וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לגלאון: "נדרש תיווך אירופי בין ישראל והפלסטינים"

27.1.2018 / 12:00

יו"ר הרשות שוחח עם יו"ר מרצ כדי לנחמה עם מות אביה, ואמר כי ארה"ב לא תוכל לתווך בין הצדדים מאז הההכרה בירושלים. לדבריו, "אף אחד לא מציע לנו מו"מ, במיוחד לא האמריקנים שמנסים כעת להעניש אותנו"

עריכת וידאו:ניר חן

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שוחח אמש (שישי) עם יו"ר מרצ זהבה גלאון כדי לנחמה עם מות אביה. בשיחה אמר אבו מאזן כי ארצות הברית לא יכולה לשמש יותר כמתווכת בין ישראל והפלסטינים, וכי נדרש תיווך אירופי בין הצדדים.

"ארצות הברית לא יכולה לתווך יותר בין הישראלים והפלסטינים. נדרש מתווך אחר, אירופי, עם הקוורטט ומדינות ערביות", אמר אבו מאזן. לדבריו, לפני שנה הנשיא האמריקני דונלד טראמפ הבטיח לו עסקה טובה שתביא לפתרון הסכסוך. "בכמה שיחות הוא הבטיח עסקה טובה לסכסוך, ואחר כך באה ההפתעה הרעה הזו, שלא נוכל לקבל", אמר בהתייחסו להכרזת וושינגטון על ירושלים כבירת ישראל.

עוד בנושא:
אבו מאזן תקף את נשיא ארה"ב בנאום חריג: "טראמפ - ייחרב ביתך"
אבו מאזן: ירושלים היא השער לשלום או למלחמה - על טראמפ לבחור
אבו מאזן לשרת החוץ של האיחוד האירופי: "הכירו במדינה פלסטינית"

פגישת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא הרש"פ אבו מאבן, הבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב. רויטרס
אבו מאזן וטראמפ בבית הלבן, בשנה שעברה/רויטרס

"אנחנו מוכנים למשא ומתן, ומעולם לא רצינו לעזוב את השיחות, אבל לצערי אף אחד לא מציע לנו לקיים מו"מ, במיוחד לא האמריקנים, שעכשיו מבקשים להעניש אותנו", הוסיף. "הסכם אוסלו מת, ולמרות שישראל לא עמדה בהתחייבויות שלה, לא הפסקנו עדיין את שיתוף הפעולה הביטחוני. אנחנו ממתינים לראות אם יוכל להיות משא ומתן מדיני עם מתווכים הוגנים".

גלאון השיבה לאבו מאזן כי "הימין האמריקני והימין הישראלי מובילים למציאות אלימה ואסונית שתוביל לאובדן אמון מוחלט בין הישראלים והפלסטינים, ולמרות זאת פתרון שתי המדינות הוא הפתרון היחיד האפשרי, אך חסרה מנהיגות ישראלית אמיצה שתוביל אותו".

עוד באותו נושא

השראה מטראמפ וייאוש עמוק: הנאום שסימן את סוף דרכו של אבו מאזן

לכתבה המלאה
חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
השיבה שאין מנהיגות ישראלית אמיצה לסיום הסכסוך. גלאון/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

מוקדם יותר החודש הזהיר אבו מאזן את טראמפ כי ירושלים היא "המפתח לשלום ולמלחמה" וכי "עליו לבחור". "לא נולד ולא ייוולד הפלסטיני או הערבי או המוסלמי שיכול להתמקח על ירושלים ופלסטין או יכול לוותר על גרגיר אחד מאדמתה", אמר אבו מאזן בנאום שנשא במהלך ביקורו במוסד אל-אזהר בקהיר, זאת ברקע המתיחות שגברה עקב ההודעה על קיצוץ התמיכה בסוכנות הפליטים הפלסטינית אונר"א.

כמה ימים קודם לכן תקף אבו מאזן את הנשיא האמריקני בישיבת המועצה המרכזית של אש"ף ברמאללה. בנאום חריג בחריפותו, שב אבו מאזן על איומיו לפיהם לא ייענה לשום יוזמה של נשיא ארצות הברית לכינון הסדר קבע באזור, ואף מתח ביקורת על הודעתו האחרונה לפיה יקצץ בכספי הסיוע לפלסטינים בציוץ בטוויטר. "הוא (טראמפ) מצייץ בטוויטר ואומר שיקצץ בכספי הסיוע אם הפלסטינים יסרבו למו"מ. ייחרב ביתך, מתי סירבנו?", תקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully