וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: פעילים נגד גירוש מבקשי מקלט מחו נגד שקד בטקס הסמכה לעורכי דין

25.1.2018 / 10:10

בטקס שנערך בבנייני האומה בירושלים הניפו פעילים חברי קבוצת "משפטניות נגד הגירוש" שלטים וקראו נגד שרת המשפטים: "כבוד המקצוע זה להתנגד לגירוש". כמה משתתפים מהקהל קראו בתגובה: "אין כאן פליטים"

צילום: באדיבות ספיר סלוצקר עמרן, עריכה: שניר דבוש

קבוצת פעילים המוחים נגד כוונת המדינה לגרש אזרחים מאריתריאה וסודאן אל רואנדה הפריעה אמש (רביעי) לנאומה של שרת המשפטים איילת שקד בטקס ההסמכה של עורכי דין בבנייני האומה בירושלים. במהלך נאומה של שקד, שהזכירה בדבריה את "כבוד המקצוע" קמו ממקומם כמה פעילים וקראו לעברה. "כבוד המקצוע זה להתנגד לגירוש", קראה אחת הפעילות שהזדהתה כחברת התארגנות הנקראת "משפטניות נגד הגירוש".

בהמשך קראה: "בתור עורכת דין חדשה ותושבת דרום תל אביב אני מתנגדת לגירוש וקוראת לכם להצטרף אלינו". הפעילים הניפו שלטי מחאה והמשיכו לקרוא אל עבר השרה, כשכמה משתתפים בקהל מחו נגדם. "אין כאן פליטים, תלכו לדרום תל אביב", קרא אחד מהם. אחד הפעילים האחרים קרא אל עבר הקהל: "יש פה עורכי דין שיכולים לטפל בכל הפליטים".

ספיר סלוצקר עמרן, עורכת דין חדשה שהשתתפה במחאה וחברת התארגנות "משפטניות נגד הגירוש", סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי הרגישה צורך להביע את מחאתה במהלך טקס ההסמכה שלה למקצוע. "אני גרה בדרום תל אביב מתנגדת לגירוש של מבקשי המקלט וגם להסתה נגדם ולהזנחה של שכונות דרום תל אביב", אמרה. "במהלך הנאומים על הבמה דיברו על החשיבות של עורכי הדין להשמיע עמדה מוסרית בנושאים ציבוריים וכעורכת דין טרייה זה בדיוק מה שהיה חשוב לי לעשות".

לדבריה, "דווקא בטקס שעבדתי כל כך קשה להגיע ולהשתתף בו. אני חושבת שראוי שלשכת עורכי הדין תשמיע עמדה ותתנגד לגירוש הכפוי של מבקשי המקלט כנגד כל דין בינלאומי וכללי מוסר בסיסיים". סלוצקר עמרן הוסיפה כי אינה רואה במחאה פגיעה בטקס ההסמכה. "הדבר הכי טוב בטקס כזה ובפעולה הראשונה שלי כעורכת דין, היה בדיוק לשקף את העמדה שלי ביום יום גם בתור פעילה וגם בתור עורכת דין". סלוצקר עמרן ביקשה לקרוא לעורכי דין נוספים להצטרף למחאה

לקריאה נוספת:
רואנדה מבהירה: "לא נקבל לשטחנו מהגרים אפריקנים שגורשו בכפייה"
530 פסיכולוגים קוראים לנתניהו: עצור את גירוש מבקשי המקלט
דרעי על גירוש הזרים: "רובם מסתננים; פליטי מלחמה ישארו בארץ"

מחאה על גירוש הזרים- קבוצת פעילים קטעו את נאומה של שרת המשפטים במהלך טקס ההסמכה של לשכת עוה"ד. אתר רשמי
הפעילים בטקס, אמש/אתר רשמי

במהלך השבוע האחרון התארגנו כמה יוזמות נגד כוונת הגירוש. שלשום שלחו 530 פסיכולוגים ופסיכולוגיות מכתב ללשכת ראש הממשלה שבו קראו לו לעצור את הליכי הגירוש של מבקשי מקלט, להכיר במצוקתם ולמצוא פתרון שיאפשר עבורם שיקום נפשי.

בנוסף להם פרסמו 137 אנשי ונשות צוות אוויר בחברות תעופה ישראליות מודעה המביעה התנגדות לגירוש, בהמשך ליוזמה פרטית של כמה טייסים ישראליים שהודיעו כי לא יקחו חלק בטיסות שמארגנת הממשלה לרואנדה.

(עדכון ראשון: 10:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully