וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטן ביקש מחוקרי להב 433 להתעמת עם הנחקרים שהעידו נגדו

28.1.2018 / 11:00

בפתח חקירתו השישית שמר חבר הכנסת על שתיקתו והודיע כי ימסור את גרסתו רק לאחר עימות פנים מול פנים עם איש העסקים דרור גלזר ומקורבו משה יוסף. בשבוע שעבר העיד גלזר, שעל פי החשד העביר לביטן כרבע מיליון שקל באמצעות יוסף עבור קידום פרויקט בנייה בתל אביב

צילום: ניב אהרונסון

(המפכ"ל אלשיך על חקירות ביטן, בתחילת החודש)

ח"כ דוד ביטן (הליכוד) נחקר הבוקר (ראשון) בפעם השישית ביחידת להב 433 בחשד למעורבותו בפרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון. החשדות נגדו כוללים עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. ביטן היה אמור להיות מעומת בחקירתו עם פרטים שמסרו בחקירותיהם בפרשה מקורבו משה יוסף, שכונה "הבנקאי" שלו, וכן איש העסקים דרור גלזר.

החקירה נמשכה כשעתיים ובמהלכה הוסיף ביטן לשמור על זכות השתיקה, כפי שעשה בפעם הקודמת שעמד בפני חוקרי המשטרה, אך ביקש מן החוקרים לערוך עימות בינו לבין יוסף וגלזר. לדבריו, ימסור את גרסתו לחוקרים רק לאחר עימות פנים מול פנים עם השניים.

חקירתו הקודמת של יו"ר הקואליציה לשעבר ארכה כשעה וחצי בלבד. בתחילתה מסר ביטן לחוקריו פתק שבו הצהיר בכתב ידו: "בהמשך למה שאמרתי בחקירה הקודמת, אתם מאלצים אנשים למסור נגדי עדויות שקר ולכן אני מחליט לשמור על זכות השתיקה".

בשבוע שעבר מסר את עדותו גלזר, שנעצר בחודש שעבר ל-12 יום בחשד כי העביר לביטן סכום של כרבע מיליון שקל באמצעותו של יוסף, שאף הוא מסר עדות בחודש האחרון. המידע שמסר גלזר לחוקרים עלול להרע את מצבם המשפטי של ביטן ושל אדם נוסף ששמו נקשר בפרשה - המשנה לראש עיריית תל אביב ארנון גלעדי. על פי החשד הסכום שהעביר גלזר לביטן דרך יוסף נועד לסייע בקידום פרויקט בנייה אחד לפחות בתל אביב. החוקרים חושדים עוד כי ביטן פנה לגלעדי על מנת לקדם את אותו מיזם.

עוד בנושא:
פרשת השחיתות בראשל"צ: ח"כ ביטן זומן לחקירה נוספת ביום ראשון
השחיתות בראשל"צ: התפתחות נוספת בפרשת ביטן; היזם גלזר מעיד במשטרה
אלשיך לוואלה! NEWS: "אין צורך שביטן ידבר כדי להתקדם בתיק"

דוד ביטן יוצא מהחקירה בלהב 433, 10 בדצמבר 2017. מאצ'י הוף
ביטן מגיע לחקירה, בחודש שעבר/מאצ'י הוף

גלעדי הודה בחקירתו בתחילת החודש שעבר כי טיפל בכמה עניינים לבקשתו של ביטן אך הכחיש כי עבר על החוק. לאחר חקירתו כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי מסר את גרסתו בחקירה "באופן מלא ובתיאום עם המשטרה". אדם נוסף ששמו נקשר בפרשה הוא מנכ"ל חברת הבניה "דניה-סיבוס" רונן גינזבורג.

גינזבורג נעצר למשך שישה ימים ובהמשך שוחרר למעצר בית של שבוע, שהסתיים בשבוע שעבר. הוא נחשד במתן שוחד, הלבנת הון ועבירות על חוק המע"מ ומס הכנסה. המשטרה חושדת כי גינזבורג שילם לביטן שוחד, גם הוא באמצעות יוסף, על מנת לקדם פרויקט בנייה של החברה בראשה הוא עומד בראשון לציון. המשטרה עדיין בוחנת את השאלה האם ידע שהכספים שהעביר לכאורה היו מיועדים אל ביטן. סנגורו מסר לאחר מעצרו כי במוקד התיק נמצא "וויכוח שמתכתב עם אמות מידה משפטיות שנקבעו בפרשת הולילנד לגבי דיאלוג עם שתדלן או מאכער".

(עדכון ראשון: 8:22)

להב 433. ראובן קסטרו
משרדי יחידת להב 433/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully