וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה רותחת על סין: מוכר ספרים שבדי נחטף בדרך לטיפול רפואי

25.1.2018 / 16:24

גוי מינהאי, שהיה אחד מחמשת מוכרי הספרים שנחטפו בהונג קונג אחרי שפרסמו ספרים שנויים במחלוקת, נעצר שוב בעודו מלווה בדיפלומטים שבדים בבייג'ינג. באיחוד ובשטוקהולם קוראים לשחרורו המידי

שגריר האיחוד האירופי בסין קרא אתמול (רביעי) לרשויות לשחרר מידית אזרח שבדי שמכר ספרים בהונג קונג ונעצר בזמן שהגיע לטיפול רפואי בבייג'ינג בעודו מלווה בדיפלומטים שבדים. גוי מינהאי פרסם ספרים שעסקו בחייהם של מנהיגי המפלגה הקומוניסטית של סין.

השגריר האנס דיטמר שווייסגט אמר כי האיחוד האירופי "תומך לחלוטין" במאמציה של שבדיה לפתור את הנושא מול סין. "אנחנו מצפים מהרשויות בסין לשחררו מידית ממעצר ולאפשר לו להתאחד עם משפחתו, לקבל ייעוץ קונסולרי וסיוע רפואי בהתאם לזכויותיו, מאחר שהוא אזרח שבדי וגם אזרח של האיחוד האירופי", אמר.

לקריאה נוספת בנושא
היעלמותו המסתורית של המיליארדר הסיני שמדאיגה את הונג קונג
מוכר הספרים מהונג קונג שהוחזק בסין נמלט -– וחשף את סיפורו

מוכר הספרים לאם ווינג-קי עומד בסמוך לכרזה עם תמונתו של מוכר הספרים הנעדרים גוי מינהאי בהונג קונג, יוני 2016. AP
ריצה חודשיים מאסר. הפגנה למען שחרורו של גוי מינהאי בהונג קונג, 2016/AP

הוא נחטף בתאילנד בזמן שהיה בחופשה ב-2015, אחרי מחמישה מוכרי ספרים שנעלמו באותה שנה והופיעו בהמשך במעצר בסין. ארבעת המוכרים האחרים שבו להונג קונג. הרשויות בבייג'ינג אמרו כי גוי שוחרר באוקטובר אחרי שריצה שנתיים מאסר בגין עבירות תנועה שעבר ב-2003. בתו, אנג'לה, סיפרה כי שוטרים בלבוש אזרחי עצרו אותו ברכבת בזמן שנסע לבייג'ינג כדי לעבור טיפול נוירולוגי.

בעקבות מעצרו, משרד החוץ של שבדיה זימן פעמיים לשיחת הבהרה את השגריר של סין בשטוקהולם. "אם אין השלכות לכך שאזרח שבדי יכול להיחטף ולהיות מוחזק ללא יכולת לתקשר, זה יכול לקרות לכל אזרח של האיחוד האירופי", אמר דיפלומט אירופי.

כשנשאל לגבי דרישות שבדיה והאיחוד לשחרורו של גוי, אמרה דוברת של משרד החוץ בבייג'ינג כי הקריאות הללו הן "חסרות בסיס". לדבריה, "על כל מדינה לכבד את התנהלות הרשויות הסיניות במקרים כאילו, שבהם מעורבים זרים, בהתאם לחוק". היא הוסיפה כי כל ממשלה זרה שרוצה להגן על אזרחיה, "מוטב שתחנך אותם" לכבד את החוקים במדינות שבהן הם שוהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully