וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הבחירות: אזרחי איטליה יוכלו לדווח על פייק ניוז ב"כפתור אדום"

משרד הפנים השיק שירות חדש באינטרנט, שדרכו ניתן יהיה להצביע על חדשות מזויפות, שהפכו לתופעה מדאיגה במדינה. עם זאת, יש החוששים כי כך תינתן אפשרות למשטרה להתערב בפוליטיקה

צילום: מתוך הטוויטר של RT רומא, עריכה: יאיר דניאל

ממשלת איטליה השיקה שירות חדש באינטרנט שמטרתו לבלום הפצת חדשות מזויפות לקראת הבחירות הקרובות. זאת בזמן שבו מומחים מזהירים כי התופעה המדאיגה מתפשטת במדינה, בדומה למה שאירע בארצות הברית ובמדינות אחרות במערב.

באתר של משטרת הדואר של איטליה, האחראית על פשעים ברשת, ניתן יהיה ללחוץ על "כפתור אדום" במקרה שבו מישהו נתקל בידיעה שעלולה להיות מזויפת. צוות מיוחד שהוקם יבחן את ההתרעות, תוך שימוש בתכנה מיוחדת, יזהה את המקור לחדשות ויקבע אם מדובר במידע מהימן או לא.

ב-4 במרץ יתקיימו בחירות כלליות באיטליה, ופוליטיקאים בכירים חוששים כי תופעת הפייק ניוז עשויה להשפיע על דעת הקהל. שר הפנים, מרקו מיניטי, הדגיש כי המהלך לא נועד להתערב בקמפיין הבחירות. לדבריו, "זהו כלי ציבורי שקוף ולגיטימי שנועד להגן על אזרחים מידיעות לא מבוססות ורועשות. אין כוונה, ולו הקלה ביותר, להיכנס לשיח הפוליטי".

סמלי המפלגות מודבקים על משרד הפנים ברומא, איטליה, לקראת הבחירות, 19 בינואר 2018. רויטרס
בממשלה מבטיחים כי לא תהיה מעורבות בקמפיין הבחירות. מדבקות המפלגות במשרד הפנים ברומא/רויטרס

מפקד המשטרה הלאומית, פרנקו גבריאלי, אמר כי הרשויות לא יוצרות "אח גדול", אלא משתמשות במערכת קיימת במטרה לספק שירותים "טובים, מקצועיים ושקופים" יותר.

מיכאלנג'לו קולטלי, מייסד אתר "בוטק" החושף חדשות מזויפות, אמר כי התופעה היא בעיה גדלה באיטילה. לדבריו, דיווחים מופרכים מופעים מדי יום בעיתונים, רובם כתוצאה מחוסר יכולתם של העיתונאים לוודא את מקורותיהם. "אני לא חושב שזאת הדרך הטובה ביותר להילחם בכך, אנחנו לא יודעים בדיוק איך המשטרה תבדוק מה מזויף ומה נכון", אמר. "היא טוענת שהיא לא תתערב בפוליטיקה, אך רוב הפייק ניוז, לפחות אלו שמהם אנחנו חוששים, הם פוליטיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני בתכנית אירוח ברומא, ינואר 2018. רויטרס
הבחירות יתקיימו ב-3 במרץ. ראש הממשלה לשעבר ברלוסקוני/רויטרס

המיזם החדש מגיע כמעט שנה לאחר שאלפי אזרחים חתמו על עצומה נגד פייק ניוז, שאותה הובילה נשיאת הפרלמנט, לאורה בולדריני. היא הייתה קורבן לחדשות מזויפות בעצמה, האחרונות שבהן טענו כי היא שכרה את אחיינה תמורת 8,000 אירו לחודש. הן הסיפור והן קרוב משפחתה הומצאו לחלוטין.

גם ראש הממשלה לשעבר מתאו רנצי, שמקווה לשוב לשלטון אחרי הבחירות הקרובות, נפגע מפייק ניוז לפי תומכיו. הם טוענים כי מתנגדיו עמדו מאחורי שורת חדשות שהשפיעו על תוצאות משאל העם בסוף 2016, שבסופו התפטר מאחר שהרפורמה החוקתית שאותה הציעה נדחתה ברוב גדול.

  • עוד באותו נושא:
  • איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully