וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק מנהרות ורקטות: חוליות הגנבים שמאיימות על תושבי עוטף עזה

24.1.2018 / 12:18

73 פריצות דווחו בשנה האחרונה ותושבי האזור עומדים בפני איום חדש: "אנשים יחשבו שמדובר במחבלים שפרצו להם לביתם". התושבים טוענים כי נזנחו, לאחר ששלוש פריצות התרחשו בשבוע האחרון. המשטרה: "הוגשו יותר מ-15 כתבי אישום בחודשים האחרונים"

גנבים בדרום. -, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד פריצה באחד מיישובי עוטף עזה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, -

עלייה של יותר מ- 100% במספר הפריצות והגניבות נרשמה בשנה האחרונה במועצה האזורית אשכול. בשנת 2016 דווח על כ-35 פריצות, ואילו בשנת 2017 המספר עמד על כ-73. הפורצים נוהגים להיכנס בשעות הלילה אל הבתים ולגנוב את תכולתם, בין החששות המרכזיים של תושבי עוטף עזה נמצא האיום הביטחוני, אליו מצטרף עכשיו גם גל הפריצות: "התושבים חוששים מאוד, תאר לך שהם יחשבו שמדובר במחבלים שפרצו להם לביתם, חייבים לעצור את זה." אמר יוסי, אחד מתושבי המועצה.

תחושותיהם של תושבי מועצה קשות, הם מרגישים כי אין מי שדואג לביטחונם, "יש עלייה במספר הפריצות, התושבים מרגישים חוסר אונים, רקטות לעבר הישובים, מנהרות, רעשי המלחמה מגבול מצרים, כביש הדמים שיש בו סכנת נפשות, השנה יש לנו הרבה יותר פריצות לבתים ביישובים, פשוט אנשים נכנסים לבתים באין מפריע", הוסיף יוסי.

עוד בוואלה! NEWS:
התא"ל שהחזיק מכולה עם ציוד צבאי בביתו הושעה ל-14 יום
אח ואחות בני 13 ו-8 נהרגו בתאונה בשומרון; אמם במצב קשה
אימת הפוליטיקאים או החוקר מס' 1: המרוץ למפקד להב 433 החל

גנבים בדרום. -, מערכת וואלה! NEWS
"ברגע שהפסיקו בסיורים החל גל הגניבות הרחב". תיעוד פריצה באחד מיישובי עוטף עזה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, -

חלק מתושבי המועצה האזורית מאמינים כי הסיבה לעלייה החדה במספר הגניבות היא היעדר הרתעה משטרתית. עד לשנה שעברה סיירו צוותי מג"ב ביישובים על מנת למנוע פשיעה חקלאית, נוכחותם הרתיעה, וברגע שהפסיקו בסיורים החל גל הגניבות הרחב. "אנחנו מרגישים חסרי אונים, חוששים, רק השבוע פרצו לכמה בתים ביישוב, לא מספיק שאתה מתמודד עם כל המצב הביטחוני והמנהרות שאולי יש לך מתחת לבתים עכשיו גם זה, יש פה חוסר יכולת של המשטרה להתמודד עם החוליות המדוברות שעושות ככל העולה על רוחם בבתים שלנו", אמר תושב אחר.
תושבי עוטף עזה מנסים להתמודד עם המציאות המורכבת של התמודדות יום-יומית עם האיום הביטחוני וגל הפריצות: "יש עכשיו במועצה תופעה של אנשים שמתקנים מצלמות וגלאים, כולם חוששים שזה יגמר באסון".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

המשטרה: "חלה עלייה משמעותית באחוז הפיענוח"

ממשטרת ישראל נמסר: "בזכות פעילות נחושה של משטרת ישראל באזור זה, נעצרו במהלך החודשים האחרונים, שתי כנופיות של חשודים בהתפרצויות והוגשו כנגדם למעלה מ-15 כתבי אישום ובקשות למעצר עד לתום ההליכים. המקרים האחרונים שהתרחשו באזור מטופלים ונחקרים ביתר שאת, במטרה להתחקות אחר מבצעי העבירה ולהגיע לחקר האמת.
אם להתייחס לעובדות, הרי שעל מאמצי הפענוח, האכיפה והמניעה של המשטרה נגד פורצי ועברייני רכוש- ניתן ללמוד מירידה של למעלה מ-8% בכמות התיקים שנפתחו בתחום הפע"ר (פריצות לדירות ורכבים וגניבות רכוש מהם) לעומת שנת 2016 ובשיעור כולל של כ-26% במהלך חמשת השנים האחרונות".

"לצד זאת חלה עלייה משמעותית באחוז הפיענוח - עלייה של 20% בכמות כתבי האישום שהוגשו כנגד חשודים בעבירות אלו בשנת 2017 לעומת 2016. נתונים עובדתיים אלו מעידים יותר מכל על כלל העשייה המשטרתית בתחום זה כמו גם על המאמץ הכולל שמשקיעה המשטרה להגברת תחושת הביטחון האישי של האזרח הנורמטיבי שומר החוק, בישוב זה ובכל מקום אחר בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully