וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נגד הרב אליהו: "צריך לגלות אחריות באמירותיו"

בעקבות קריאתו של רב העיר צפת לפטר את הרמטכ"ל איזנקוט, על קידום שירות משותף לטענתו, הבהירו בצבא כי "כל ניסיון לקשור בין פקודת השירות למוטיבציה משולל כל יסוד". עוד נמסר כי אין הוראה לאסור מפגש בין הרב הראשי יצחק יוסף לרב הצבאי הראשי

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

דובר צה"ל מסר היום (רביעי) כי "אדם הנושא משרה ציבורית צריך לגלות אחריות באמירותיו כלפי משרתי ציבור אחרים", הדברים נאמרו ברקע המתיחות עם רבנים בעקבות ההתבטאויות נגד שירות מעורב בצה"ל וקריאתו של רב העיר צפת שמואל אליהו להתפטרותו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט. שליהו אמר בשבוע שעבר בריאיון לגל"צ כי "הצבא נכנס לאג'נדה פמיניסטית מטורפת. השרים וראש הממשלה צריכים להגיד לאיזנקוט תחזיר את המפתחות ולך הביתה".

עוד נמסר מדובר צה"ל כי, "פקודת השירות המשותף נועדה לממש את הייעוד המבצעי של צה"ל. המבחן שלה בשטח, ובשטח אין בעיות במימוש שלה. משימה אחת לנגד עיני לוחמי צה"ל - משימת הביטחון. כל ניסיון לקשור בין פקודת השירות המשותף למוטיבציה משולל כל יסוד. במקומות שבהם עוסקת הפקודה יש עודף מוטיבציה".

עוד בנושא:
ח"כ סמוטריץ' על מינוי מפקדת הטייסת: "אבוי אם נשים יהפכו לגברים"
סערת ליברמן והרבנים: בוטלה פגישת רב צה"ל עם הרב הראשי הספרדי
ליברמן: "הנחיתי לא לשתף באירועים את הרב הראשי שתקף גיוס נשים"

הרב שמואל אליהו בבחירות לרבנות הראשית. יולי 2013. נועם מושקוביץ
אליהו/נועם מושקוביץ

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום כי הרב הראשי יצחק יוסף והרבנים שלמה אבינר אליהו לא ישתתפו באירועים במסגרת צה"ל "עד שיחזרו בהם מדבריהם החמורים נגד הרמטכ"ל ונגד צה"ל".

השבוע דווח כי בוטלה פגישה של הרב הצבאי הראשי אייל קרים עם הרב הראשי הספרדי יוסף שתוכננה בעקבות תמיכתו בדברי הרב אליהו נגד השירות המשותף. מדובר צה"ל הודגש היום כי אין הנחיה למנוע פגישה בין הרבנים. מדובר צה"ל הוסיפו כי "הפגישה עם הראשון לציון, הרב יוסף בוטלה מסיבות טכניות".

ליברמן אמר ביום שבת כי "נתתי הנחיה לצבא שהרב אבינר והרב של צפת לא ייקחו חלק באירועים של צה"ל, הם צריכים להירגע ולכבד את כולם", הדגיש ליברמן. "לא הרב הראשי ולא הרב אבינר יכולים לקרוא להדחת הרמטכ"ל, לקרוא לא להתגייס וגם להיות חלק מטקסים ואירועים כלשהם בתוך צה"ל. לא מתכוון לתת להם במה בתוך הצבא עד שלא יחזרו בהם".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שר הביטחון אביגדור ליברמן עם סופה לנדבר באשדוד. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"לא מתכוון לתת להם במה בתוך הצבא". ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

עם צאת השבת הרב אליהו הגיב בחריפות לדבריו של ליברמן ולהחלטתו. "הרבנים מעודדים את תלמידיהם להתגייס ליחידות היותר מובחרות, ולא להשתתף ביחידות השדה המעורבות שבהם מורידים את הרף הצבאי בשביל לקדם אג'נדות פוליטיות", הבהיר הרב אליהו. "ליברמן מסית ומשקר במודע. רק במשטרים חשוכים אסור לבקר את הצבא", הוסיף אליהו. "צה"ל הוא לא חברה פרטית של אביגדור ליברמן, אם הוא לא יתנצל ויבטל את הוראתו הוא יצטרך לעמוד מול תביעות משפטית, גם על שקריו".

(עדכון ראשון: 13:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully