וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: רוסיה מתכננת להרוס את הכלכלה שלנו, אלפים רבים ימותו

26.1.2018 / 15:59

שר ההגנה הזהיר כי מוסקבה מחפשת להחריב את התשתיות של הממלכה, ולא בדרך של הנחתת כוחות בחופים. "מה שהם חושבים זה 'איך אנחנו יכולים לגרום כאב רב לבריטניה?'". מוסקבה דחתה את דבריו

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

שר ההגנה של בריטניה, גווין וויליאמסון, הזהיר כי רוסיה מתכננת לפגוע בכלכלה של הממלכה דרך פגיעה בתשתיות שלה, בצעד שעלול להוביל למותם של אלפים רבים - כך דיווח היום (שישי) הטלגרף הבריטי. מוסקבה ביטלה את דבריו בבוז.

"התכנית של הרוסים היא לא להנחית כלי שיט בסקרבורו ובחוף ברייטון", צוטט וויליאמסון, שנחשב ליורש אפשרי של ראשת הממשלה תרזה מיי, על ידי העיתון. "מה שהם חושבים זה 'איך אנחנו יכולים לגרום כאב רב לבריטניה?'. לפגוע בכלכלה שלה, לקרוע את התשתיות שלה, ולגרום בפועל למותם של אלפי אלפי אלפים ולהחזיק בכלי ליצירת כאוס במדינה".

היחסים בין לונדון למוסקבה מתוחים בתקופה האחרונה. בשנה שעברה, מיי האשימה את רוסיה בתוקפנות צבאית ובדצמבר, שר החוץ בוריס ג'ונסון אמר כי יש עדויות גוברות לכך שרוסיה מתערבת בבחירות במדינות המערב. חיל האוויר הבריטי אף הזניק לאחרונה מטוסי קרב למטוסי קרב רוסיים שהתקרבו למרחב האווירי של הממלכה.

שר ההגנה של בריטניה גווין וויליאמסון, ינואר 2018. רויטרס
שר ההגנה הבריטי וויליאמסון/רויטרס

תחת הנהגתו של ולדימיר פוטין, רוסיה השיבה לעצמה חלק מעוצמתה שאבדה לה עם קריסת ברית המועצות לפני יותר מרבע מאה. עם זאת, בקרמלין מכחישים שהם מתערבים בבחירות במערב, כולל אלו בארצות הברית. לטענת מוסקבה, הטענות הללו הן חלק מההיסטוריה האנטי-רוסית המופצת באירופה ובארצות הברית.

שר ההגנה הבריטי טוען כי רוסיה מחפשת דרכים לתקוף את בריטניה. "מדוע שהם ימשיכו לצלם ולבחון תחנות כוח, למה שהם יבחנו תשתיות המובילות כל כך הרבה חשמל ואנרגיה לארצנו", צוטט וויליאמסון. "נסו לדמיין את הכאוס שזה יגרום. הם יגרמו לכאוס ואז ייסוגו".

לדבריו, "אני מאמין שזהו האיום האמתי שעמו אנו מתמודדים בשלב הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא רוסיה, פוטין, שר הביטחון שויגו, נשיא סוריה, אסד, מבקרים בבסיס חיל האוויר במחוז לטקיה, סוריה  11 בדצמבר 2017. רויטרס
נוקט מדיניות אגרסיבית. פוטין לצד אסד בביקורו בסוריה/רויטרס

משרד ההגנה של רוסיה מסר כי דבריו של שר ההגנה הבריטי מראים כי הוא איבד את יכולת ההבנה שלו. "סביר שהוא איבד אחיזה במציאות", צוטט דובר משרד ההגנה, איגור קונשנקוב, על ידי סוכנות הידיעות RIA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully