וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10,000 פוסטים מדי יום: המערכת החדשה שתזהה אנטישמיות ברשת

25.1.2018 / 18:40

המערכת שפותחה על ידי משרד התפוצות ומשרד הביטחון מבצעת ניטור פעילות האנטישמית ברשת ואף מסייעת בזיהוי מפיציה. השר בנט בירך: "לחשוף את הפרצוף המכוער של האנטישמי המודרני". שיאנית האנטישמיות ברשת: סנטיאגו, צ'ילה

שר החינוך חושף כלי טכנולוגי ראשון מסוגו למאבק באנטישמיות 25 בינאור 2018. דוברות שר החינוך, מערכת וואלה! NEWS
"אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר". בנט מציג את המערכת/מערכת וואלה! NEWS, דוברות שר החינוך

משרד התפוצות חשף היום (חמישי) מערכת חדשה לניטור מסרים אנטישמיים ברשתות החברתיות. המערכת המכונה ACMS (Anti-semitism Cyber Monitoring System - א"ר), שפותחה בשיתוף עם המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) במשרד הביטחון, מציגה בכל רגע נתון על גבי מפה אינטרקטיבית את השיח האנטישמי ברשתות החברתיות ומציגה בזמן אמת כמה פוסטים אנטישמים נמצאים ב"אוויר", מה מידת הוויראליות שלהם, מי מפיץ אותם וכן פילוח על פי אזורים ומדינות. בנוסף, המערכת מאפשרת איסוף ועיבוד מידע בנושא האנטישמיות ברשת לכדי דוחות תקופתיים על פי פילוחים מסוגים שונים.

שר התפוצות נפתלי בנט בירך על הפיתוח. "אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר", אמר. "יידע מהיום כל פעיל אנטישמי ברשת שהוא חשוף, שעוקבים אחרי השנאה שהוא מפיץ והוא יישא באחריות לעיני כל. הגיע הזמן להעמיד מראה מול שונאינו ולחשוף את הפרצוף המכוער של האנטישמי המודרני, זה שאינו תולה צלבי קרס ברחוב אלא מצייץ אותם בטוויטר. מהיום נדע מי הוא כל מסית אנטישמי והוא יטופל על ידי גורמי האכיפה בעולם".

שר החינוך חושף כלי טכנולוגי ראשון מסוגו למאבק באנטישמיות 25 בינאור 2018. דוברות שר החינוך, מערכת וואלה! NEWS
בהמשך יורחבו זירות הניטור. בנט עם המערכת/מערכת וואלה! NEWS, דוברות שר החינוך

המערכת מתבססת על פיתוח טכנולוגי מהמתקדמים בעולם, ומכוילת על פי הגדרת האנטישמיות כפי שאושרה על ידי הברית הבינלאומית לשימור זכר השואה (IHRA) ואושררה על ידי ממשלת ישראל, האיחוד האירופי, בריטניה, גרמניה, אוסטריה, בולגריה ורומניה. בשלב ראשון יתבצע מעקב אחרי התוכן ברשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר בארבע שפות - אנגלית, ערבית, צרפתית וגרמנית; בהמשך יורחבו זירות הניטור וכן שפות החיפוש. לצד המערכת, מופעל חמ"ל המאויש על ידי אנליסטים שתפקידם לאמת התראות על תוכן אלים ולהעביר את המידע לטיפול הגורמים המוסמכים בארץ ובעולם.

"האנטישמיות לא נעלמה, היא שינתה צורתה ועברה מן הרחוב אל מרחב האינטרנט", הוסיף השר בנט. "בייחוד בשבוע בו אנו מציינים את יום השואה הבינלאומי, עלינו לחשוף ולהפנות את הזרקור למקורות המסיתים לאנטישמיות, זאת כחלק בלתי נפרד מהערבות ההדדית בין ישראל ויהודי התפוצות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

במהלך החודש האחרון שבו נערך הניסוי במערכת, נאספו נתונים בנוגע להיקף האנטישמיות ברשתות החברתיות. בחודש האחרון נוטרו על ידי המערכת 409 אלף פוסטים אנטישמיים שנכתבו על ידי 30 אלף אנשים. מדי יום נמצאו כ-10,000 פוסטים בממוצע כבעלי תוכן אנטישמי. שלושת הערים ה"אנטישמיות ביותר", מהן מתפרסם התוכן האנטישמי הרב ביותר ברשת הן: סנטיאגו (צ'ילה), דניפרו (אוקראינה) ובוקרשט (רומניה). במדינות המערב, הערים מהן מתפרסם התוכן האנטישמי הרב ביותר ברשת הן: פריז (צרפת) ולונדון (בריטניה). כמו כן, ביום בו הכריז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על ההכרה בירושלים כבירת ישראל, גדלה כמות התוכן האנטישמי פי תשע בהשוואה לימים שקדמו לנאום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully