וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת מעורבות רוסיה: התובע הכללי וראש ה-FBI לשעבר תושאלו

23.1.2018 / 22:32

סשנז הוא חבר הממשל הראשון שמתושאל על ידי אנשי התובע המיוחד, שחוקר את קשרי מוסקבה לקמפיין טראמפ. הוא ככל הנראה נשאל אם הנשיא שיבש את החקירה כשהחליט להדיח את קומי. לפי ניו יורק טיימס, קומי חלק את המזכרים שכתב לאחר שיחותיו עם טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

התובע הכללי של ארצות הברית, ג'ף סשנז, וראש הבולשת הפדרלית לשעבר (FBI) ג'יימס קומי תוחקרו במשך כמה שעות על ידי אנשיו התובע המיוחד במסגרת חקירת מעורבותה של רוסיה - כך מסרה היום (שלישי) דוברת מטעם משרד המשפטים.

התובע הכללי נשאל בשבוע שעבר אם הנשיא דונלד טראמפ שיבש את החקירה בעקבות החלטתו להדיח את ראש הבולשת הפדרלית לשעבר (FBI) ג'יימס קומי. זאת הפעם הראשונה שבה חבר ממשל של טראמפ נחקר על ידי אנשיו של התובע רוברט מולר. סשנז גם נשאל, ככל הידוע, על קשריו למוסקבה.

עוד בוואלה! NEWS:
שנה לכהונת טראמפ: הנשיא עם הפתיל הקצר משנה את כללי המשחק של ארה"ב
דיווח: "טראמפ חיקה את המבטא של ראש ממשלת הודו כשציטט את דבריו"
בעודו כושל בניסיון לרמוס יריבים: המפסיד משיתוק הממשל הוא טראמפ עצמו

התובע הכללי של אמריקה ג'ף סשנז במהלך מסע"ת וושינגטון, ארה"ב 15 בדצמבר 2017. רויטרס
פסל את עצמו מהחקירה. התובע הכללי סשנז/רויטרס

בניו יורק טיימס, שפרסם לראשונה על תחקורו של סשנז, דווח כי גם קומי תושאל על ידיו אנשיו של התובע המיוחד רוברט מולר. לפי הדיווח, קומי חלק עם צוות החוקרים את המסמכים שכתב מיד אחרי שיחותיו עם הנשיא טראמפ. לטענת קומי, שתושאל בשנה שעברה, בשיחות אלה ביקש ממנו הנשיא טראמפ "להניח" לחקירה של היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין.

קומי אמר בעדותו בקונגרס לפני כמה חודשים כי מיד לאחר השיחות הללו הוא ניהל רישום של מה שנאמר בהן, כי לדבריו "ידעתי שייתכן שיגיע יום שאצטרך תיעוד של השיחות הללו כדי להגן לא רק על עצמי אלא גם על ה-FBI".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עדותו של ראש האף בי איי לשעבר ג'יימס קומי בפניי הסנאט, וושינגטון, 8 ביוני 2017. רויטרס
ניהל רישומים אחרי שיחותיו עם טראמפ. קומי בעדותו בקונגרס/רויטרס

סשנז הכריז במרץ כי הוא מחלץ את עצמו מהחקירה הקשורה לבחירות 2016, כולל מחקירת המעורבות הרוסית לטובתו של טראמפ. זאת אחרי שהוא לא אמר לקונגרס במהלך השימוע שלו כי הוא נפגש פעמיים במהלך הקמפיין עם שגריר ארצות הברית ברוסיה דאז, סרגיי קיסיליאק.

הסנאטור לשעבר מאלבמה היה אחד מתומכיו הראשונים של טראמפ, אך הנשיא שקל לפטר אותו בעקבות החלטתו שלא להיות מעורב בחקירה המטילה צל כבד על ממשלו. החלטתו של התובע הכללי לפסול את עצמו מהחקירה הובילה והדחת קומי למינויו של מולר, ראש ה-FBI לשעבר, במאי אשתקד.

ככל הנראה, סשנז נשאל על מעורבותו בהחלטה של טראמפ להדיח את קומי ועל פגישה שקיים במרץ 2016 עם הנשיא ועם ג'ורג' פפדופולוס, אחד מיועצי הקמפיין שהציע להפגיש בין טראמפ לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. פפדופולוס הודה באוקטובר במתן עדות שקר ל-FBI בדבר מגעיו עם מוסקבה והסכים לשתף פעולה עם החקירה של מולר.

(עדכון ראשון: 17:52)

ג'ף סשנז דונלד טראמפ. GettyImages
היה מתומכיו הראשונים. סשנז וטראמפ/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully