וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לתג מחיר בירושלים: כתובת "מוות לערבים" ורכב שרוף בדרום העיר

מאיה הורודניצ'אנו, כתבתנו בירושלים

26.1.2018 / 9:15

בעקבות דיווח שהתקבל לפנות בוקר הגיעו שוטרים לשכונת בית צפאפא, שם נמצאה מכונית שרופה ולידה הכתובת "מוות לערבים, תג מחיר". ח"כ עזריה: "אירוע בלתי נסבל, לטפל באשמים ביד קשה"

חשד לתג מחיר בירושלים, ינואר 2018. חטיבת דובר המשטרה
"מוות לערבים, תג מחיר". הכתובת בירושלים, הלילה/חטיבת דובר המשטרה

חשד לפשע שנאה בירושלים: כלי רכב נשרף הלילה (שישי)בשכונת בית צפאפא שבדרום העיר, וכתובת "מוות לערבים, תג מחיר" רוססה במקום. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

מהמשטרה נמסר כי "נפתחה חקירה בעקבות דיווח שהתקבל לפנות בוקר, ולפיו רכב עולה באש בבית צפאפא. למקום הגיעו שוטרים וצוות כיבוי אש שכיבו את השריפה". עוד נמסר כי למקום הגיעו חוקרי משטרה וחוקרי זיהוי פלילי, וכי כל כיווני החקירה נבדקים.

חברת הכנסת רחל עזריה (כולנו), לשעבר סגנית ראש העיר ירושלים, אמרה כי "האירוע האלים והפוגעני שהתרחש הבוקר הוא בלתי נסבל. אני מצפה מהמשטרה לחקור ברצינות את הרקע לאירוע, לעצור את האשמים ולטפל בהם ביד קשה". עזריה הוסיפה כי אינה יודעת מי אחראי למעשה, אך אמרה כי "כתושבת שכונת קטמונים הסמוכה, אני יכולה להעיד שהשכנות היא טובה וכולנו רוצים שכך המצב יישאר".

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: בעקבות הביקורת - מח"ש שינתה נהלי חקירה
תיעוד: תושב אילת כבן 20 דוקר אחר ונמלט - הרקע פלילי
חשד לרצח בטירה: תושב העיר כבן 40 נורה למוות; נפתחה חקירה

חשד לתג מחיר בירושלים, ינואר 2018. חטיבת דובר המשטרה
"כל כיווני החקירה נבדקים". הרכב השרוף בבית צפאפא/חטיבת דובר המשטרה

בחודש מאי הושחתו כלי רכב וכמה מבנים במזרח ירושלים ובנאעורה הסמוכה לעפולה בתוך שעות - כך הודיעה המשטרה. לפי החשד, מדובר בפעולות "תג מחיר" בתגובה לצווים מנהליים שהוצאו לכמה פעילי ימין.

לפני כארבעה חודשים הרשיע בית המשפט המחוזי בנצרת את ינון ראובני, בן 20 מאופקים, בגין הצתת כנסיית "הלחם והדגים" שעל שפת הכנרת, אחד מהאתרים הקדושים לנצרות בתחומי ישראל, כשלוש שנים לפני כן. יהודה אסרף, בן 19 מאלעד שהואשם בסיוע לראובני, זוכה מהעבירות.

ראובני הורשע בעבירות של הצתה בנסיבות מחמירות, השחתת פני מקרקעין ממניע של עוינות כלפי ציבור, קשירת קשר לביצוע פשע, קשירת קשר למעשים אחרים, הסתייעות ברכב לביצוע פשע, הפרעה לשוטר והפרת הוראה חוקית.

התובע, עו"ד אבי פסטרנק מפרקליטות מחוז צפון, בירך על כך שבית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות באשר לראובני. "היה מאמץ גדול של גופי המדינה, של המשטרה והפרקליטות בתיק, וכי יש אמירה משמעותית של בית המשפט בהכרעה זו נגד הטרור היהודי", אמר. לגבי זיכויו של אסרף הוסיף כי חשוב להדגיש "שחלקו של נאשם זה במעשה זניח יותר. אנחנו נכבד את החלטת בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully