וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ הורה לפטר את החוקר המיוחד מולר - והתחרט

26.1.2018 / 12:06

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי נשיא ארה"ב דרש להדיח מתפקידו את החוקר שמונה לבדוק את קשרי אנשי הקמפיין שלו ב-2016 עם רוסיה, בגלל טענות על ניגוד עניינים. טראמפ ביטל את החלטתו רק לאחר שיועץ בכיר הודיע כי יתפטר אם המהלך ייצא לפועל. הנשיא בתגובה: "פייק ניוז"

צילום: רויטרס,CNN עריכת וידאו:ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליט לפטר את החוקר המיוחד לבחינת התערבות רוסיה בבחירות רוברט מולר, ונסוג ברגע האחרון לאחר שיועצו הודיע לו כי לא יסכים להעביר את ההנחיה למשרד המשפטים ויעדיף להתפטר מתפקידו. כך דווח הלילה (שישי) ב"ניו יורק טיימס".

טראמפ הכחיש היום את הדיווח וכינה אותו "פייק ניוז". אלה חדשות מזויפות, חברים, חדשות מזויפות", אמר לעיתונאים בשולי הפורום הכלכלי בדאבוס שבשוויץ.

בחודשים האחרונים פורסם שוב ושוב כי טראמפ שקל את פיטוריו של מולר, אולם זאת הפעם הראשונה שבה מתפרסם דיווח ולפיו הנשיא למעשה הכריע בעד פיטוריו של החוקר המיוחד ביוני 2017, ונמנע מלעשות כן רק בלחץ יועציו. פרט מעניין נוסף שעולה מן הדיווח הוא כי מולר למד על הכוונה של הנשיא לפטרו במהלך התשאולים שקיים עם בכירים בבית הלבן בשבועות האחרונים.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ ביקש ציור של ואן גוך - המוזיאון הציע אסלה מוזהבת
בכיר בבית הלבן: טראמפ יעניק אזרחות ל-1.8 מיליון ילדי מהגרים
אופרה ווינפרי דוחה אפשרות שתרוץ לנשיאות: "אין לי את הדנ"א"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך תדרוך באחוזת הגולף שלו בדמינסטר, ניו ג'רזי 8 בינואר 2018. רויטרס
"מעולם לא היה תיאום עם רוסיה". טראמפ/רויטרס

לפי הניו יורק טיימס, טראמפ טען כי מולר מצוי בשלושה מקרים שונים של ניגוד עניינים, שפוסלים אותו מלשמש חוקר מיוחד: הראשון שבהם הוא מחלוקת עלי דמי חבר במועדון גולף של טראמפ בסטרלינג, ווירג'יניה, שהביאה לסיום החברות שלו במועדון. שנית, טען הנשיא כי מולר לא יכול לחקור אותו כיוון שהוא עבד במשרד עורכי דין שייצג בעבר את חתנו, ג'ארד קושנר. לסיום, טען טראמפ כי מולר לא יכול להיות ממונה על החקירה שלו כיוון שהוא עצמו התראיין לתפקיד ראש ה-FBI ימים ספורים לפני שמונה לתפקיד החוקר המיוחד.

אחרי שהנשיא העביר את ההנחיה ליועץ המשפטי של הבית הלבן, דון מק'גאן, כדי שיעביר אותה הלאה למשרד המשפטים, הודיע מק'גאן כי הוא לא מוכן לעשות זאת וכי יתפטר מתפקידו אם יידרש להעביר את ההנחיה. הוא אמר לבכירים בבית הלבן כי לצעד שכזה יהיו השלכות הרות אסון על הכהונה של טראמפ, וכי אם הנשיא יפטר את מולר, הדבר רק יחזק את הטענות על שיבוש חקירה. האיום הביא בסופו של דבר את הנשיא לסגת מכוונתו לפטר את מולר. טיי קוב, הממונה מטעם הבית הלבן על הקשר עם משרדו של מולר מסר לעיתון: "אנחנו מנועים מלהגיב מתוך כבוד לחוקר המיוחד ולתהליך (החקירה)".

אפשרות נוספת ששקל טראמפ היא לפטר את רוד רוזנשטיין, סגן התובע הכללי - והאיש אשר מינה את מולר לתפקידו וממונה על החקירה, וקידום מספר 3 במשרד, רייצ'ל ברנד לכהן במקומו. רוזנשטיין הוא זה שאחראי על החקירה כיוון ששר המשפטים, ג'ף סשנז, פסל את עצמו מטיפול במקרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דיווח CNN: החוקר המיוחד בפרשת המעורבות הרוסית בבחירות האמריקניות, רוברט מולר, גבה עדות מראש ה-FBI המודח, ג'יימס קומי. אתר רשמי
בארה"ב דווח כי החוקר המיוחד יזמן את טראמפ למסור עדות. מולר/אתר רשמי

טראמפ אמר אתמול בשיחה שקיים עם כתבים בבית הלבן כי הוא מוכן להעיד תחת שבועה בפני מולר, ולמעשה הוא אף "מצפה לכך. מעולם לא היה תיאום עם רוסיה, לא היה שיבוש של החקירה, ואני מצפה לזה מאוד. הייתי רוצה שזה יקרה כמה שיותר מהר", הוסיף טראמפ. "האם הילרי העידה בשבועה? היא לא העידה בשבועה. אני אעשה את זה תחת שבועה". לדבריו, ההערכות של עורכי דינו הן כי הוא יתושאל על ידי מולר בתור כשבועיים או שלושה, "תלוי בעורכי הדין שלי". בתשובה לשאלה האם הוא סבור שמולר ינהג בו בהגינות השיב: "עוד נגלה" טראמפ אמר את הדברים בעקבות הפרסום ב"וושינגטון פוסט" כי מולר מתכוון לזמנו לעדות בשבועות הקרובים.

"כולם אומרים שלא היה תיאום", המשיך טראמפ. "אז עכשיו אומרים 'הוא השיב מלחמה, ואם הוא השיב מלחמה זה שיבוש'. הייתי מועמד טוב בהרבה ממנה. הייתי אחד המועמדים הנהדרים. אף אחד אחר לא היה מביס את מכונת קלינטון המושחתת"

(עדכון ראשון 05:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully