וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: חמינאי הורה למשמרות המהפכה לשחרר את אחיזתם בכלכלה

21.1.2018 / 20:28

שר ההגנה של איראן אמר כי המנהיג העליון פקד על הגוף הצבאי לעזוב את העסקים שלא קשורים לפעילותו. זאת בניסיון להחיות את הכלכלה, ששליש ממנה נשלט בידי המשמרות, שטרם הגיבו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר ההגנה של איראן, אמיר חאתמי, אמר אתמול (שבת) כי המנהיג העליון עלי חמינאי הורה למשמרות המהפכה לשחרר מאחיזתם בכלכלת המדינה. דבריו של הגנרל הם ככל הנראה ניסיון לבחון את התגובה ליוזמה, שאותה מקדם זה זמן רב הנשיא המתון חסן רוחאני. הדברים מגיעים גם לאחר ההפגנות האלימות נגד המצב הכלכלי הקשה, שהתפתחו גם למחאה כוללת נגד המשטר.

עם זאת, לא ברור אם משמרות המהפכה יסכימו לכך, מאחר שלפי ההערכות, הגוף האחראי על הגנה על הרפובליקה האסלאמית שולט בכשליש מכלכלתה של איראן. משמרות המהפכה לא הגיבו על הדברים של שר ההגנה וגם לא לשכתו של חמינאי.

חאתמי, קצין הצבא הראשון זה 25 שנה שאינו קשור למשמרות המהפכה ומשמש שר ההגנה, אמר את הדברים בריאיון שפורסם עם העיתון הממשלתי "איראן". הוא אמר כי חמינאי הורה לצבא הסדר ולמשמרות המהפכה לעזוב את העסקים שאינם קשורים ישירות לעבודתם. "ההצלחה שלנו תלויה בתנאי השוק", אמר, אך לא ציין את החברות שיופרטו.

צעדת יום הצבא, טהראן, איראן, 17 באפריל 2017. תסנים, צילום מסך
משמרות המהפכה במצעד לרגל יום הצבא, בשנה שעברה/צילום מסך, תסנים

משמרות המהפכה, שהוקמו אחרי המהפכה ב-1979 כדי להגן על שלטון אנשי הדת השיעים, נכנסו אל תוך המגזר הפרטי אחרי המלחמה ההרסנית מול עיראק בשנות ה-80. לצד פעילותם המקבילה לצבא הסדיר, משמרות המהפכה אחראים לפיתוח תכנית הטילים של איראן ועל פעילות מחוץ לשטחה של המדינה.

במגזר העסקי, שולטים משמרות המהפכה על חברת הבנייה הענקית חאתם אל-אנביה, שבו מועסקים 135 אלף איש, על תעשיית הנפט ועל תעשיית ההגנה. חברות בשליטת משמרות המהפכה סוללות כבישים, מאיישות נמלים, מפעילות רשתות תקשורת ואפילו עורכות ניתוחי לייזר בעיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully