וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלחת שטוחה ותאורה ירוקה: זה המכשיר החדש של צה"ל לאיתור אמל"ח?

23.1.2018 / 21:49

כלי תקשורת פלסטינים פרסמו סרטון ובו חיילים המבצעים בידוק לכלי רכב באחד המעברים ביהודה ושומרון. בסרטון נראים החיילים מבצעים שימוש במכשיר הייחודי, כדי לאתר אמצעי לחימה מוסלקים, זאת ברקע ההיערכות הביטחונית בגדה. דובר צה"ל: "לא מפרטים אודות פעילות מבצעית"

אתר רשמי

בסרטון שפורסם בימים האחרונים בכלי התקשורת הפלסטיניים נראה מכשיר מיוחד המשמש את חיילי צה"ל לאיתור אמצעי לחימה. במהלך הסרטון מוצגים החיילים מחזיקים במכשיר באחד המעברים ברחבי יהודה ושומרים, ומאתרים אקדח שהוחבא בתא מטען במכונית שעברה במחסום.

הסרטון המדובר צולם על ידי נהג פלסטיני שעמד בתור לבידוק במחסום. הפלסטיני החליט מסיבה כל שהיא לצלם את הליך הבידוק שערכו החיילים לנהג שנסע לפניו. במהלך הבידוק, אחד החיילים מאבטח את הזירה, בעוד שחברו מבצע את הבידוק בתא המטען של המכונית מסוג יונדאי. בשלב זה, נראה החייל שמבצע את הבידוק מחזיק במכשיר המדובר. זהו אמצעי שטוח, דמוי צלחת בה משולבת תאורה ירוקה, המשמש ככל הנראה כגלאי מתכות מתקדם.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי החיבוקים, הליטופים ופסוקי התנ"ך - נתניהו ייאלץ לחזור לחיים עצמם
התכנית לגירוש הזרים מאפריקה - כל השאלות והתשובות
בדרך לכס השיפוט? השרה שקד תתמוך במינוי שופטת חרדית ראשונה

תיעוד מהצד הפלסטיני: הכלי החדש של צה"ל לאיתור אמל"ח. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
חייל צה"ל במהלך הבידוק. מתוך התיעוד שפורסם בתקשורת הפלסטינית/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

במהלך הבדיקה נשמע לפתע צפצוף. בשלב זה החייל מוסר את האמצעי המיוחד לידי חברו המאבטח את הזירה. הדריכות בעקבות הגילוי נראית היטב בסרטון. חייל אחד מכוון את נשקו לעבר הנהג וחייל נוסף מנחה את הנהג שתיעד את האירוע לנסוע לאחור.

ניתן להעריך כי מדובר בגלאי מתכות מתקדם שנועד לסייע לכוחות הלוחמים ברחבי יהודה ושומרון לאתר אמצעי לחימה ותחמושת. מדובר צה"ל נמסר בתגובה :"לא מפרטים אודות פעילות מבצעית ולא מתייחסים לדיווחים פלסטיניים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מחסום מכבים המאויש על ידי שוטרי מג"ב, ינואר 2013. ניב אהרונסון
מאבק נגד הברחת אמל"ח. מעבר מכבים/ניב אהרונסון

צה"ל ושב"כ מנהלים מערכה עיקשת לאיתור אמצעי לחימה ותחמושת שחלקה מוברחת לתוך שטחי יהודה ושומרון וחלקה מיוצרת בבתי מלאכה מקומיים. מעת לעת מתבצעים מבצעי לאיתור מבוקשים בשטחי הגדה, במהלכם מצליחים הכוחות לאתר אמצעי לחימה המוסלקים בבתי המבוקשים וכן בתי מלאכה המשמשים לייצור.

בשבועות האחרונים צה"ל הרחיב את רמת הדריכות ברחבי יהודה ושמרון והציב מחסומי פתע כדי לאתר את המחבל הנמלט שהיה מעורב בפיגוע סמוך לחוות גלעד במהלכו נרצח רזיאל שבח. במערכת הביטחון רצו ללכוד את המחבל לפני ביקורו של סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס שנחת אמש בישראל אולם המשימה טרם הושלמה.

צה"ל מהחטיבה המרחבית "מנשה", שב"כ ומשטרת ישראל במבצע לאיתור חשודים בביצוע פיגוע הירי סמוך לחוות גלעד ב9 בינואר, בו נרצח הרב רזיאל שבח ז"ל' 18 בינואר 2018. דובר צה"ל
דריכות גבוהה בניסיון לאתר את מבצע הפיגוע. ג'נין, בשבוע שעבר/דובר צה"ל

לדברי קצינים באוגדת איו"ש, "אף מח"ט לא מוריד רגל מהגז. כל החטיבות המרחביות מנהלות פעילות ביטחון שוטף מתוחה במסגרת המצוד אחר המחבל הנמלט. אנחנו לא מתוגברים. יש עומס משמעותי על הגזרות אבל אי אפשר לחזור לשגרה כשאתה יודע שבחוץ מסתובב מחבל חמוש שיכול לבצע פיגוע נוסף. המטרה שלנו לעצור אותו. השב"כ יצליח לאתר אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully