וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעדת הנשים: עשרות אלפים הפגינו נגד טראמפ ברחבי העולם

בניו יורק, בוושינגטון, בלוס אנג'לס ובמאות ערים ברחבי העולם התקיימו צעדות נשים נגד מדיניותו של נשיא ארה"ב. הצעדות נערכו זו השנה השנייה, ביום השנה להשבעת ממשלו של הנשיא. המארגנים מקווים לתעל את רוחם של המפגינים לקראת בחירות אמצע הכהונה במדינה

צעדת הנשים בוושינגטון, ארצות הברית, ינואר 2018. רויטרס
מפגינות מול הבית הלבן/רויטרס

מצעד הנשים השני התקיים הערב (שבת) בניו יורק, וושינגטון, לוס אנג'לס וב-250 ערים אחרות בעולם במחאה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. עשרות אלפי נשים קראו במסגרת המצעד, שהתקיים ביום השנה להשבעת ממשל טראמפ, לכינון לעידן חדש בפעילות הפוליטית למען נשים.

כמו בשנה שעברה, עשרות אלפי הצועדות חבשו כובעים ורודים סרוגים, כרמיזה נגד התבטאותו של טראמפ "לתפוס להן בכוס" בסרטון שפורסם במהלך קמפיין הבחירות ב-2016. אלו הפכו במהירות לסמל להתנגדות הנשית לנשיא בימים הראשונים לשלטונו.

הצעדות הגדולות ביותר התקיימו בוושינגטון ובניו יורק, לאחר שבדפי הפייסבוק של המארגנים סימנו עשרת אלפים ו-37 אלף משתמשים בהתאמה כי הם עתידים להשתתף באירועים. עם זאת, מדובר במספר מפגינים נמוך מאלו שהגיעו לצעדות בשנה שעברה – שהפכה לאחת ההפגנות ההמוניות בהיסטוריה של ארצות הברית.

עוד בוואלה! NEWS:
הצנחן שקורקע מהר מדי: דרכו לצמרת של המפקד המוכשר מבוסתן הגליל
יורש העצר הלוחמני והנסיך שאוהב את מסי: הדור הבא של שליטי מדינות ערב
"שומרים על הסטטוס קוו": מחאה באשדוד נגד סגירת עסקים בשבת

הפגנות נשים נגד טראמפ, וושינגטון, ארה"ב, 20 בינואר 2018. רויטרס
"להדיח את ה/רויטרס
צעדת הנשים בוושינגטון, ארצות הברית, ינואר 2018. רויטרס
וושינגטון, היום/רויטרס

למרות הציפיות הצנועות יותר בקרב המארגנים, השנה קיוו לתעל את רוח המחאה והמתנגדים למדיניותו של הנשיא טראמפ לקראת בחירות אמצע הכהונה בארצות הברית, כדי לזכות בתמיכה עבור נציגים המזוהים עם זכויות נשים בפוליטיקה האמריקנית. המארגנים טוענים כי המדיניות אותה מוביל טראמפ, הביאה נשים רבות לפעול למען זכויות נשים – בפעם הראשונה. עם זאת, מבקרים רבים בארצות הברית טוענים כי בניגוד לשנה שעברה, נושאי המחאה אינם ממוקדים.

צעדות הענק התרחשו לאחר שנה של פעילות ענפה למען זכויות נשים ברחבי העולם, לעתים רבות על רקע מדיניותו של טראמפ שרק לאחרונה – הביע תמיכה בצעדת החיים נגד הפלות בארצות הברית. בנוסף, במהלך השנה הנוכחית צבר תאוצה גם מאבק #MeToo ו- #Time'sUp נגד הטרדה מינית והתעללות מינית, שנולד מתוך שורה של שערוריות בהוליווד, בוושינגטון ובמקומות אחרים.

הפגנות נשים נגד טראמפ, פילדלפיה, ארה"ב, 20 בינואר 2018. רויטרס
הפגנה בפילדלפיה/רויטרס
צעדת הנשים בוושינגטון, ארצות הברית, ינואר 2018. רויטרס
מפגינה מחופשת לאיבר מין נשי בוושינגטון, הערב/רויטרס
צעדת הנשים בניו יורק, ארצות הברית, ינואר 2018. רויטרס
צעדת הנשים בניו יורק, היום/רויטרס
הפגנות נשים נגד טראמפ, ניו יורק, ארה"ב, 20 בינואר 2018. רויטרס
מפגינות בניו יורק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully