וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצב ריטמן למפכ"ל המשטרה: מבקש לעזוב את תפקידי כראש להב 433

ריטמן, שהוגשה נגדו תלונה על הטרדה מינית, הבהיר כי אין בכוונתו לעזוב את הארגון לחלוטין. המפכ"ל אלשיך שהחזירו לתפקיד לפני כשנה יידרש להסביר בימים הקרובים בבג"ץ בנוגע לצעדים שיינקטו נגד הקצין הבכיר. פרקליטה של הקצינה שהתלוננה נגד ריטמן: "ספין ממוחזר"

עריכת וידאו: ניר חן

ניצב רוני ריטמן מפקד יחידת להב 433, ביקש הערב (שלישי) ממפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך לסיים את תפקידו ביחידה. עם זאת, ריטמן ביקש בפנייתו להישאר במשטרה ולא לעזוב את שורותיה.

בקשתו של ניצב ריטמן עלולה להיחשב כמבוכה למפכ"ל המשטרה, שספגה פגיעה תדמיתית קשה עם החלטתו של אלשיך להחזיר את ריטמן לשורות הארגון לפני יותר משנה. זאת, לאחר שהוגשה נגדו תלונה בגין הטרדה מינית של קצינה ששירתה תחתיו. המהלך גרר ביקורת מצד שופטי בג"ץ, שהורו למפכ"ל להסביר מה היו שיקוליו בהחזרתו לתפקיד של ריטממן ואילו צעדים משמעתיים הוא עומד לנקוט נגדו בנושא אם בכלל.

עוד בוואלה! NEWS:
"חציית קווים": רימון הלם הושלך לעבר תחנת משטרה בתל אביב
מצפים ללבן: מזג אוויר חורפי בסוף השבוע, סיכוי לשלג בירושלים
היועמ"ש נגד ליברמן בסערת גלי צה"ל: הנחייתי בעניין גפן - מחייבת

טקס הענקת דרגות בכירות במשטרה 11 ינואר 2016. יואב דודקביץ'
ניצב ריטמן/יואב דודקביץ'

"בנסיבות שנוצרו ולאחר ששקלתי את הדברים בכובד ראש החלטתי לבקש לפרוש מתפקידי כראש להב 433 בשבועות הקרובים", כתב ריטמן בבקשתו. "זאת לאחר שייבחר מפקד חדש לתפקיד בביצוע חפיפה מסודרת שתאפשר רציפות במשימות העומדות בפניי היחידה".

מאז שהוחזר ריטמן לתפקידו, התנהל קמפיין ציבורי נגד ניצב ריטמן והמפכ"ל אלשיך. הערב, לאחר חודשיים שבהם המפכ"ל נמנע מלהשיב לשופטי בג"ץ, הודיע ריטמן על רצונו לסיים את תפקידו ביחידה. בימים הקרובים יידרש אלשיך לקיים את הוראת השופטים ולציין באילו צעדים יינקוט נגד הקצין הבכיר.

עוד באותו נושא

בג"ץ נגד המפכ"ל: "התעלם מנתונים, פעל בניגוד להנחיות היועמ"ש"

לכתבה המלאה
מכתב הפרישה של רוני ריטמן כראש להב 433. -, מערכת וואלה! NEWS
מכתב הפרישה של ניצב ריטמן/מערכת וואלה! NEWS, -

מהמשטרה נמסר כי "ניצב ריטמן ביקש מהמפכ"ל לאחר שלוש שנים וחצי, ולאחר שהשלים יותר מקדנציה מלאה בתפקיד, לסיים את תפקידו ולהשתבץ בתפקיד אחר במשטרה במסגרת סבב מינויי הניצבים".

עוד ציינו במשטרה כי "המפכ"ל החליט לקבל את בקשתו וריטמן ישובץ בתפקיד רוחב ולא בתפקיד קידומי בסבב ניצבים.
המפכ"ל טרם מסר תגובותו לבג"ץ ולא מן הנמנע שיינקטו נגד ריטמן צעדים משמעתיים נוספים מעבר לפרישתו מהתפקיד, אותם המפכ"ל ימסור לבג"ץ. אין בפרישה של ריטמן פגיעה במפכ"ל, אלא ההיפך הוא הנכון. המפכ"ל תפקד בדיוק כמצופה".

רוני אלשיך 8 בינואר 2018. ראובן קסטרו
טרם השיב לבג"ץ. המפכ"ל אלשיך/ראובן קסטרו

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אישר אף הוא שקיבל את מכתבו של ריטמן. "לאור פסיקת בג"ץ, אני חושב שמדובר בצעד המתבקש", אמר ארדן. "מעבר לכך יתקבלו החלטות נוספות בעניינו בתקופה הקרובה".

עורך דינה של הקצינה שהתלוננה נגד ריטמן, עו"ד חי בר אל, מסר בשמה כי "מדובר בספין שכבר ניסו אותו לפני כמה חודשים, ועכשיו ממחזרים אותו. בלי צעד פיקודי משמעותי, בלוח זמנים קצר ביותר, זה פשוט ניסיון לעקוף את החלטת בג"ץ. הרי בג"ץ קבע שצריך לקבל החלטה בעניינו ולנקוט צעד פיקודי. בפרישה של ניצב ריטמן מרצונו, בתנאיו ולפי הלו"ז שלו, אין שום צעד פיקודי. הוראת בג"ץ נועדה להעביר מסר שלא יקרה מצב שקצין בכיר יטריד מינית ויקבל לכל הפחות צעד פיקודי. אנחנו מאוד שמחים שהוא לא יהיה ראש להב 433, אבל לא יכול להיות שהוא יפרוש בתנאיו, בכבוד מלכים, ובלי שיינקט נגדו צעד משמעותי, כי זה עדיין לא ימלא את החלטת בג"ץ".

גלעד ארדן בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
"צעד מתבקש לאור פסיקת בג"ץ". השר גלעד ארדן/ראובן קסטרו

לפני כחודשיים קבעו שופטי בג"ץ כי יש לשקול מחדש את ההחלטה להשאיר את ניצב ריטמן בתפקיד מפקד להב 433 וביקרו בחריפות את התנהלותו של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בנושא. הם קבעו שאלשיך, שהוביל את הטיפול בפרשה, לא נתן משקל מספיק לראיות נגד ריטמן ולאמירות סקסיסטיות שלו בזמן חקירתו במחלקה לחקירות שוטרים, ומנגד נתן משקל מופרז לבדיקת פוליגרף פרטית שערך.

הנימוק העיקרי לפסק הדין, בלשונו של השופט עוזי פוגלמן, קבע כי "ההחלטה בדבר הימנעות מנקיטת צעדים מנהליים נגד ריטמן איננה מתייחסת לנתונים ענייניים מהותיים שנכללים בתשתית העובדתית בעניין שלפנינו, מן העבר האחד, ונותנת משקל לא ראוי לשיקולים אחרים, מן העבר השני". לפוגלמן הצטרפו השופטים ג'ורג' קרא ויצחק עמית.

מי שעתרה נגד מינויו של ריטמן היא צ', קצינה בחטיבת המודיעין של המשטרה. צ' העידה במח"ש כי בשנים 2011-2010 אירעו מספר מקרים שבהם הפנה אליה ריטמן אמירות מיניות. בנוסף, היא העידה כי ב-2011, כשיצאה מאירוע חברתי שערכה המשטרה בהר חוצבים, רדף אחריה ריטמן, אחז בה, קירב אותה אליו וניסה לנשק אותה, אולם היא הדפה אותו והצליחה להימלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully