וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוחח עם ראש ממשלת פולין: "המדינות ידונו בהבנות בנוגע לחוק"

29.1.2018 / 0:30

ראש הממשלה שוחח עם מקבילו בפולין בנוגע לחוק בנוגע לחוק האוסר לייחס לארצו אחריות לנעשה בשטחה במהלך מלחמת העולם השנייה. השניים קבעו כי צוותים משותפים לשתי המדינות יפתחו בדיאלוג כדי להגיע להבנות בנוגע לחוק מעורר המחלוקת

צילום: באדיבות חדשות עשר, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון אמש (ראשון) עם ראש ממשלת פולין מתאוש מורביצקי בנוגע לחוק שאוסר לייחס למדינתו אחריות לנעשה בשטחה במלחמת העולם השנייה. השניים סיכמו לפתוח בדיאלוג מיידי בין צוותים של שתי המדינות, כדי לנסות להגיע להבנות בנושא החקיקה.

מוקדם יותר אמר נשיא פולין אנדז'יי דודה החוק השנוי במחלוקת נועד כדי "למנוע את סילוף האמת". עם זאת, הוא הוסיף בהצהרה שמסר בנושא כי הליך החקיקה טרם הושלם והוא יציג את עמדתו בתום ההליך. החוק זקוק עוד לאישור הסנאט ולאישור הנשיא, ובישראל מפעילים לחץ דיפלומטי רב כדי לשנותו.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר החקלאות, אורי אריאל בישיבת הממשלה השבועית, 28 בינואר 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בישיבת הממשלה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

החוק, שאותו מקדמת ממשלת הימין הלאומני של מפלגת "חוק וצדק", קובע עד שלוש שנות מאסר למי שייחס "אחריות או שיתוף פעולה של האומה או של המדינה הפולים לפשעים בוצעו על ידי הרייך השלישי הגרמני - או פשעים אחרים נגד האנושות השלום ופשעי מלחמה". כמו כן, עונש דומה יוטל גם על מי שמתאר את מחנות ההשמדה הנאציים כפולניים. החוק יהיה תקף למקומיים ולזרים.

לדברי דודה, "עמדתו הסופית בעניין תינתן בתום השלמת עבודת הפרלמנט ובחינה מדוקדקת של הנוסח הסופי". הוא גם ניסה להפגיש את החששות בקרב ניצולי שואה, מכך שלא יאונה להם רע אם יספרו על חוויותיהם. "כל מי שזיכרונו האישי או מחקרו ההיסטורי אומר אמת לגבי הפשעים וההתנהגות המבישה שאירעו בעבר במעורבות של פולנים מחזיק בזכות לומר את האמת הזו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
"דוחים בתוקף"- ר"מ פולין תקף את מדיניות הטלת המכסות 
לקליטת מהגרים של האיחוד האירופי. רויטרס
ראש ממשלת פולין מתאוש מורביצקי/רויטרס

בעקבות החקיקה, סגן שגריר פולין פיוטר קוזלובסקי הגיע היום לשיחת הבהרה במשרד החוץ בירושלים. בתום הפגישה, שקיים סגן השגריר עם סמנכ"ל אירופה במשרד החוץ רודיקה רדיאן-גורדון ועם ראש חטיבת תפוצות ודתות עקיבא תור, נמסר ממשרד החוץ כי בירושלים מצפים בוורשה לשנות את נוסח החוק. "התזמון שבו הועלה (החוק) היה מפתיע ואומלל במיוחד - ערב יום השואה הבינלאומי", נמסר.

"החקיקה לא תסייע להמשך חשיפתה של האמת ההיסטורית ועלולה לפגוע בחופש המחקר, כמו גם למנוע דיון במסר ההיסטורי ובמורשת מלחמת העולם השנייה", נמסר עוד. "אנו מצפים כי ממשלת פולין תשנה את נוסח החוק לפני אימוצו הסופי ותנהל דיאלוג עם ישראל בנושא".

סגן השגריר קוזלובסקי אמר בתום השיחה כי "כוונת החוק היא בשום פנים ואופן לא לשנות את האמת ההיסטורית, אלא לשמר אותה, לשמור עליה, לשמור על האמת לגבי מה שקרה בשואה ולמנוע את עיוותה".

(עדכון ראשון: 23:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully