וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היו מלאי שמחת חיים": הטרגדיה של משפחת ליפניק משבי שומרון

מאיה הורודניצ'אנו, כתבתנו בשטחים ואור רביד

24.1.2018 / 10:59

בתאונה, שבה נהרגו אורי בת ה-12 ורואי בן השמונה נפצעו כמעט כל בני המשפחה בדרגות שונות, בהם אחיה בן ה-13 והאם שירלי באורח קשה. ביישוב סיפרו כי המשפחה הייתה מוכרת ואהובה, ותכננה לחגוג את בר מצווה של הבן הבכור בקרוב."שני פרחים יפים שאינם", סיפרה סבתם

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

בהתנחלות שבי שומרון התקשו לקבל הבוקר (רביעי) את הידיעה על התאונה הקשה בצומת הכניסה להתנחלות שבה הייתה מעורבת משפחת ליפניק. בתאונה נהרגו הילדים אורי בת ה-12 ורואי בן השמונה, האח הבכור אחיה בן ה-13 נפגע באורח קשה, האם שירלי נפצעה גם היא באורח קשה, אח נוסף בן כחצי שנה ואבי המשפחה, אוהד, נפצעו באורח קל.

האב אוהד ביקש לתרום את איברי הילדים שנהרגו, וקרניות עיניהם של רואי בן ה-8 ואורי בת ה-12 הונצלו ויושתלו בחולים הממתינים להשתלה. בהתנחלות סיפרו כי הבן הבכור שנפצע באורח קשה בתאונה ומאושפז בטיפול נמרץ אמור היה לחגוג את בר המצווה בעוד כשלושה שבועות. ילד נוסף ממשפחת ליפניק בן ארבע נותר בבית סבתו ולא נפגע בתאונה.

עוד בוואלה! NEWS:
530 פסיכולוגים קוראים לנתניהו: עצור את גירוש מבקשי המקלט
התעלל מינית וביתר את הגופה: כך רצח היזם דני את העיתונאית בצוללת

ההרוגים בתאונה בשומרון 24 בינאור 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
"אנחנו קמים לבוקר קשה מאוד". בני משפחת ליפניק/מערכת וואלה! NEWS, -

אמה של שירלי סיפרה הבוקר בצער על האובדן הקשה, "עצוב לאבד נכדים, עצוב מאוד. עצוב למשפחה חמישה ילדים יש לבת שלי, היא הבת הבכורה שלי ומתוכם הלכו שניים. שניים שאינם, בן ובת. שני פרחים יפים. התחושה מאוד קשה. עצוב לנו, עוד לא הספקנו לעבד את הכאב שלנו, עדיין לא מעכלים, כל אחד עדיין במחלקה אחרת ואנחנו מחכים לקבל את כל המידע". הסבתא הוסיפה כי האם שירלי עוד לא יודעת את תוצאותיה הקשות של התאונה.

מנורה חזני, תושבת שבי שומרון ושכנה של משפחת ליפניק זה כ-12 שנים, אמרה כי "זו משפחה ממש מקסימה, מאוד אהובה ביישוב. ממש מחוברת לכולם בקהילה. תמיד שותפים בכל השמחות. עוזרים בכל השמחות, מאוד אוהבים בעלי חיים ומלאי שמחת חיים". היא סיפרה כי אוהד הוא בן היישוב שעבר אחרי החתונה לשא-נור ואחרי הפינוי המשפחה עברה עם קבוצת מפונים לשבי שומרון".

מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי הרכב הפלסטיני איבד שליטה לאחר שככל הנראה נסע במהירות שאינה מתאימה לתנאי הדרך, פגע במעקה בטיחות, נזרק למרכז הכביש וחסם את נתיב הנסיעה של כלי הרכב של משפחת ליפניק .אחד הפלסטינים שהיה ברכב השני נהרג, אחר נפצע קשה ועוד שלושה נפצעו באורח בינוני.

הרוגה ועשרה פצועים בתאונה בין רכב ישראלי לפלסטיני בצומת שבי שומרון, 24 בינואר 2018. כיבוי והצלה מחוז ירושלים, דוברות כב"ה
כלי רכב שהיה מעורב בתאונה ליד שבי שומרון/דוברות כב"ה, כיבוי והצלה מחוז ירושלים

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, שכנם וחברם של המשפחה, היה עם בני המשפחה לאורך הלילה בבעת החולים. "אנחנו קמים לבוקר קשה מאוד. משפחה צעירה ויפה. חברים טובים ותורמים לקהילה, איבדה אמש את היקר מכל. שני ילדים מקסימים כל כך. שני מלאכים. אי אפשר לתאר את הזעזוע והכאב. משפחת ליפניק עברה את הגירוש משא-נור והיא משפחה מדהימה ומיוחדת, מעמודי התווך של הקהילה בשבי שומרון", אמר דגן.

הוא הוסיף כי "המועצה האזורית שומרון ומשפחת שבי שומרון באבל כבד. אנחנו נפעל לסייע למשפחה המורחבת, לאם ולאב המשפחה ולאחים, לחזק אותם מכאן והלאה ולנסות לסייע בכל מה שניתן".

ההרוגים בתאונה בשומרון 24 בינאור 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
"היו מחוברים מאוד לקהילה". משפחת ליפניק/מערכת וואלה! NEWS, -

"אתמול בשעות הלילה המאוחרות הובאו אלינו חמישה פצועים מהתאונה הקשה בשומרון. ילד אחד הגיע ללא רוח חיים ונאלצנו לצערנו לקבוע את מותו, סיפר ד"ר חיים פארן, מנהל מערך הטראומה בבית החולים. "הגיעה משפחה שלמה, האבא במצב קל, הוא כרגע מאושפז במחלקה שלנו להשגחה. אשתו הגיעה במצב קשה, מונשמת מורדמת, עברה ניתוח לפנות בוקר, ומצבה יציב אבל הוא עדיין קשה. ילד בן 13 הגיע במצב לא יציב ונאלצנו לעשות לו ניתוח דחוף, הוא נותח במהלך הלילה. מצבו כרגע יציב והוא בטיפול נמרץ ילדים והגיע גם תינוק בן חצי שנה במצב קל וגם הוא בטיפול נמרץ ילדים כרגע".

ד"ר פארן הוסיף כי "הזעקנו את צוות הטראומה של בית החולים, גם עובדות סוציאליות, דיברנו איתו, הסברנו לו מה המצב, כרגע עובדת סוציאלית נמצאת איתו, יחד עם המשפחה וחברים מחבקים אותו. הוא עדיין בהשגחה, עדיין דורש אשפוז. מצבו קל, אך כמובן שמצבו הנפשי לא קל".

הרוגה ועשרה פצועים בתאונה בין רכב ישראלי לפלסטיני בצומת שבי שומרון, 24 בינואר 2018. דוברות המשטרה, מערכת וואלה!
אמבולנסים בזירת התאונה, אתמול/מערכת וואלה!, דוברות המשטרה

נת גילגל ותומר פיין, פרמדיקים של מד"א שטיפלו בפצועים, סיפרו כי זירת התאונה הייתה חשוכה, גשומה ובוצית וכי שני כלי הרכב היו "מעוכים לחלוטין". לדבריהם, מצאו את הנערה כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה ובסיוע פרמדיקים נוספים ורופא צבאי החלו להעניק לה טיפול רפואי. "ביצענו פעולות החייאה ולאחר מאמצים נאלצנו לקבוע את מותה במקום", הוסיפו.

עוד סיפרו השניים כי טיפלו בזירה בילד כבן עשר שהיה מחוסר הכרה ופינו אותו תוך כדי ביצוע פעולות החייאה בניידת טיפול נמרץ צבאית לבית החולים מאיר בכפר סבא. "הנפגעים מהרכב הפלסטיני קיבלו טיפול ראשוני מכוחות רפואה של צה"ל שסייעו לנו ופונו באמבולנסים של הסהר האדום שהגיעו למקום, למעט אחד מהם שנפגע באורח קשה ופונה במסוק של צה"ל", אמרו הפרמדיקים.

תאונת דרכים קטלנית בצומת שבי שומרון 
8 פצועים מתוכם חמישה קשה. מד"א,
זירת התאונה, הלילה/מד"א
הרוגה ועשרה פצועים בתאונה בין רכב ישראלי לפלסטיני בצומת שבי שומרון, 24 בינואר 2018. כיבוי והצלה מחוז ירושלים, דוברות כב"ה
זירת התאונה, הלילה/דוברות כב"ה, כיבוי והצלה מחוז ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully