וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך מדעית: מדענים סינים הצליחו לשבט שני קופי מקוק

24.1.2018 / 23:24

הקופים זונג זונג והואה והואה נולדו לפני כמה שבועות והפכו לפרימטים הראשונים ששובטו מתא לא עוברי. כעת תנוצל הזהות הגנטית המוחלטת שלהם למחקר רפואי. "גם בני אדם הם פרימטים, המחסום נפרץ"

צילום: CNN

מדענים סינים הצליחו לאחרונה לשבט שני קופי מקוק באותה השיטה שבה שוכפלה הכבשה דולי בשנת 1996. בכך נפרץ המחסום שיכול להוביל לאפשרות לשכפל בני אדם.

שני קופי המקוק ששוכפלו, זונג זונג והואה והואה, נולדו לפני שמונה ושישה שבועות ובכך הפכו לפרימטים הראשונים ששובטו מתא לא עוברי.

עוד בוואלה! NEWS:
"שחטו צבי בזמן המשמרת": שני מתנדבי מג"ב הורשעו בציד בצפון
התאכזבתם מהסערה? נתוני האו"ם מוכיחים: העולם מתחמם
הכינים שהשמידו מיליונים: התגלית החדשה על מקור המגפה השחורה

קופי המקוק זונג זונג והואה הואה ששובטו בסין, ינואר 2018. רויטרס
ניזונים מבקבוק וגדלים באופן נורמלי. זונג זונג והואה הואה/רויטרס

השיבוט יצא לפועל באמצעות תהליך העברה גרעינית של תאים סומטיים (SCNT), שבמהלכו מועבר גרעין התא ובו הדי.אנ.איי לתוך ביצית שהוסר ממנה הגרעין.

חוקרים באקדמיה הלאומית למדעים בשנגחאי שבסין אמרו כי עבודתם תהווה ברכה למחקר הרפואי, בכך שתאפשר לבחון מחלות גנטיות של קופים. כמו כן, היא מגדילה את היתכנות האפשרות לשיבוט בני אדם.

"בני אדם הם גם פרימטים. זה אומר שהמחסום נפרץ לשיבוט של פרימטים נוספים, ובהם גם בני אנוש", אמר ד"ר פו מו-מינג, שפיקח על הפרויקט מטעם האקדמיה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
קוך המקוק זונג זונג ששובט בסין, ינואר 2018. רויטרס
"ברכה למחקר הרפואי". זונג זונג/רויטרס

"הסיבה שפרצנו את המחסום היא כי רצינו לפתח מודלים חיים שיעזרו לרפואה ולבריאות האדם. אין כוונה ליישם את השיטה הזו בבני אדם", הוסיף.

חיות זהות מבחינה גנטית הן שימושיות במחקר רפואי מכיוון שמשתנים שמקורם בגיוון גנטי בחיות שאינן משוכפלות עלולות לפגוע במחקרים. החיות המשוכפלות יכולות לשמש בבחינת תרופות חדשות למגוון מחלות לפני התחלת השימוש בבני אדם.

שני הקופים הקטנים ניזונים כעת מבקבוק ונראה כי הם גדלים באופן נורמלי. החוקרים אמר כי הם מצפים לשיבוטים נוספים של קופי מקוק בחודשים הקרובים.

קוך המקוק הואה הואה ששובט בסין, ינואר 2018. רויטרס
"המחסום נפרץ". הואה הואה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully