וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא: בני הנוער של היום אומללים יותר בגלל הסמארטפונים

31.1.2018 / 9:08

חוקרים מאוניברסיטת סן דייגו מצאו שבני נוער שמבלים יותר משעתיים ביום מול מסך המחשב, הטאבלט או הסמארטפון - אינם מאושרים וסובלים מהערכה עצמית נמוכה

צילום מסך

בווידאו: סיני נשך סוללה של אייפון - והפך לכדור אש

מחקר של אוניברסיטת סן דייגו, קליפורניה, מצא שסמארטפונים יוצרים דור של ילדים אומללים. בני נוער מגילאי 13 עד 18 שמבלים יותר משעתיים ביום בניידים שלהם או במחשב אינם מאושרים כמו אלו שמבלים עד שעה ביום מול המסך ואת שאר הזמן מבלים בפעילויות אחרות כמו מפגשים עם חברים או ספורט. החוקרים טוענים שבני נוער יהיו מאושרים יותר אם יגבילו את זמן ההתעסקות שלהם במדיה הדיגיטלית, כולל רשתות חברתיות והסתמסות בהודעות.

מחבר המחקר, פרופסור ג'ין טווינג אמר: "למרות שמחקר זה אינו יכול להראות סיבתיות, מחקרים אחרים הראו כי שימוש רב יותר במדיה החברתית מוביל לאומללות, אולם אומללות אינה מובילה לשימוש רב יותר במדיה החברתית. המפתח לשימוש במדיה דיגיטלית ללא השפעה על מידת האושר הוא שימוש מוגבל. המטרה היא לא להשקיע יותר משעתיים ביום במדיה הדיגיטלית ולנסות להגדיל את כמות הזמן שאתם מבלים עם חברים במפגשים פנים אל פנים או בפעילות גופנית - שתי פעילויות המתקשרות באופן ישיר לאושר".

נערה בוכה. ShutterStock
סמארטפונים מאמללים בני נוער/ShutterStock

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

זו הסיבה שאסור לנשוך את הסוללה של הסמארטפון

לכתבה המלאה

יחד עם עמיתים מאוניברסיטת ג'ורג'יה, פרופסור טווינג בדק את הנתונים ממחקר האורך "מפקחים על העתיד" - סקר ארצי מייצג של יותר ממיליון ילדים בארה"ב בגילאי 13-14, 15-16 ו-17-18. התלמידים נשאלו באיזו תדירות הם בילו בסמארטפונים, בטאבלטים ובמחשבים שלהם וכן שאלות על האינטראקציות החברתיות שלהם ורמת האושר הכללית שלהם. המחקר מצא כי בני הנוער המאושרים ביותר היו אלו שהגבילו את זמן ההתעסקות בתקשורת הדיגיטלית לפחות משעה ביום. האומללות עלתה בהתמדה עם הגדלת זמן המסך.

ילדה סמארטפון. ShutterStock
הגבילו את זמן ההתעסקות שלכם בנייד לשעתיים ביום/ShutterStock

בבחינה של מגמות היסטוריות מאותן קבוצות גיל מאז שנות ה-90, החוקרים גילו שהתפשוטתם של הסמארטפונים לאורך זמן הובילה לירידה כללית בשמחת חייהם של בני הנוער האמריקנים. משתתפי המחקר שנולדו לאחר שנות האלפיים היו פחות מרוצים מהחיים, היו בעלי הערכה עצמית נמוכה והרבה יותר עצובים מאלה שגדלו בשנות ה-90.

מאז 2012 חלה צניחה גדולה בשביעות הרצון והערכה העצמית של נערים. זו הייתה השנה הראשונה שיותר מ-50 אחוזים מהאוכלוסייה האמריקאית החזיקו בסמארטפונים. פרופסור טווינג הוסיף: "עד כה השינוי הגדול ביותר בחיי בני הנוער בין 2012 ל-2016 היה הגידול בכמות הזמן שהשקיעו במדיה הדיגיטלית והירידה בפעילויות חברתיות ובשינה. הופעתו של הסמארטפון הוא ההסבר הסביר ביותר לירידה הפתאומית ברווחתם הפסיכולוגית של בני הנוער".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully