וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שגריר פולין זומן לשיחת הבהרה: "מצפים לשינוי החוק"

28.1.2018 / 11:36

בתום השיחה שאליה זומן פיוטר קוזלובסקי במשרד החוץ נמסר כי תזמון החוק, האוסר על קישור בין פולין לפשעי הנאצים, בערב יום השואה הבינלאומי הוא "אומלל". סגן השגריר: "רוצים לשמר על ההיסטוריה, לא לעוות אותה"

צילום: באדיבות חדשות עשר, עריכה: שניר דבוש

סגן שגריר פולין פיוטר קוזלובסקי הגיע היום (ראשון) לשיחת הבהרה עם במשרד החוץ בירושלים בעקבות החוק השנוי במחלוקת שעבר בפרלמנט ואוסר על שימוש בביטוי מחנות השמדה פולניים. החוק עורר זעם רב בישראל, אך בפולין מתעקשים כי הוא הכרחי. החוק עוד זקוק לאישור הסנאט ולאישורו של הנשיא.

בתום הפגישה, שקיים סגן השגריר עם סמנכ"ל אירופה במשרד החוץ רודיקה רדיאן-גורדון ועם ראש חטיבת תפוצות ודתות עקיבא תור, נמסר ממשרד החוץ כי בירושלים מצפים בוורשה לשנות את נוסח החוק. "התזמון שבו הועלה (החוק) היה מפתיע ואומלל במיוחד - ערב יום השואה הבינלאומי", נמסר.

"החקיקה לא תסייע להמשך חשיפתה של האמת ההיסטורית ועלולה לפגוע בחופש המחקר, כמו גם למנוע דיון במסר ההיסטורי ובמורשת מלחמת העולם השנייה", נמסר עוד. "אנו מצפים כי ממשלת פולין תשנה את נוסח החוק לפני אימוצו הסופי ותנהל דיאלוג עם ישראל בנושא".

סגן שגריר פולין, קוסלובסקי מגיעה לשיחת הבהרה במשרד החוץ, ירושלים, 28 בינואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
סגן השגריר של פולין/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

סגן השגריר קוזלובסקי אמר בתום השיחה כי "כוונת החוק היא בשום פנים ואופן לא לשנות את האמת ההיסטורית, אלא לשמר אותה, לשמור עליה, לשמור על האמת לגבי מה שקרה בשואה ולמנוע את עיוותה".

ראש ממשלת פולין מתאוש מורביצקי כתב הלילה בחשבון הטוויטר שלו כי מחנה אושוויץ "מהווה את הלקח המר ביותר על האופן שבו אידאולוגיות של רוע עלולות ליצור גיהנום על פני אדמות".

לדבריו, "על היהודים, הפולנים וכל הקורבנות לשמור על זכרונם של כל מי שנרצחו בידי הנאצים הגרמנים". עוד כתב מורביצקי כי "אושוויץ-בירקנאו הוא לא שם פולני והביטוי 'העבודה משחררת' אינו ביטוי בפולנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully