תמיכה בצעדים נוספים "שיתקנו את ההסכם" להפעלת לחץ נוסף על איראן בתחום הטילים הבליסטיים והתוקפנות האזורית. בשבוע שעבר בדאבוס נתניהו אמר: "לא משנה לי אם הם יתקנו את ההסכם, אם הם יבטלו אותו, או אם ישמרו אותו. מה שחשוב לי זה למנוע מאיראן להשיג ארסנל גרעיני. כי לא רק שאיראן מפיצה טרור בכל העולם, איראן אומרת בגלוי שהיא תשתמש בנשקים הללו ובכל נשק שברשותה כדי להשמיד את ישראל. לא נאפשר לזה לקרות".

(עדכון ראשון: 09:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully