וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפגנת הנכים: ייתכנו שיבושים בטיסות מנתב"ג

רשות שדות התעופה הודיעה על שיבושים אפשריים, מאחר שהמפגינים חסמו את הכבישים המובילים לטרמינל 1 ולטרמינל 3 ומונעים מהטסים להגיע אליהם בזמן. עומסי תנועה כבדים הורגשו בסביבת נמל התעופה

צילום: מטה מאבק הנכים, עריכה: שניר דבוש

רשות שדות התעופה הודיעה על שיבושים אפשריים בלוח הטיסות הבוקר (שני) בעקבות מחאת נכים המקשה על הטסים להגיע לטרמינל 1 ולטרמינל 3 בנתב"ג. עומסי תנועה כבדים הורגשו בסביבת נמל התעופה. לקראת הצהריים חסמו הנכים גם את הכניסה לנמל אשדוד למשך כשעה.

ההפגנה התקיימה בצל הדעות החלוקות על מתווה הנכים. המחלוקת המרכזית סביב המתווה, היא שאלת הפעימות. אף שהתחייבו באוצר לתקצב את מתווה הקצבאות החדש, לא נחקקה התחייבות למשרד הרווחה והעבודה לשלוש פעימות נוספות.

חסימה בכניסה לנמל אשוד במסגרת מחאת הנכים. מטה מאבק הנכים, מערכת וואלה! NEWS
מפגינים בכניסה לנמל אשדוד, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מטה מאבק הנכים

נעמי מורביה, יו"ר מטה מאבק הנכים, אמרה כי היא ואנשיה מתכוונים לשוב לדרישתם המקורית לאחר שהממשלה לטענתה לא עומדת בתחייבויותיה. "ממשלת ישראל לא מסוגלת לחוקק חוק כפי שהתחייבה ולעמוד בהסכמים?
אנחנו במטה מאבק הנכים - אלו עשו את ההסכם בהסתדרות עם היו"ר אבי ניסנקורן, יו"ר הקואליציה דוד ביטן, פרופ' שימחון וח"כ אילן גילאון - התפשרנו פשרות כואבות שעלו לנו במחיר דמים ושיימינג בנוגע לגובה הקצבה ולמספר הפעימות - חוזרים לדרישה המקורית: קצבת נכות בגובה שכר מינימום ובפעימה אחת".

הדיון שהתקיים בשבוע שעבר בוועדת העבודה והרווחה, בהשתתפות השר חיים כץ, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ראש המטה של שר האוצר נדב שטיינברגר ומנכ"ל המשרד שי באב"ד, עלה לטונים צורמים לאחר שהוצפו המחלוקות בין האוצר לרווחה במתווה הנכים. במהלך הדיון צעקו הצדדים זה על זה וקראו למהלכי האוצר "רמאות". נציגי הנכים אף פנו לבאב"ד עם סיום הדיון ואמרו: "עכשיו הבנו מי הנוכל האמיתי".

שטיינברגר ובאב"ד יצאו יחד עם ניסנקורן והשר כץ אל מסדרונות הכנסת להתייעצות, שם אמר כץ: "כחלון אמר שהוא יעביר לי את הכסף. אני גמרתי, תעשו מה שאתם רוצים. זו רמאות", וניסנקורן קרא: "מה שאתם עושים זה לרמות".

(עדכון ראשון: 08:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully