וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי | הזעם, הצרחות ואובדן השליטה: הקלטות שרה נתניהו נחשפות

28.1.2018 / 14:00

בהקלטה בלעדית שהגיעה לידי וואלה! NEWS, נשמעת אשת ראש הממשלה בשיחה זועמת עם יועץ בכיר של משפחת נתניהו, בתגובה לפרסום ידיעה על פעילותה הציבורית במדור רכילות. הסיבה לזעם: בכתבה לא צוין שהיא פסיכולוגית. משפחת נתניהו: "שרה מקדישה זמן לטיפול בילדים"

אתר רשמי

רבות דובר לאורך השנים על ההתנהלות במעונו של ראש הממשלה; עובדים שהתלוננו על אלימות מילולית, על סביבת עבודה מבזה ועל יחס לא ראוי, שמגיע מכיוונה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו. למרות שבכמה מקרים תלונות עובדי המעון הגיעו עד למסדרונות בתי המשפט, ואף נרשמו פסיקות לטובת חלק מהעובדים - בסביבת משפחת נתניהו טענו פעם אחר פעם, כי מדובר במסע רדיפה מתוזמר נגד המשפחה, בין אם על רקע אישי או פוליטי. כעת, בהקלטה בלעדית שנחשפת בוואלה! NEWS, ניתנת הצצה ראשונה לאופן שבו נשמעת ומרגישה סביבת העבודה במעון ראש הממשלה.

ב-10 בנובמבר 2009 פורסמה במדור רכילות ידיעה קצרה - 44 מילים בלבד - שעסקה בשרה נתניהו. הידיעה הייתה בעלת אופי חיובי, החמיאה לנתניהו ופירטה כיצד רעיית ראש הממשלה "החליטה להירתם ולתת את חסותה לאירוע התרמה", באקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים, שבה למדו בניה, יאיר ואבנר.

שרה נתניהו יוצאת מבית הדין האזורי לדיון ההוכחות של מני נפתלי. מאי 2015. נועם מושקוביץ
זעמה שלא צוין שהיא פסיכולוגית - ודרשה נזיפה בעורך. נתניהו בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, מאי 2015/נועם מושקוביץ
בהקלטה שנחשפת כעת, נשמעת נתניהו מטיחה בצרחות בעובד הבכיר: "פסי-כו-לו-גית, M.A, B.A - זהו!". והמשיכה: "הוא מקבל ממך עכשיו שיחת נזיפה?"

אלא שאותה ידיעה עוררה את זעמה של נתניהו, ואת הזעם הזה נאלץ לספוג יועץ בכיר למשפחת נתניהו, שעמו שוחחה לאחר פרסום הידיעה וששמו שמור במערכת. הסיבה לזעמה של רעיית ראש הממשלה: הידיעה הקצרה והמחמיאה פורסמה מבלי שצוין בה שהיא פסיכולוגית. פרט לכך, הוטרדה נתניהו גם מהעובדה שבכתבה מצוין ש"תואר אשת ראש הממשלה מחייב גם לפעילות ציבורית".

בהקלטה שנחשפת כעת, נשמעת נתניהו מטיחה בצרחות בעובד הבכיר: "פסי-כו-לו-גית, M.A, B.A - זהו!". בין הצעקות, דורשת נתניהו מהעובד לנזוף בעיתונאי המפרסם על הנוסח, והחלה לצטט מהכתבה - ולגעור. "הוא מקבל ממך עכשיו שיחת נזיפה? חוץ מזה - נוסח. 'אשת ראש הממשלה, מחייב גם פעילות ציבורית', למה?! למה?!", ומיד לאחר מכן ממשיכה בצעקות: "אשת ראש הממשלה הזאת עושה פעילות ציבורית כל יום! בעבודה המקצועית שלה!".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

כרוניקה של עימותים עם עובדי המעון

בימים אלה מתנהל משפטה של שירה רבן, עובדת משק בית שהועסקה במעון ראש הממשלה ותבעה משרה נתניהו פיצויים בסך 225 אלף שקלים, בטענה להתעללות מתמשכת מצדה. רבן, צעירה חרדית בת 24, טענה בתביעתה ש"הועסקה כשפחה", וספגה העלבות, השפלות והתעמרות מצד נתניהו, שלטענתה אף כמעט הכתה אותה.

רבן סיפרה בין היתר על אותו יום, למחרת יום הכיפורים האחרון, שלאחריו לא יכלה עוד להמשיך בעבודתה. "היום התחיל בצורה לא טובה, מבחינתה, בצעקות - 'שירה, יאללה יאללה תעשי במקומות אחרים, יאללה יאללה תעשי בבית שלך''. לטענתה, נתניהו "המשיכה לצווח, ובשלב מסוים התחילה להתקרב, עם צעקות וידיים באוויר, תוך שהיא משתוללת כל הזמן עם האצבעות, ועם מחיאות כפיים מחרידות וחזקות תוך כדי הדיבור. אני לא יודעת למה היא הייתה מוחאת כפיים ככה, ונושכת את השפתיים, וכל רגע אומרת: 'מה שאני אעשה, מה שאני אעשה'".

העובדת לשעבר במעון ראש הממשלה שהגישה תביעה נגד שרה נתניהו בריאיון לחדשות 2, 11 בנובמבר 2017. חדשות ערוץ 2, מערכת וואלה! NEWS
טענה ש"הועסקה כשפחה". עובדת משק הבית לשעבר, רבן, שתביעתה נדונה כעת/מערכת וואלה! NEWS, חדשות ערוץ 2

לצד תלונות ותביעות מצדם של עובדים במעון ראש הממשלה ובבית משפחת נתניהו, על תנאי העסקה פוגעניים, התעמרות והשפלה - בשבוע שעבר נודע כי במשרד ראש הממשלה הורו להציג את אשת ראש הממשלה כ"גברת הראשונה" (First Lady), מונח שאול מהפוליטיקה האמריקנית, שיוחס לאשת ראש הממשלה במהלך ביקורו בארץ של סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס.

ראש מחלקת הטקס במשרד החוץ, מירון ראובן, אמר בשיחה עם "הארץ" כי מחלקת הטקס אינה חתומה על המונח. "אולי משרד ראש הממשלה התחיל עם מונחים חדשים", אמר ראובן, שזומן לשיחת בירור בעקבות דבריו.

המקרה של שירה רבן בא בהמשך לשורת עובדים לשעבר במעון, שהחליטו לתבוע בגין טענותיהם להעסקה פוגענית. תביעותיהם של מני נפתלי וגיא אליהו, שניהם עובדים לשעבר במעון, התקבלו בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים. בפברואר 2016 נפסקו פיצויים לטובת נפתלי, בין השאר, בגין העסקה פוגענית במעון, שתוארה כך בפסק הדין: "העדויות הרבות שהוצגו מצביעות על כך שבמעון שררו תנאי העסקה פוגעניים, בגין התנהגותה של נתניהו ויחסה אל העובדים, שכלל דרישות מוגזמות, העלבות, השפלות והתפרצויות זעם". משום שנתניהו לא הייתה צד בתביעה, ערעורה נדחה על הסף.

גיא אליהו לשעבר עובד בית ראש הממשלה עם מני נפתלי בבית הדין הארצי לעבודה, ירושלים. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
שניהם תבעו בגין העסקה פוגענית מצד נתניהו - וזכו. מני נפתלי וגיא אליהו/נועם מושקוביץ
"במעון שררה אווירה של פחד", נימקה השופטת, "אליהו היה חשוף להעסקה פוגענית, שכללה נזיפות, צעקות, השפלות ודרישות מוגזמות, ואף בלתי סבירות"

גם תביעתו של אליהו בגין העסקה פוגענית התקבלה, ובמרץ 2016 פסק בית הדין לעבודה פיצויים לאליהו בסך 120 אלף שקלים, מקופת המדינה. "יש לקבל במלואה את טענת התובע, כי היה חשוף להעסקה פוגענית במעון, אשר באה לידי ביטוי בנזיפות, צעקות, השפלות, דרישות מוגזמות ואף בלתי סבירות", כתבה בפסק הדין השופטת דיתה פרוז'ינין, שאותה ביקשה נתניהו לפסול בנימוק שהכריעה לטובת נפתלי - ונדחתה. השופטת הוסיפה לנמק את פסיקתה לטובת אליהו, "כי שררה במעון בתקופת עבודתו אווירה של פחד, וכי נדרש לעבוד במשך כל תקופת עבודתו במעון שעות רבות מאוד, שאינן מתיישבות עם הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה".

בשנת 2010, ליליאן פרץ, שעבדה כעוזרת בית בבית משפחת נתניהו בקיסריה, תבעה את רעיית ראש הממשלה בבית הדין האזורי לעבודה, וטענה לתנאי העסקה בלתי הוגנים, וכן לשימוש באלימות מילולית מצדה של נתניהו. "העבודה אצל משפחת נתניהו הייתה בלחץ ובעצבים", טענה פרץ, שסיפרה כי במהלך עבודתה התבקשה לבשל בביתה הפרטי, ולא בבית משפחת נתניהו.

"גז, חשמל, שמן, סירים, מים - הכול היה אצלי. היא אמרה לי לא לבשל אצלה בבית, כדי שפיקאסו לא יריח את ריח הטיגונים - ואצלי הבאבא סאלי כן יריח", העידה פרץ ב-2012. אותה תביעה הסתיימה בפשרה בין הצדדים, שפרטיה לא פורסמו.

היום החל משפט התביעה של ליליאן פרץ. תאגיד כאן
"שרה אמרה לי לא לבשל בבית, שפיקאסו לא יריח את הטיגונים". ליליאן פרץ/תאגיד כאן

שנה וחצי לאחר מכן, אשת ראש הממשלה הייתה מעורבת בעימות נוסף עם עובדת בביתה - הפעם היה מדובר בעובדת סיעודית מנפאל, שהועסקה לטפל באביה של נתניהו, שמואל בן ארצי. "כשהיא כועסת, היא לא מדברת יפה. היא לפעמים מקללת. היא קראה לי 'זבל נפאלי' ואמרה שאני אישה רעה שגרה בבית שלה ואוכלת אוכל טוב", סיפרה אז טארה קומרי. "היא באה אליי, רצה לכיוון שלי, פחדתי וזזתי אחורה. בנפילה פתחתי את הסנטר", תיארה המטפלת את הוויכוח שבסיומו הוזמן רופא לבית ראש הממשלה.

פרשת העוזרת: שרה נתניהו העידה נגד ליליאן פרץ. רויטרס
שורת עובדים, לאורך שנים, תיארו אווירת פחד ואימה מפניה. נתניהו בפתח דיון בתביעתה של ליליאן פרץ, בשנת 2010/רויטרס

העימות הראשון של נתניהו עם עובדת במעון ראש הממשלה, היה כבר בשנת 1996, בתחילת הקדנציה הראשונה של בעלה כראש הממשלה - אז פוטרה טניה שאו, המטפלת של ילדי ראש הממשלה. שאו תבעה אז את שרה נתניהו בטענה שהתעללה בה, שללה ממנה זכויותיה ופיטרה אותה. שואו הפסידה בתביעתה לתשלום שעות נוספות, וטענותיה על התעמרות הסתיימו בפשרה בין הצדדים.

תגובת משפחת נתניהו: "פרסום מגמתי ומרושע"

מטעמה של משפחת נתניהו נמסר בתגובה: "נמאס כבר מהקלטות הסתר ושבירת כל כללי הפרטיות לצורך הכפשת משפחת נתניהו, ורק משפחת נתניהו.

"לאורך שנים, רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, מקדישה חלק ניכר מזמנה לטיפול בילדים, משפחותיהם וכל המערכת הסובבת אותם כפסיכולוגית מומחית, דבר שהתקשורת מעדיפה להעלים יחד עם מגוון פעילויות ציבוריות של הגברת נתניהו, בין היתר עבור ניצולי שואה, חיילים בודדים, ילדים חולי סרטן ומשפחות שכולות.

"מדובר בפרסום מגמתי ומרושע של הקלטת סתר מלפני תשע שנים! אין בהקלטה שום עניין לציבור ושום ערך כלשהו, אלא מדובר ברכילות צהובה בלבד שכל מטרתה המשך מסע ההכפשה המרושע נגד משפחת נתניהו".

ראש הממשלה התייחס לפרסום הקלטות רעייתו בעמוד הפייסבוק שלו, שם כתב: "הקלטת הסתר שפורסמה היום בתקשורת היא המשך מסע הצייד הפרוע והאלים שמשתולל נגד משפחתי. מה 'התגלית הגדולה' שגילו הפעם? קלטת מלפני תשע שנים שאין בה כלום. האם יש אדם שאף פעם לא מתרגז ואומר כמה מילים שלא התכוון אליהן בעידנא דריתחא?

"אבל רק במקרה של משפחתי ושלי זה משודר בראש החדשות והופך כלי ניגוח בניסיון המתמשך להפלת הממשלה בראשותי שלא בקלפי.

"זו אותה תקשורת שבמשך עשרות שנים מתעלמת מהפעילות הציבורית העניפה של רעייתי, למען ילדים חולי סרטן, משפחות שכולות, קשישים וניצולי שואה. הדברים האמיתיים אינם מעניינים את התקשורת, שעושה כל מאמץ להסתיר אותם מהציבור. גם הפעם הניסיון הבזוי הזה לא יצלח. הציבור חכם ומבין היטב מה באמת קורה כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully