וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד הילדים: מחבלים של דאעש הסתערו על משרדי ארגון צדקה באפגניסטן

כמה מאנשי הארגון הקיצוני תקפו מתחם של ארגון "הצילו את הילדים" בעיר ג'לאלאבאד שבמזרח המדינה. לפחות שלושה בני אדם נהרגו, וכוחות מיוחדים הוזעקו לזירה. בעקבות הפיגוע, השהה הארגון את פעילותו

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: שניר דבוש

לפחות שלושה בני אדם נהרגו עוד 12 נפצעו בפיגוע שאירע היום (רביעי) במשרדי ארגון הצדקה "להציל את הילדים" בעיר ג'לאלאבאד שבמזרח אפגניסטן. לפחות שלושה מחבלים מארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הסתערו על המבנה, שבו לפי ההערכות היו 50 איש, והפעילו מטענים. לא ברור אם המחבלים נחשבו במניין ההרוגים.

המתקפה החלה כשאחד המחבלים פוצץ מכונית תופת בכניסה למתחם. עד ראיה אמר לסוכונות הידיעות הצרפתית כי אחד החמושים שיגר RPG לעבר שערי המתחם לפני ההסתערות. כוחות אפגניים מיוחדים הגיעו לזירה, והם מנהלים עדיין חילופי אש עם אחד המחבלים המתבצר במתחם. כ-45 איש עדיין מסתתרים במקום, במה שהוגדר על ידי הרשויות כ"חדר בטוח".

בעקבות הפיגוע, שהראה עד כמה קשה לארגוני סיוע לפעול במדינה מוכת המלחמה, הודיע הארגון "להציל את הילדים" כי הוא משהה את פעילותו. באוקטובר, הודיע הצלב האדום הבינלאומי על צמצום פעילותו באפגניסטן בעקבות מותם של כמה מאנשיו.

טליבאן הכחיש קשר לפיגוע, שאירע ימים לאחר המתקפה של אנשיו על בית מלון בקאבול, שבה נהרגו יותר מ-20 בני אדם, בהם אזרחים זרים רבים.

כוחות אפגניים במתחם של ארגון להגן על ילדים בעיר ג'לאלאבאד, 24 בינואר 2018. רויטרס
כוחות אפגניים במתחם ארגון להגן על ילדים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully