וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי בוואלה! TALK: "ממשל טראמפ חשוך ואיסלאמופובי, לא נשארנו אדישים"

25.1.2018 / 17:00

המחאה במהלך ביקור סגן נשיא ארה"ב בכנסת, המחלוקת לגבי ירושלים מול הממשל האמריקני, שיתוף הפעולה עם החרדים נגד חוק המואזין וחקירת חברי בל"ד. ח"כ אמד טיבי באולפן וואלה! TALK | יעקב אילון

צלמים זמניים מורשים

חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) התארח השבוע באולפן וואלה! TALK והתייחס למחאה הפרלמנטרית בכנסת, לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, להכחשת השואה של אבו מאזן, לחוק המואזין ולחקירת בל"ד.

בהתייחסו למחאה של חברי סיעתו מול סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, אמר טיבי כי לא מדובר בפרובוקציה. "זאת מחאה והיא מחאה פרלמנטרית. זה כלי חשוב של כל פרלמנטר בעולם, לא כל יום מגיע סגן נשיא ארצות הברית ובמיוחד סגן נשיא בממשל שהעמדות שלו משפיעות על כל אחד מאיתנו במובן הרע", אמר טיבי. "הם פוגעים באפשרות של שלום ישראלי-פלסטיני, הם לא מתייחסים לעיקרון של שתי מדינות. מלבד העובדה שפנס הוא שמרן וחשוך עם עמדות מאוד שמרניות בנושאים חברתיים. זה ממשל חשוך הם איסלאמופובים. איך אנחנו יכולים להיות אדישים? מה עשינו סך הכול? מה שאפשר לעשות. הרמנו שלט שכתוב עליו ירושלים המזרחית בירת פלסטין"

עוד הרחיב והתייחס לדבריו השנויים במחלוקת של טראמפ. "היו שני ציוצים מטופשים וחשובים של הנשיא טראמפ וגם של סגנו. שניהם אמרו שהם הצליחו להסיר את נושא ירושלים משולחן המשא ומתן, אחד מהנושאים הרגישים ביותר בסכסוך זה ירושלים ולכן הציוץ הזה מאשרר את מה שאני אומר". לדבריו, הדיווח כי פרשנים במצרים תודרכו להגיד בכלי תקשורת שהבירה הפלסטינית תוכל להיות גם ברמאללה, שגוי. "בירת פלסטין היא ירושלים המזרחית וזה העיקרון של שתי מדינות. אין אפשרות להקים מדינה פלסטינית ללא אל-קודס שזוהי בירתה".

הראיון המרכזי עם יעקב אילון ה25 לינואר 2018 אחמד טיבי. ראובן קסטרו
"האמריקנים שברו את הכלים". טיבי/ראובן קסטרו

לדבריו, ירושלים המזרחית כוללת את השטחים שנכבשו ב-1967. "זו העמדה הפלסטינית הרשמית ולא היה ויתור, אבל הרשות ואש"ף הסכימו על תיקוני גבול וחילופי שטחים שווים, אחוזים שווים. העיקרון הזה לא רק שפוספס על ידי ממשלת ישראל וראש הממשלה, אלא שהוא נזרק הצדה. האמריקנים שברו את הכלים כי הם אמרו שהם הוציאו את ירושלים מההסכם", אמר. לדברי טיבי, ארצות ברית השתמשה לרעה בתפקידה כמתווכת וכעת לא יכולה להיחשב צד הוגן.

טיבי אמר כי הניסיון להאשים את יו"ר הרשות אבו מאזן בהכחשת שואה הוא "לא הוגן ולא נכון". לדבריו, "הוא אומר שהשואה היא פשע נגד האנושות והוא מבקש ללמוד מהשיעור הזה של ההיסטוריה. הכחשת השואה היא מעשה לא מוסרי ומטופש". הוא דיבר גם על תפיסת אבו מאזן את הציונות כקונספירציה אירופית להיפטר מהיהודים, ואמר כי "באירופה היה ממסד שלא אהב יהודים וזה הוביל לתוצאה קיצונית. אם אתה חושב שבשביל המשפט הזה אגיד מילה טובה על הציונות אז זה לא יקרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הראיון המרכזי עם יעקב אילון ה25 לינואר 2018 אחמד טיבי. ראובן קסטרו
מקווה שחקירת בל"ד אינה רדיפה פוליטית. טיבי/ראובן קסטרו

כשנשאל על חקירת חברי בל"ד, אמר כי חברו למפלגה, ח"כ ג'מאל זחאלקה, "יודע על מה שאלו אותו ואלה דברים מינוריים". לטענתו, "זה לא סוד שהממסד לא מאוהב בבל"ד, השאלה אם דבר מנהלתי הופך להיות פצצה פוליטית משטרתית. אני כולי תקווה שזה עניין מנהלי ויישאר כך".

לגבי חוק המואזן, אמר כי אין "דיל" עם המפלגות החרדיות, שעומדות לצד חברי הכנסת הערבים בנושא. "יש רק הידברות. למרות שאנחנו באופוזיציה, אנחנו מחויבים לנצל כל כלי שיש בידינו כדי לדבר. החוק הזה התקבל בטרומית, היה רדום ולא קודם. פתאום הוא מוצב על סדר היום. פניתי לש"ס ולגפני מיהדות התורה ואמרתי לגפני שאני מעריך את ההגינות שלו. ואתמול הוא אמר שמה שהובטח יקוים".

הראיון המרכזי עם יעקב אילון ה25 לינואר 2018 אחמד טיבי. ראובן קסטרו
טיבי עם המראיין יעקב אילון/ראובן קסטרו
הראיון המרכזי עם יעקב אילון ה25 לינואר 2018 אחמד טיבי. ראובן קסטרו
"מחאה פרלמנטרית היא כלי חשוב"/ראובן קסטרו
הראיון המרכזי עם יעקב אילון ה25 לינואר 2018 אחמד טיבי. ראובן קסטרו
אין דיל עם החרדים. טיבי/ראובן קסטרו
הראיון המרכזי עם יעקב אילון ה25 לינואר 2018 אחמד טיבי. ראובן קסטרו
ממשל חשוך ואיסלאמופובי. טיבי/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • אחמד טיבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully