וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי על גירוש הזרים: "רובם מסתננים; פליטי מלחמה ישארו בארץ"

23.1.2018 / 11:52

שר הפנים כתב בחשבון הטוויטר שלו כי גירושם של הזרים יאפשר "להחזיר את השכונות לתושבים. עניי עירך קודמים". בממשלת רואנדה הכחישו כי יש הסכם סודי עם ישראל לקליטת המגורשים

צילום: מתוך הטוויטר של איליה פיש ועמית אלכסנדר, עריכה: שניר דבוש

שר הפנים אריה דרעי התייחס הבוקר (שלישי) לגירוש האזרחים הזרים לרואנדה, ברקע הפגנת מאות מבקשי מקלט מול שגרירות רואנדה, אתמול בהרצליה. "פליטי מלחמה יישארו בארץ", כתב דרעי בחשבון הטוויטר שלו, "מסתננים - יוחזרו לארצם". השר הוסיף כי, "רובם מסתננים. נחזיר את השכונות לתושבים כי עניי עירך קודמים".

בממשלת רואנדה, לעומת זאת, הכחישו כי יש הסכם כזה. "מעולם לא נחתם הסכם סודי עם ישראל ביחס לקליטתם מחדש של מהגרים אפריקנים", נכתב בחשבון הטוויטר הרשמי של הממשלה. "המדיניות שלנו ביחס למהגרים אפריקנים נותרה 'דלת פתוחה'".

עוד בוואלה! NEWS
ליברמן הורה לגלצ להחרים את יהונתן גפן: "השווה בין תמימי לאנה פרנק"
היהודיה שברחה בשואה מהונגריה - והקימה משפחה בג'סר א-זרקא
אחרי ההפוגה: הגשם התחדש - ויישאר עד סוף השבוע | מזג אוויר

אריה דרעי מכרכיז על השקת עיתון "הדרך", 30 ביולי 2017. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
"רובם מסתננים", כתב השר בטוויטר. דרעי/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

דבריו של דרעי באים לאחר שבתחילת החודש אישרה הממשלה את התכנית לגירוש הזרים, במסגרת התכנית "לעידוד יציאת המסתננים מישראל למדינות שלישיות". אזרחים זרים במתקן חולות קיבלו הבהרה, שלפיה יתאפשר להם לעזוב לשטח רואנדה - או להיכלא לזמן ארוך בכלא סהרונים. במסגרת התכנית יינתנו מענקים כספיים בסך 35 אלף שקלים לכל אזרח זר, בתמורה ליציאתו מהארץ. כמו כן, יחידות האכיפה של רשות האוכלוסין וההגירה יתוגברו.

"ממשלת ישראל רוצה לגרש אותנו בכוח לרואנדה. אנחנו קוראים לרואנדה לעצור את ההסכמים ואת הגירוש, כי שם מאוד מסוכן", אמר לוואלה! NEWS הלפום סולטן, שארגן את ההפגנה נגד ההסכמים. "אנשים הולכים לאבד את החיים שלהם, אנחנו לא רוצים לחזור לרואנדה, אנחנו לא רואנדים, אנחנו איתריאים. אם כבר, שיחזירו אותנו לאריתריאה: בשתיהן גם ככה מסוכן. זו סכנה לחיים שלנו. החברים שלנו האחים שלנו הולכים לשם, לוקחים להם את הכסף, אין להם אישור להישאר שם והם צריכים לברוח ללוב".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טייסים מאל על: לא נטיס מבקשי מקלט לרואנדה ואוגנדה

כמה טייסים בחברת אל על הודיעו בימים האחרונים למנהלי החברה כי לא ישתבצו לטיסות שבמסגרתן יבוצע גירוש של מבקשי מקלט מאפריקה לרואנדה ואוגנדה - כך נודע לוואלה! NEWS. גורמים בחברה אישרו כי לאחרונה התקבלו פניות מכמה טייסים שביקשו לא לקחת חלק בטיסות ונימקו זאת מטעמים מצפוניים.

הפגנה של מאות מבקשי מקלט מפגינים במחאה על תוכנית הממשלה לגירוש זרים, שגרירות רואנדה, הרצליה. יותם רונן
טייסים מאל על סירבו להטיסם לרואנדה. הפגנת מבקשי מקלט/יותם רונן

בשלב זה לא ברור מה היקף התופעה והאם היא עלולה להשפיע על הליך הגירוש של הנתינים הזרים. הודעת הטייסים באה על רקע פעילות רשות ההגירה והאוכלוסין שרוכשת עבור הנתינים כרטיסי טיסה לרואנדה ולאוגנדה. באל על סירבו להתייחס לדברים.

לפני כשבועיים הכחישו ממשלות רואנדה ואוגנדה את ההסכם עם ישראל. סגן שר החוץ של רואנדה אוליבייה נדוהונגירה אמר אז כי ישראל מעולם לא הגיעה להבנות עם ארצו בנושא: "התנהל משא ומתן לפני שלוש או ארבע שנים, אבל הוא מעולם לא נחתם". שר החוץ של אוגנדה, סם קוטסה, חיזק את דברי מקבילו מרואנדה, ואמר כי "זה 'פייק ניוז'. אני לא יודע מאיפה הסיפור הזה הגיע ולמה הוא עולה מחדש כל הזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully