וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט דן בהרחבת בז"ן: "מוכרים את הבריאות שלנו"

28.1.2018 / 21:49

השופטים צפויים בהמשך למסור את החלטתם בעתירה שהגישו אדם טבע ודין, ארגונים סביבתיים ורשויות מקומיות באזור המפרץ, ובראשן עיריית חיפה. מחוץ לבית המשפט התקיימה הפגנה נגד בז"ן. המפגינים: "מוכרים את הבריאות של תושבי האזור"

עריכה: יאיר דניאל

בבית המשפט המחוזי בחיפה דן היום (ראשון) בעתירת ארגוני ירוקים כנגד הרחבת בז"ן. את העתירה הגישו הארגונים אדם טבע ודין, מגמה ירוקה והקואליציה לבריאות הציבור. לעתירה הצטרפו גם רשויות מקומיות ובראשן עיריית חיפה. בדיון נכחו בין השאר ראש העיר חיפה יונה יהב ומהנדס העיר אריאל וטרמן. כמו כן, לדיון בבית המשפט הגיע גם מנכ"ל בז"ן ישר בן מרדכי. בתום הדיון הודיעו השופטים כי החלטה תישלח לצדדים.

לפני הדיון התקיימה מחוץ לבית המשפט הפגנת תמיכה של ארגון "מגמה ירוקה" וארגונים סביבתיים אחרים, לצד חברת הכנסת יעל כהן פארן (המחנה הציוני).

"לא בז"ן לחטוף סרטן"- תושבי חיפה ונציגי ארגוני סביבה הפגינו נגד התוכנית להרחבת בתי זיקוק לנפט. ערן גילווארג, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה מחוץ לאולם בית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, ערן גילווארג

"אנו פה כדי לומר לממשלת ישראל ועיריית חיפה: לא נתיר את הרחבת בז"ן", אמר אביהו האן מארגון הירוקים בעיריית חיפה. "התנגדנו במשך שלוש שנים לתוכנית והיא אושרה במניפולציה. התוכנית תוסיף עוד זיהום במפרץ חיפה ואנו לא נאפשר זאת". לדברים הצטרפה גם אפרת קיזמכר, תושבת בת שלמה שבכרמל: "אף אחד לא רוצה את הקונדנסט הזה, אפילו לא היזם בעצמו. משרד האנרגיה דוחף לנו את זה לסביבה שלנו לתעשייה פטרוכימית עתידית".

יעל וינר, תושבת נתניה שהגיעה אף היא להפגנה, טענה כי התוכנית להרחבת בז"ן מאפשרת למעשה פגיעה בריאות התושבים למען התועלת הכלכלית של בעלי המפעל. "הכל תמורת כסף לכיס של משפחת עופר", טענה. "מוכרים את הבריאות שלנו. מדובר בחומר נפיץ ונדיף. אם הוא ייתלקח זה יהיה אסון. אנשים ימותו. אומרים לנו 'יהיה בסדר'. בדיוק מזה אני מודאגת".

התוכנית להרחבת בז"ן נמצאת בתהליכי אישור כבר למעלה מ-13 שנים. קבוצת בז"ן משקיעה מידי שנה עשרות מיליוני שקלים במתקנים סביבתיים ונתוני המשרד להגנת הסביבה מעידים על הפחתה משמעותית ומתמדת בהשפעותיה הסביבתיות.

"הכול ספינים משפטיים", הוסיפה פעילת הסביבה חנה קופרמן, תושבת קיסריה שהיתה בין הראשון להתריע מפני סכנות הקונדנסט והטיפול בו. "בזמן שמדברים הרחיבו כבר את מתחם בזן פי שלושה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
"לא בז"ן לחטוף סרטן"- תושבי חיפה ונציגי ארגוני סביבה הפגינו נגד התוכנית להרחבת בתי זיקוק לנפט. ערן גילווארג, מערכת וואלה! NEWS
"ספינים משפטיים". ההפגנה בחיפה, היום/מערכת וואלה! NEWS, ערן גילווארג

"אני מקווה שבית המשפט המחוזי יגיד את דברו היום ויעצור את תכניות ההרחבה של בז"ן", אמרה ח"כ כהן פארן. "לא ייתכן שקרוב למיליון איש ואישה, תושבי מפרץ חיפה וסביבתו, חיים תחת זיהום אוויר כל כך חמור, שהוא תוצאה של התעשייה המזהמת ובז"ן בראשה. התעשייה הזאת צריכה לצמצם את הזיהום ולהצטמצם, ובמקום זאת ההחלטה היא להרחיבה. ההבטחות שהזיהום לא יגדל הן חסרות בסיס, מכיוון שאף אחד לא יודע את רמת הזיהום הקיימת ועל כך הודו נציגי המשרד להגנת הסביבה בדיוני ועדות התכנון. בקרוב אעלה במליאה את הצעת החוק 'תכנית חירום להבראת מפרץ חיפה' שתעשה סדר בתעשייה ותביא לצמצום הזיהום החריג במפרץ חיפה.

מבז"ן נמסר בתגובה: התוכנית קובעת מפורשות כי בזן לא תוכל להגדיל את הפליטות שלה בעתיד והיא כוללת כמה מנגנונים ייחודיים שאין להם אח ורע, ביניהם, זכות הציבור להגיש השגות טרם מתן היתרי בנייה פרטניים".

"לא בז"ן לחטוף סרטן"- תושבי חיפה ונציגי ארגוני סביבה הפגינו נגד התוכנית להרחבת בתי זיקוק לנפט. ערן גילווארג, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה מחוץ לבית המשפט בחיפה, היום/מערכת וואלה! NEWS, ערן גילווארג
  • עוד באותו נושא:
  • בז"ן
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully