וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך: המשטרה לא טעתה בהתנהלותה בפרשת ניצב ריטמן

25.1.2018 / 11:45

המפכ"ל נשאל לגבי הפרשה, שבמסגרתה החליט להשאיר את ריטמן בתפקידו למרות תלונה על הטרדה מינית וספג ביקורת רבה. השר ארדן התייחס גם הוא לנושא ואמר כי החלטת הניצב לפרוש מתפקידו כראש להב 433 נכונה, אך השניים לא התייחסו לעתידו בארגון

אלשיך: "לא הייתה טעות בהתנהלות המשטרה בנושא ניצב רוני ריטמן"/עריכה: יאיר דניאל

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך התייחס היום (חמישי) לפרישתו של ניצב רוני ריטמן, מפקד יחידת להב 433, ואמר כי בהתנהלות המשטרה בנושא לא היו טעויות. ריטמן הושאר בשורות הארגון לאחר שהוגשה נגדו תלונה בגין הטרדה מינית בידי קצינה ששירתה תחתיו, צעד שהציף ביקורת רבה נגד אלשיך.

גם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס לנושא במהלך טקס חניכת בית חדש ליחידת הפרשים של המשטרה בתלמי מנשה, שבו נכח יחד עם אלשיך. לדבריו, החלטתו של ריטמן לפרוש מתפקידו כמפקד להב 433 הייתה נכונה. "הממפכ"ל הוא זה שצריך לחוות דעתו באיזונים הנדרשים בין הערכים שאנחנו נדרשים להגן עליהם", אמר בהתייחסו לנושא ריטמן, שקצינה ששירתה תחתיו הגישה נגדו תלונה על הטרדה מינית לפני כשנה. "לאחר שיישמעו הפרקליטות והיועץ המשפטי, גם אני אוכל להתייחס".

ארדן הוסיף כי אלשיך הודיע לבג"ץ שבימים הקרובים ימסור את החלטתו לגבי צעדים פיקודיים נוספים. עם זאת, הוא ואלשיך לא הבהירו מה עתידו של ריטמן במשטרה, שבשורותיה ביקש להישאר.

עוד בוואלה! NEWS
העזיבה של ריטמן מוכיחה: קמפיין #metoo חלחל עד צמרת המשטרה
אימת הפוליטיקאים או החוקר מס' 1: המרוץ למפקד להב 433 החל
הניצב, המפכ"ל והמתלוננת: הסיפור על המשטרה שאמור להפחיד אותנו

המפכ"ל רוני אלשיך והשר לביטחון פנים גלעד ארדן 8 בינואר 2018. ראובן קסטרו
לא התייחסו לעתידו של ריטמן במשטרה. ארדן ואלשיך/ראובן קסטרו

ריטמן ביקש שלשום מאלשיך לפרוש מתפקידו הנוכחי בשבועות הקרובים, "זאת לאחר שייבחר מפקד חדש לתפקיד בביצוע חפיפה מסודרת שתאפשר רציפות במשימות העומדות בפניי היחידה".

מאז שהוחזר ריטמן לתפקידו, התנהל קמפיין ציבורי נגד ניצב ריטמן והמפכ"ל אלשיך. הערב, לאחר חודשיים שבהם המפכ"ל נמנע מלהשיב לשופטי בג"ץ, הודיע ריטמן על רצונו לסיים את תפקידו ביחידה. בימים הקרובים יידרש אלשיך לקיים את הוראת השופטים ולציין באילו צעדים יינקוט נגד הקצין הבכיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רוני ריטמן קצין משטרה בדרגת ניצב המכהן כמפקד יחידת להב 433 במהלך טקס הפרידה שנערך עבור מני יצחקי בבית שמש 7 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
ביקש להישאר במשטרה. ריטמן/ראובן קסטרו

מהמשטרה נמסר לאחר בקשת ריטמן כי "ניצב ריטמן ביקש מהמפכ"ל לאחר שלוש שנים וחצי, ולאחר שהשלים יותר מקדנציה מלאה בתפקיד, לסיים את תפקידו ולהשתבץ בתפקיד אחר במשטרה במסגרת סבב מינויי הניצבים".

עוד ציינו במשטרה כי "המפכ"ל החליט לקבל את בקשתו וריטמן ישובץ בתפקיד רוחב ולא בתפקיד קידומי בסבב ניצבים.
המפכ"ל טרם מסר תגובותו לבג"ץ ולא מן הנמנע שיינקטו נגד ריטמן צעדים משמעתיים נוספים מעבר לפרישתו מהתפקיד, אותם המפכ"ל ימסור לבג"ץ. אין בפרישה של ריטמן פגיעה במפכ"ל, אלא ההיפך הוא הנכון. המפכ"ל תפקד בדיוק כמצופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully