וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעב, מחלות ומכות: הגיהנום שמצפה לישראלים החשודים ברצח בתאילנד

24.1.2018 / 13:38

כוס אורז, מים ירוקים והליכה עם משקולת במשקל שבעה ק"ג קשורה לרגל - אלו רק חלק מתנאי הכליאה המצפים לשני החשודים ברצח מאור מלול בקוסמוי. השניים, שנעצרו בתחילת השבוע, עשויים לעמוד בפני עונש מוות. "תנאי מחייה כמו בגיהנום"

צילום מתוך שידורי הטלוויזיה התאילנדית TV 32

במערכת המשפט בתאילנד גוזרים לא אחת עונשי מוות על עבריינים מורשעים - ואלה נאלצים להמתין לגזר דינם בבתי כלא שהתנאים בהם קשים מנשוא. "אני מסתובב בהרבה מאוד בתי כלא ברחבי העולם. בתי הסוהר בתאילנד הם בתי הכלא עם תנאי המחייה הקשים ביותר", אומר עו"ד מרדכי ציבין, המתמחה בטיפול באסירים ישראלים המוחזקים במתקני כליאה בחו"ל. "בכלל, במדינות אסיה תנאי הכליאה קשים ובתאילנד הם הקשים ביותר. רמת השמירה על זכויות אדם במדינה הזו היא מהנמוכות שישנן". במהלך היום ביצעה המשטרה המקומית שחזור של הרצח בקוסמוי.

אייל בוקל ודולב זוארץ, שני הישראלים שנעצרו בתחילת השבוע בקוסמוי בחשד לרצח העבריין מאור מלול, צפויים לעמוד בפני עונש מוות אם יורשעו. במקרה כזה יועברו לאגף הנידונים למוות הנחשב לגרוע והקשה ביותר במערכת הכליאה בתאילנד. על פי עדויות אסירים ששהו באגפים אלה, מדי יום מגיעים סוהרים לאגף ושולפים בין שלושה לחמישה נידונים למוות מתאיהם. אלה מובלים לחצר הכלא ועומדים מול כיתת יורים שמבצעת את גזר הדין.

עו"ד ציבין סיפר כיצד יגאל מכלוף, אסיר שבעניינו הוא מטפל שנידון לעונש מוות אך עונשו נקצב ל-47 שנות מאסר, ספג נזק משמעותי לאחר שאולץ להסתובב כשלרגלו שרשרת המחוברת למשקולת במשקל שבעה קילוגרם. חלק גדול מהאסירים מסתובבים עם משקולות דומות יומם וליל כדי למנוע אפשרות שיברחו מהכלא.

מאור מלול חיסול עבריין תאילנד קוסמוי תיעוד. צילום מסך
תיעוד מצלמות האבטחה מהרצח/צילום מסך

בתאילנד ישנם כמה מתקני כליאה, כשהמפורסם, הגדול והקשה מכולם הוא כלא בואינג קוואנג, המכונה גם "הילטון בנגקוק". זהו כלא ידוע לשמצה, המוקף אמנם בצמחיה טרופית אבל אסירים שהוחזקו בו מספרים על תנאי מחייה "שכאילו נלקחו מהקטלוג של הגיהנום". אסירים ששהו במקום מספרים על "אלימות, תנאי היגיינה נמוכה, צפיפות, רעב ומחלות".

לדברי אברהם חורי, אסיר לשעבר ב"הילטון", הסוהרים היו מרביצים לאסירים ומרעיבים אותם. "לא היה לנו מה לאכול. היינו מקבלים כוס אורז ומים ירוקים, זה הכול", תיאר בעבר בראיונות בכלי התקשורת בישראל. חורי הוסיף כי בתאים שנועדו לשניים נאלצו להצטופף לעיתים שמונה אסירים. "אסירים ישנו על רצפה מלאה בחרקים, לטאות ונחשים. מי שחלש פיזית ונפשית מת מהר מאוד", הוסיף.

הארכת מעצרם של  של דולב זוארץ ואייל בוקל בחשד לחיסול מאור מלול בתאילנד 22 בינאור 2018. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
בוקל וזוארץ בידי השוטרים בתאילנד, שלשום/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

"במשך השנים אפשרנו להעביר מבתי הכלא בתאילנד 12 אסירים ישראלים שנשפטו והוחזקו שם אל מתקני הכליאה בישראל להמשך ריצוי עונשי המאסר", אומר גונדר-משנה (בדימוס) איאן דומיניץ. "תנאי המאסר בתאילנד הם מהקשים ביותר. אי אפשר להכניס מיטות בגלל הצפיפות. תנאי המחייה קשים מאוד, לכן היו פניות של משפחות אסירים ישראלים שנשפטו והוחזקו שם להעבירם לישראל". דומיניץ היה בעברו הממונה על קשרי החוץ של שירות בתי הסוהר ועבד מול רשויות כליאה במדינות שונות בעולם, בהן גם תאילנד.

אמנם, לצד תנאי הכליאה הבלתי אפשריים, מערכת המשפט בתאילנד אימצה בשנים האחרונות מדיניות מפליגה של חנינות. בכל שנה לקראת יום ההולדת של המלך , ובכל פעם שמתרחש אירוע לאומי כמו המלכה של מלך חדש, זוכים אלפי אסירים לקיצור משמעותי מתקופת מאסרם. חלקם אף נשלחים שנים בודדות לחופשי, למרות העבירות החמורות שביצעו. כך למשל שוחרר לאחר פחות מעשר שנות מאסר הרוצח אלי כהן, שרצח את גרושתו וביתר את גופתה, ושב לישראל לפני כחמש שנים.

אסירים יושבים על הרצפה במהלך ביקור בכלא בבנגקוק, תאילנד. רויטרס
אסירים יושבים על הרצפה בכלא בתאילנד/רויטרס

מלול, עבריין מוכר למשטרה הנחשב ליעד מרכזי של מחוז מרכז, נדקר למוות בסוף השבוע שעבר בקוסמוי, שלוש שנים אחרי שאחיו נרצח בישראל. הוא ניסה לברוח מהמקום על אופנועו, אלא שאז החלו העבריינים לנסוע לאחור בניסיון לדרוס אותו. לאחר שהצליחו לפגוע בו עם המכונית, יצא אחד העבריינים מהרכב עם סכין בידו והחל לרדוף אחר מלול שנפגע מהמכונית. זמן קצר לאחר מכן, מלול נדקר והדוקר נמלט. מלול יובא למנוחות היום (רביעי) בכפר יונה.

על פי הערכות מודיעיניות של המשטרה מלול משתייך למשפחת הפשע של זוארץ שנמצאת במאבקי שליטה באזור נתניה על עסקי פשיעה מול משפחת בוקל. במשטרה מעריכים הסכסוך בין בוקל למלול מהווה רקע לחיסול בתאילנד.

בעקבות חיסולו של מלול, המשטרה נערכת בימים אלו להדים בעקבות האירוע. לפי הערכות, הרצח, שהגיע ככל הנראה כנקמה על ניסיון החיסול של העבריין ברוך בוקל בנתניה, צפוי להצית גל חדש של אלימות בין משפחות בוקל וזוארץ בנתניה.

חיסול העברין מאור מלול בתאילנד, 20 בינואר 2018. צילום מסך
תיעוד מצלמות האבטחה מהרצח/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully