וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנבל בנחל: זרימות שיא בנחלי הצפון; הירדן עלה על גדותיו

26.1.2018 / 10:43

הגשמים העזים הציפו את נחלי האזור ושימחו את חובבי השיטפונות. הזרימה בנהר הירדן היא העוצמתית ביותר שנרשמה מזה שני חורפים. מסלולים בשמורות הטבע נסגרו, והמשטרה מבקשת מהנהגים להיזהר בקרבת מאגרי מים

צילום: איבון לוין רשות כינרת, אוריה ואזנה רשות הטבע והגנים.

ספיקות שיא, מפלים שוצפים ונחלים עולים על גדותיהם: הגשמים העזים שירדו הבוקר (שישי) בצפון הארץ הציפו את נחלי האזור. נהר הירדן גם הוא נהנה מזרימה חזקה במיוחד. גיא קולר, פקח ברשות הכנרת, אמר כי "הגשמים העזים בצהלך הלילה הובילו בפעם הראשונה העונה לכך שבמקטע הסמוך לאגמון החולה, הירדן עלה על גדותיו". לדבריו, "הצפות של שטחים חקלאיים נמנעו בעקבות הערכה מוקדמת והגבהת דפנות הנהר". קולר הוסיף כי הזרימה הנוכחית היא העוצמתית ביותר שנרשמה מזה שני חורפים.

"אכן יורדות כמויות גשם יפות", אמר עופר ברנע, מנהל החברה לחקלאות בגליל העליון, שהזהיר מפני התלהבות יתרה. "אם הגשם יורד בקצב נכון, הוא נספג באדמה והוא 'שלנו'. אם הקצב עולה, הנחלים זורמים והמים לא נשארים אצלנו, וזה חבל".

נהר הירדן, ינואר 2018. רשות הכנרת, מערכת וואלה! NEWS
נהר הירדן, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, רשות הכנרת

נחל צלמון החל לזרום, לראשונה השנה, לכנרת. האגם הלאומי משנה את צבעו ומפלסו מתחיל אט אט לעלות. נחל חרמון (בניאס) גם הוא נהנה מזרימה חזקה מאוד. מסלולי המצוק בשמורת הטבע ארבל נסגרו הבוקר לטיולים עקב הגשמים. גם שמורת נחל עמודה נסגרה למטיילים מכל כניסותיה, ותיפתח מחר לאחר בדיקה של המסלולים. בדרום נסגרה שמורת הטבע עין גדי, ונחל דוד נותר פתוח עד למפל.

משטרת ישראל הודיעה כי היא נערכת בכוחות מתוגברים כבישי הארץ ובצירים הראשיים לקראת סוף השבוע החורפי. מוקד אגף התנועה יפרסם באופן תדיר הודעות לתקשורת על חסימות כבישים בעקבות הגשמים, ועל כן מתבקשים הנהגים להתעדכן באמצעי התקשורת. היערכות המשטרה כוללת תיאום מול נתיבי ישראל, שיגיעו לצמתי דרכים בהם ידרשו כתוצאה מפגעי מזג האוויר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שיטפונות בירדן ההררי - 26 בינואר 2018. איבון לוין רשות הכינרת, מערכת וואלה! NEWS
הירדן ההררי עלה על גדותיו, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, איבון לוין רשות הכינרת
הצפה בנחל צלמון. תיירות נוף גנוסר,
נחל צלמון, הבוקר/תיירות נוף גנוסר

המשטרה קוראת לציבור הנהגים להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים מוצפים, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה. כמו כן, הציבור מתבקש להיזהר במיוחד בקרבת מאגרי מים שבהם קיימת סכנת נפילה, היסחפות וטביעה.

באתר החרמון, שם יורד שלג מאז אתמול, עומד מפלס השלג על 40-35 סנטימטרים במפלס התחתון. הטמפרטורה במקום היא מינוס 2 מעלות, והאתר סגור למבקרים. גם בצפת יורד שלג, והלימודים בעיר יסתיימו ב-11:00.

זרימת שיא בנהר הירדן, ינואר 2018. רשות הכינרת, מערכת וואלה! NEWS
הירדן, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, רשות הכינרת
ברכת רם, צפון הגולן, 25 בינואר 2018. מקורות, מערכת וואלה! NEWS
בריכת רם שבצפון הגולן, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מקורות

במהלך שעות הצהריים יתפשטו הגשמים עד צפון הנגב. עדיין קיים סיכוי לשיטפונות. בלילה מצפון הארץ עד צפון הנגב יירדו גשמים לפרקים וילוו בסופות רעמים בודדות. קיים חשש להצפות בדרום מישור החוף ולשיטפונות באזור ים המלח ומדבר יהודה. במהלך הלילה הגשמים יחלשו בהדרגה.
ביום שבת יהיה מזג האוויר מעונן ברובו. יוסיפו לרדת גשמים מקומיים ויוסיף להיות חשש משיטפונות בדרום ובמזרח. תחול עלייה בטמפרטורות אך הן יישארו נמוכות מהרגיל בעונה. ביום ראשון יהיה מעונן חלקית וייתכן גשם מקומי, קל ברובו. הטמפרטורות יעלו במקצת. ביום שני תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. יהיה מעונן חלקית ועדיין ייתכן גשם מקומי קל.

"השיא עוד לפנינו", אמר לוואלה! NEWS החזאי התורן בשירות המטאורולוגי, רן שימר. בחיפה וסביבתה יורדים כבר כעת גשמים כבדים, מלווים ברעמים ובברד. הטמפרטורות ירדו במהלך הלילה והיום יהיה קר. מידות החום נמוכות מהרגיל לעונה.

שיאן הגשם מתחילת מערכת חורפית זו, ביום רביעי, הוא קיבוץ ראש הנקרה, עם 108 מ"מ, בקיבוץ עין כרמל ירדו 90 מ"מ, גם במושב שבי ציון דרומית לנהריה 90 מ"מ, בקיבוץ אילון 86 מ"מ, בחיפה, בבתי הזיקוק נרשמו 80 מ"מ, בבית דגן 49 מ"מ, בירושלים רק 10 מ"מ בשדה בוקר 4.2 מ"מ ובאילת 2.4 מ"מ. בבאר שבע לא ירד גשם.

שלג בבית ספר שדה הר מירון, ינואר 2018. החברה להגנת הטבע, מערכת וואלה! NEWS
שלג בבית ספר שדה הר מירון, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, החברה להגנת הטבע
שלג בבית ג'אן. תיימור סאלח, תמונות גולשים
שלג בבית ג'אן, הבוקר/תמונות גולשים, תיימור סאלח
שלג בצפת, ינואר 2018. חטיבת דובר המשטרה
שלג בצפת, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה
ברכת רם, צפון הגולן, 25 בינואר 2018. מקורות, מערכת וואלה! NEWS
בריכת רם, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, מקורות
ילדים בשלג בנווה אטי"ב - 26 בינואר 2018. מיקי ענבר, מערכת וואלה! NEWS
שלג בנווה אטי"ב, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מיקי ענבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully