וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת "החוק הפולני" ומזג אוויר סוער ברחבי הארץ | חדשות השבת

דיווח כי נתניהו צפוי להיחקר באזהרה במסגרת פרשת הצוללות, קריאות בוז לטראמפ בוועידה הכלכלית בדאבוס. אבו מאזן לגלאון: "נדרש תיווך אירופי בין ישראל והפלסטינים", ו-95 הרוגים בפיגוע בבירת אפגניסטן. כותרות סוף השבוע

"נתניהו צפוי להיחקר באזהרה במסגרת פרשת הצוללות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להעיד או להיחקר במסגרת פרשת הצוללות - כך דווח אמש בחדשות 2. על פי הדיווח, ככל הנראה נתניהו יידרש למסור עדות פתוחה בפרשה שזכתה לכינוי "תיק 3000", ולאחר מכן ייקרא לחקירה באזהרה.

עוד דווח כי בשלב זה ההערכות הן כי יוגשו כתבי אישום נגד דוד שמרון, אבריאל בר יוסף ודוד שרן אך לא נגד עו"ד יצחק מולכו. עוד ייתכן כי גם השר יובל שטייניץ שכיהן בעברו כשר המודיעין וכשר לעניינים אסטרטגים יידרש אף הוא למסור עדות פתוחה.

שלג בצפת, עלייה של 5.5 ס"מ במפלס הכנרת: מזג אוויר סוער ברחבי הארץ

המערכת החורפית הגיעה לאחד משיאיה לאחר שבאזורים רבים בצפון ובמישור החוף ירדו גשמים עזים. בשתי היממות האחרונות ירדו כמויות משקעים גבוהות במיוחד, כששיאן נרשם בגליל המערבי, בכרמל, בחוף הצפוני ובאזור מנשה, מראש הנקרה וחניתה בצפון (כ-140 מילימטרים) ועד עין החורש (120 מילימטרים). במעלה אגן ההיקוות של הכנרת ירדו כמאה מילימטרים וגם באזור זה עברו כמויות המשקעים בינואר את הממוצע לחודש זה.

בשקלול ארצי מסתכמות כמויות המשקעים מתחילת העונה ועד כה בכ-93% ביחס לממוצע העונתי, וכ-55% ביחס לכמות השנתית הכוללת. מפלס הכנרת עלה מאז אתמול ב-5.5 סנטימטרים וכעת הוא עומד על -214.10 מטרים. עקב הזרימות החזקות בנהר הירדן, המפלס צפוי להוסיף ולעלות גם ביממה הקרובה. נכון להיום, המפלס עדיין נמצא 1.1 מטרים מתחת לקו האדום התחתון, ולכנרת חסרים 5.30 מטרים כדי להתמלא.

באתר החרמון, עומד מפלס השלג על 40-35 סנטימטרים במפלס התחתון. גם בצפת ירד שלג וכבישים בגולן ובגליל נסגרו בגלל השלג, ובחדרה ובנתניה הוצפו רחובות.

קריאות בוז לטראמפ בוועידה הכלכלית בדאבוס: "התקשורת נבזית"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עורר אתמול קריאות בוז בעת שנשא דברים בוועידה הכלכלית העולמית בדאבוס שבשוויץ, לאחר שתקף את התקשורת על האופן שבו היא מסקרת אותו. דבריו נאמרו בתשובה לשאלה על המסקנות שהפיק מהשנה הראשונה לכהונתו. "עד שהפכתי לפוליטיקאי לא הבנתי כמה נבזית, כמה מרושעת וכמה מזויפת יכולה העיתונות להיות", אמר טראמפ.

בוועידה מנה טראמפ את הישגיו הכלכליים מהשנה האחרונה ובהם את רפורמת המס שהעביר, הכוללת קיצוץ נרחב במיסי החברות, וצמצום שיעור האבטלה. "אני כאן כדי להעביר מסר פשוט - אף פעם לא היה זמן טוב יותר להעסיק, לבנות, להשקיע ולצמוח בארצות הברית", הוסיף.

המשטרה דוחה את הטענות לקרע עם היועמ"ש: "שיתוף פעולה מלא"

במסגרת הודעה חריגה שפורסמה אתמול, דחו במשטרה בתוקף את הטענות לפיהן היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אינו מגבה את אנשיה במסגרת החקירות השונות העוסקות בשחיתות שלטונית. " לאחרונה, מתפרסמים פרסומים שונים, כולל היום, שמטרתם ליצור דה לגיטימציה לתפקידו של היועץ המשפטי לממשלה, לסמכויותיו ולתהליך קבלת ההחלטות על שולחנו", נטען. "כל זאת, תוך טענות לחוסר גיבוי של היועץ למאמצי משטרת ישראל להילחם בשחיתות ולממש את יעודה. משטרת ישראל דוחה את הקמפיין הזה בשאט נפש".

במשטרה הוסיפו כי "בין המשטרה, הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה מתקיים שיתוף פעולה הדוק מקצועי ופורה. כלל המערכות מחויבות לפעול כאיש אחד להיאבק בפשיעה ובשחיתות שלטונית. מבחנה של המערכת הוא אך ורק במיצוי המאמצים לחקר האמת ובקבלת החלטות בתחום אכיפת הדין לפי המבחן הראייתי ואינטרס הציבור, וכך פועלת המשטרה ביחד עם הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הכיסים הריקים של קים: "לצפון קוריאה נגמר הכסף בגלל הניסויים"

כספי המשטר של קוריאה הצפונית אוזלים בשל סדרת הניסויים שעורך המנהיג קים ג'ונג און - כך מסרו אמש שני גורמים סיניים המקורבים לצמרת המשטר הצפון-קוריאני לרשת "Radio Free Asia" (RFA). לדברי הגורמים, קים, שזו השנה השביעית לשלטונו במדינה המבודדת, בזבז את רוב הכסף שירש מאביו קים ג'ונג איל וכמעט לא נשאר לו כסף כדי לנהל את שלטונו.

הם הוסיפו כי ההחלטה להשתתף במשחקים האולימפיים שייערכו בחורף בקוריאה הדרומית היא חלק מתכנית לנסות לשקם את כלכלתה הכושלת של המדינה. "בשל ההוצאות הבזבזניות מאגר הכסף של קים אוזל", אמר אחד הגורמים. הוא הוסיף כי "לא יהיה קל לשלוט בבכירי קוריאה הצפונית, שהם ערמומיים כמו דביבונים".

אבו מאזן לגלאון: "נדרש תיווך אירופי בין ישראל והפלסטינים"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שוחח אמש עם יו"ר מרצ זהבה גלאון כדי לנחמה עם מות אביה. בשיחה אמר אבו מאזן כי ארצות הברית לא יכולה לשמש יותר כמתווכת בין ישראל והפלסטינים, וכי נדרש תיווך אירופי בין הצדדים.

"ארצות הברית לא יכולה לתווך יותר בין הישראלים והפלסטינים. נדרש מתווך אחר, אירופי, עם הקוורטט ומדינות ערביות", אמר אבו מאזן. לדבריו, לפני שנה הנשיא האמריקני דונלד טראמפ הבטיח לו עסקה טובה שתביא לפתרון הסכסוך. "בכמה שיחות הוא הבטיח עסקה טובה לסכסוך, ואחר כך באה ההפתעה הרעה הזו, שלא נוכל לקבל", אמר בהתייחסו להכרזת וושינגטון על ירושלים כבירת ישראל.

אפגניסטן: 95 נהרגו בפיגוע בלב הבירה קאבול

לפחות 95 בני אדם נהרגו ו-151 נפצעו היום בפיצוץ אמבולנס תופת בקאבול, בירת אפגניסטן. הפיגוע התרחש בסמוך לבנייני שגרירויות וממשלה בבירה.

דובר הטאליבן, זאביאללה מוג'אהיד, קיבל אחריות לפיגוע. בעקבות הפיצוץ עשן סמיך וכהה היתמר לשמיים מזירת הפיגוע, שנמצא בסמוך לבניין ששימש בעבר את משרד הפנים וליד הקונסוליות של האיחוד האירופי והודו.

פולין: חוק חדש אוסר להטיל אחריות לפשעי הנאצים על המדינה

הפרלמנט בפולין אישר אתמול חוק האוסר על הטלת אחריות על המדינה לפשעים נגד האנושות שבוצעו בשטחה במהלך מלחמת העולם השנייה בידי גרמניה הנאצית. העוברים על החוק יעמדו בפני עונש של עד שלוש שנות מאסר בגין רמיזה כי לפולין אחריות לעוולות המלחמה.

בין היתר, אוסר החוק לכנות את מחנות ההשמדה שהוקמו בשטחי פולין "פולניים", ואף מגדיר את הכחשת הרצח של מאה אלף פולנים בידי מיליציה אוקראינית בלתי חוקית. פעילות אמנותית או מדעית יוחרגו מהחוק.

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה 102:111 את מילאנו בחוץ

מכבי תל אביב השיגה אמש ניצחון חוץ 102:111 על מילאנו והעלתה את מאזנה ביורוליג ל-11 ניצחונות לעומת 9 הפסדים. בעקבות זאת פתחו הצהובים פער של שני ניצחונות על פני המקום התשיעי בטבלת המפעל. זוהי גם הפעם הראשונה העונה בה מכבי תל אביב עברה את רף ה-100 נקודות ביורוליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully