וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי במתקפה חריפה על שר הביטחון: "אני עם ליברמן גמרתי"

21.1.2018 / 0:42

שר הפנים תקף בחריפות את ליברמן, על רקע תמיכתו בפתיחת עסקים בשבת והתנגדותו לחוק המרכולים. "הוא דרס את השבת ברגל גסה", אמר דרעי. "הוא חצה כל קו, יש דברים שהם מעבר לידידות אישית". ליברמן ספג ביקורת גם מהרב אליהו: "שקרן ומסית"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

סערת השבת - כל הפרטים:

- ליברמן ביקר באשדוד על רקע הפגנה נגד כפייה דתית ואמר כי חוק המרכולים "יוצר פילוג בחוסן הלאומי"
- השר דרעי על ליברמן: "אני איתו גמרתי, הוא דרס את השבת ברגל גסה"
- בביקורו בעיר יצא ליברמן גם נגד הרבנים שקראו לא להתגייס ליחידות מעורבות
- הרב אליהו בתגובה: "ליברמן מסית ומשקר במודע"

שר הפנים אריה דרעי תקף בחריפות אתמול (שבת) את שר הביטחון אביגדור ליברמן, על רקע תמיכתו בפתיחת עסקים בשבת והתנגדותו לחוק המרכולים. "אני עם אביגדור ליברמן גמרתי", אמר שר הפנים. "ליברמן דרס את השבת ברגל גסה וזו חציית כל קו. אפילו לפיד האב, מגדולי שונאי הדת, לא העז לעשות כך. יש דברים שהם מעבר לכל ידידות אישית".

ליברמן ביקר במתחם "ביג פאשן" שבאשדוד, זאת בצל מחאת תושבי העיר נגד הכפייה לסגור בתי עסק בשבת. ליברמן התייחס במהלך ביקורו לסערת חוק המרכולים, שנגדו יצא בעבר, וטען כי הוא חסר משמעות ויוצר "פילוג בחוסן הלאומי".

"מי שאומר שלחוק המרכולים שאין שום משמעות הוא טועה ומטעה", טען ליברמן. "מה שאנחנו רואים באשדוד זה ההשפעה. עד לאחרונה חיו באשדוד בהרמוניה ועכשיו העיר מפולגת עקב חוק המרכולים. אני מקווה שזה לא יהיה בערים אחרות, הפילוג הזה פוגע בחוסן הלאומי. עשינו כל מה שאפשר, כל המאמצים שלנו לגבי החוק הביאו לשיח ציבורי. אנחנו ימין ואנחנו לא נפיל ממשלת ימין, ומי שמנסה להפיל את ממשלת ימין זה המפלגות החרדיות, שרוב בוחריהן לא משלמים מסים ולא משרתים בצבא".

לקריאה נוספת:
ליברמן: "הנחיתי לא לשתף באירועים את הרב הראשי שתקף גיוס נשים"
נתניהו על מינוי מפקדת הטייסת: "לא אגנה את הרמטכ"ל - אני גאה"
ח"כ סמוטריץ' על מינוי מפקדת הטייסת: "אבוי אם נשים יהפכו לגברים"

אריה דרעי במליאת הכנסת, ירושלים, 26 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"גמרתי עם ליברמן". שר הפנים דרעי/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בביקור התייחס ליברמן גם לסערה האחרונה סביב מינוי רב-סרן א' למפקדת הטייסת הראשונה בצה"ל, ולביקורת שמתחו הרב שמואל אליהו, הרב שלמה אבינר וכן הרב הראשי לישראל נגד הרמטכ"ל איזנקוט בנושא. "נתתי הנחיה לצבא שהרב אבינר והרב של צפת לא יקחו חלק באירועים של צה"ל, הם צריכים להירגע ולכבד את כולם", הדגיש ליברמן. "לא הרב הראשי ולא הרב אבינר יכולים לקרוא להדחת הרמטכ"ל, לקרוא לא להתגייס וגם להיות חלק מטקסים ואירועים כלשהם בתוך צה"ל. לא מתכוון לתת להם במה בתוך הצבא עד שלא יחזרו בהם".

עם צאת השבת הרב אליהו הגיב בחריפות לדבריו של ליברמן ולהחלטתו. "הרבנים מעודדים את תלמידיהם להתגייס ליחידות היותר מובחרות, ולא להשתתף ביחידות השדה המעורבות שבהם מורידים את הרף הצבאי בשביל לקדם אג'נדות פוליטיות", הבהיר הרב אליהו. "ליברמן מסית ומשקר במודע".

"רק במשטרים חשוכים אסור לבקר את הצבא", הוסיף אליהו. "צה"ל הוא לא חברה פרטית של אביגדור ליברמן, אם הוא לא יתנצל ויבטל את הוראתו הוא יצטרך לעמוד מול תביעות משפטית, גם על שקריו".

שר הביטחון אביגדור ליברמן עם סופה לנדבר באשדוד. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
אביגדור ליברמן וחברי סיעתו בביקור באשדוד, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

גם הרב שלמה אבינר התייחס בביטול לדבריו של שר הביטחון. "החלטתו של ליברמן אינה רלוונטית", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS. "מעולם לא הוזמנתי לאירוע של צה"ל. אני לא עובד מדינה. נשאר לי רק להביע איחולים לשר הביטחון שיחיה חיים ארוכים וטובים".

לדברים הצטרף גם ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) שהוסיף: "יש כאלו שחושבים שבמידה ויתקפו את הראשל"צ מורנו הגאון רבי יצחק יוסף, ירוויחו עוד תומכים ומצבם בסקרים השתנה. כל ניסיון לשסע ולדבר נגד גדולי ישראל, משדר מצוקה נוראה. ממליץ לשר הביטחון ליברמן לטפל קודם במצב הביטחוני של תושבי הדרום שלאחרונה זוכים להתרעות 'צבע אדום' מידי יום ביומו, ורק לאחר מכן להטיף מוסר לרבנים".

(עדכון ראשון: 20:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully