וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שחטו צבי בזמן המשמרת": שני מתנדבי מג"ב הורשעו בציד בצפון

23.1.2018 / 9:44

בית משפט השלום בטבריה הרשיע שני מתנדבים בשורות משמר הגבול בציד צבי בזמן סיור בשמורת נחל דלתון שבגליל. בכתב האישום נטען כי השניים הספיקו לשחוט את הצבי בטרם נתפסו. על אחד המתנדבים נגזרה חצי שנת עבודות שירות

שני מתנדבי מג"ב הורשעו בציד צבי בצפון. רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
שני מתנדבי מג"ב הורשעו בציד בזמן המשמרת/מערכת וואלה! NEWS, רשות הטבע והגנים

שני מתנדבי משמר הגבול הורשעו בבית משפט השלום בטבריה בציד צבי בזמן שהיו במשמרת ונהגו בטנדר משטרתי. השניים הורשעו שביצעו את המעשים בזמן סיור באזור הצפון במהלך יום הכיפורים לפני כשלוש שנים.

האירוע המדובר התרחש בספטמבר 2015, אז שני המתנדבים - פארס פארס ונג'אח חאג' סיירו בשמורת נחל דלתון שבגליל. בשלב כלשהו הבחינו בצבי ארץ-ישראלי ופארס ירה בו למוות ברובה עם טלסקופ שהיה ברשותו. הם הספיקו לשחוט את הצבי, בטרם נתפסו ליד גווייתו, כשבסמוך הסכין ששימשה אותם.

עוד בוואלה! NEWS:
"אנס וניסה לבתר את הגופה": מאסר עולם נגזר על רוצח שכנתו
הבעירו צלב קרס: ניאו-נאצים בפולין תועדו חוגגים את הולדת היטלר
פנס לנתניהו: "טראמפ משוכנע כי ההכרה בירושלים תקדם שלום"

שני מתנדבי מג"ב הורשעו בציד צבי בצפון. רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
שני מתנדבי מג"ב הורשעו בציד צבי בצפון/מערכת וואלה! NEWS, רשות הטבע והגנים

את גזר הדין פתח השופט דורון פורת, נשיא בתי משפט השלום בצפון, בציטוט של פיוט ובו נכתב: "דוד מאז ברח כצבי / נפשי לראותו נכספה // מי ייתן לי ארץ צבי / בכנף נשר אתעופפה". בהמשך מתייחס השופט פורת לחומרת המעשה, תוך ציטוט מחוות דעת של ד"ר נעם לידר מרשות הטבע והגנים, בה נטען כי אוכלוסיית הצבי הארץ ישראלי פוחתת והסיבה העיקרית לכך היא צייד פרוע ושלוח רסן. החשש הוא כי הצבי הארץ ישראלי יכחד בסופו של דבר. "כל צבי הניצוד מהווה מכה ממשית לאוכלוסיית הצבאים ומקרב אותה לקריסה טוטאלית", נכתב בגזר הדין.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"חשיבות באכיפה מרתיעה"

בית המשפט ציין עוד כי מלבד הפגיעה בערך הטבע המוגן פגעו העבריינים גם בזכות בעלי החיים לחיות. השופט פורת גם התייחס בדבריו לקושי של רשויות האכיפה לשים ידם על עברייני הציד, לאסוף נגדם ראיות מרשיעות ובכך להעמידם לדין ולמגר את התופעה ולכן לדבריו "החשיבות הרבה באכיפה מרתיעה להשארת סיכוי להשרדותם של הצבאים בארץ ישראל".

על הנאשם פארס לא נגזר עונש של מאסר בפועל שירוצה בעבודות שירות, בשל מצבו הבריאותי. על חאג' נגזרו 14 חודשי מאסר, מהם 6 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות. בנוסף, בית המשפט הטיל עליו תשלום קנס בגובה 36 אלף שקלים.

שני מתנדבי מג"ב הורשעו בציד צבי בצפון. רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
שני מתנדבי מג"ב הורשעו בציד צבי בצפון/מערכת וואלה! NEWS, רשות הטבע והגנים

עו"ד שי פרץ מהלשכה המשפטית של רשות הטבע והגנים מסר כי "פסק הדין הזה הוא ביטוי ראוי להפנמה של בתי המשפט את הצורך להחמיר בענישה באופן משמעותי לטובת שמירה על אוצרות הטבע שלנו היקרים לנו כל כך. יידע כל צייד לא חוקי כי מעשיו ייענו על ידי היושב בדין, בענישה משמעותית אף בדמות מאסרים בפועל או בעבודות שירות ובקנסות גבוהים".

מהמשטרה נמסר כי "השניים אינם מתנדבים במג"ב או במשטרה מזה שנים. עם היוודע האירוע החריג, עוד בשנת 2015, נגרעו שני המתנדבים מהחיל לאלתר. מאז הם אינם נמנים עם אלפי המתנדבים המסורים של משמר הגבול, הפועלים מדי יום לשמירה על ביטחונם האישי ושלומם של אזרחי מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully