וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נמחץ את מי שיפעל נגד האיחוד": משלחת מצפון קוריאה הגיעה לדרום

25.1.2018 / 14:55

שחקניות נבחרת ההוקי שירכיבו את הקבוצה המאוחדת במשחקי החורף חצו את הגבול, התקבלו בפרחים וסירבו לענות על שאלות. זאת במקביל להצהרה חריגה של פיונגיאנג שקראה לכל הקוריאנים לפעול למען איחוד חצי האי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משלחת של גורמים רשמיים מקוריאה הצפונית ושחקניות הוקי קרח חצו היום (חמישי) את הגבול המבוצר עם קוריאה הדרומית כי להשתתף באימון משותף לקראת משחקי החורף בחודש הבא. זאת במקביל להודעה חריגה של פיונגיאנג, שקראה לכל הקוריאנים לפעול למען איחוד חצי האי.

הקבוצה כללה 12 שחקניות, שירכיבו את קבוצת הוקי הקרח המשותפת עם הדרום, שתתחרה במשחקים שייפתחו בחודש הבא בפיונגצ'נג. אחרי שחצו את הגבול, הן נסעו למרכז אימונים בג'ינצ'ון, כ-90 ק"מ מדרום לסיאול. אחרי שהן ירדו מהאוטובוס, השחקניות, הלבושות בבגדי חורף בצבעי דגלה של קוריאה הצפונית עם שמה הרשמי של המדינה על גבן, סירבו לענות על שאלות.

הן התקבלו בפרחים על ידי עמיתותיהן מהדרום, כולל מצד המאמנת שרה מרי, שאמרה לאחרונה כי החלטת הממשלה להקים קבוצה משותפת יצרה "מצב בעייתי".

במסגרת הסכם שהושג במהלך השיחות הרשמיות הראשונות בין סיאול לפיונגיאנג זה שנתיים, הקבוצה המשותפת תלבש חולצות אחידות ותצעד תחת דגל האיחוד במהלך טקס הפתיחה של המשחקים ב-9 בפברואר.

נבחרת הנשים המשותפת של קוריאה לקראת המשחקים האולימפיים, 25 בינואר 2018. רויטרס
לא כולם שלמים עם הקבוצה המאוחדת. המאמנת ושחקניות נבחרת ההוקי/רויטרס

ההפשרה ביחסים מתחוללת בתום שנה של ניסויי טילים וניסוי גרעיני שערך משטרו של קים ג'ונג און, ובסיאול הבהירו כי הם מוכנים לכל תרחיש מצד שכנתם הקומוניסטית. ארצות הברית ויפן, המאוימות אף הן על ידי קוריאה הצפונית, הזהירו כי קים עלול לנסות לתקוע טריז בין בעלות הברית וכי אין ליפול שבי אחרי המהלך של הרודן הצעיר.

יש החוששים כי השתתפות קוריאה הצפונית במשחקים תעניק לגיטימציה וכסף למשטר המבודד, שנתון תחת סנקציות כבדות. רק אתמול הטילה וושינגטון סנקציות נוספות על גורמים וגופים הקשורים לתכנית הנשק של פיונגיאנג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסיור בפיונגיאנג, ינואר 2018. רויטרס
ההשתפות במשחקי החורף עשויה לתת לגיטימציה למשטרו. קים ג'ונג און/רויטרס

בהודעה החריגה של קוריאה הצפונית, נקראו כל "הקוריאנים בבית ובחו"ל" לפעול למען "פריצת דרך" באיחוד חצי האי ללא סיוע מצד מדינות אחרות. בפיונגיאנג הזהירו כי "ימחצו" את כל המכשולים בפני איחוד שתי המדינות.

בנוסף לכך, נמסר בהודעה כי תמרונים צבאיים עם "כוחות חיצוניים" לא עוזרים לפיתוח היחסים בין הצפון לדרום. קוריאה הדרומית הצליחה להוביל לדחיית התרגיל השנתי עם צבא ארצות הברית עד אחרי המשחקים האולימפיים, אך בוושינגטון דחו את האפשרות להשעות את המשחקים באופן קבוע בתמורה להקפאת פיתוח תכנית הטילים והגרעין. בסיאול סירבו לומר אם התרגיל יחודש לאחר משחקי החורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully