וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור הטיל ספק בטענות קורבנות פדופיליה - והסעיר את צ'ילה

20.1.2018 / 19:34

האפיפיור פרנציסקוס עורר סערה כשאמר שאין הוכחה לטיוח עבירות מין של כומר פדופיל על ידי הכנסיה במדינה. הוא כינה את ההאשמות, שלפיהן בישוף מקומי ראה את ההתעללות במו עיניו ושתק, "הכפשה". "שום דבר לא השתנה, הכנסייה לא באמת מתחרטת"

ביקור האפיפיור בצ'ילה, 10 בינואר 2018. רויטרס
עורר סערה - ולא בפעם הראשונה. האפיפיור במהלך ביקורו בצ'ילה, השבוע/רויטרס

האפיפיור פרנציסקוס עורר השבוע סערה בצ'ילה כשאמר שאין הוכחה לטיוח עבירות מין של כומר פדופיל על ידי בישוף מקומי וכינה את ההאשמות "הכפשות". לדברי האפיפיור, עד שלא תהיה הוכחה לכך שהבישוף חואן בארוס הסתיר את פרשת עבירות המין של הכומר פרננדו קרדימה, ההאשמות האלה הן בגדר דיבה. שערוריית הכומר הפדופיל עומדת במרכז של ביקורו של האפיפיור בצ'ילה, שנערך בסימן התעללויות מיניות בכנסיה.

זו אינה הפעם הראשונה שבה האפיפיור מעורר את זעמם של קורבנות הכומר. בשנת 2015 מינה את הבישוף בארוס לתפקיד בכיר בכנסייה. קורבנותיו של קרדימה אומרים כי בארוס ידע על ההתעללות ואף חזה בה במו עיניו, אך לא עשה דבר כדי להפסיקה. בארוס עצמו הכחיש את טענותיהם.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
צעדת הנשים: עשרות אלפי מפגינות נגד טראמפ ברחבי העולם
מהאוויר ומהקרקע: טורקיה והמורדים במתקפה על הכורדים בצפון סוריה
יורש העצר הלוחמני והנסיך שאוהב את מסי: הדור הבא של שליטי מדינות ערב

פרננדו קרדימה, 20 בינואר 2018. AP
נישק וליטף ילדים. הכומר פרננדו קרדימה/AP

הערותיו של פרנציסקוס הכו בתדהמה את אזרחי המדינה ועוררו תגובות חריפות מצד קורבנותיו של הכומר ועורכי דינם. לדבריהם, הכנסייה עצמה האמינה לקורבנות כשגזר על הכומר "חיים של תפילה וחרטה" בשנת 2011. גם שופט במדינה התייחס לעדויות הקורבנות כאמינות ואמר כי ויתר על אישומים פליליים נגד קרדימה בשל הזמן הרב שעבר מאז ביצוע העבירות.

"שום דבר לא השתנה, חרטת הכנסייה היא ריקה מתוכן", אמר אחד הקורבנות, חואן קרלוס קרוז. לדברי הקורבנות, כבר בשנת 2002 הגיעו תלונות לרשויות הכנסייה על הכומר. הקורבנות סיפרו לרשויות כי קרדימה נהג ללטף ולנשק אותם בקהילה בבירה סנטיאגו שבראשה עמד, אך תלונותיהם התקבלו בחשדנות ובביטול. רק כאשר פנו הקורבנות לתקשורת, בשנת 2010, ניאותה הכנסייה לפעול והדיחה את הכומר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
הכומר חואן בארוס בביקור האפיפיור בצ'ילה, 18 בינואר 2018. רויטרס
הואשם בטיוח הפרשה. הבישוף חואן בארוס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully