וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרית בסופר יודה בתל אביב: השוטר יועמד לדין בעוד חודש

21.1.2018 / 8:56

פרסום ראשון: על רקע עתירה נגד מח"ש ופרקליטות המדינה, השוטר שנכח בתקרית בתל אביב לפני כשנה וחצי יועמד לדין משמעתי בעוד חודש. בחודש הקרוב תתקבל החלטה בנוגע לשוטרים נוספים שנכחו באירוע

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

השוטר שנכח בתקרית שאירעה באחד מסניפי "סופר יודה" בתל אביב לפני כשנה וחצי, יועמד לדין משמעתי בעוד כחודש - כך נודע לוואלה! NEWS. ההודעה על ההחלטה התקבלה בשבוע שעבר (חמישי) על רקע עתירה שהוגשה נגד המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ופרקליטות המדינה בעקבות החלטתם שלא להעמיד לדין פלילי את השוטרים שהיו מעורבים בתקרית. בחודש הקרוב תתקבל החלטה בנוגע לשוטרים נוספים שנכחו באירוע.

בתקרית בסופר יודה שאירעה במאי 2016, עובד החנות, מיוסם אבו אלקיעאן, עורר את חשדם של שוטרי מג"ב לאחר ששוחח בערבית מחוץ למקום. לפי חקירת מח"ש, במסגרת "פרופיילינג" של העובד בשל מוצאו, הוא התבקש להזדהות ולאחר חילופי דברים בינו לבין השוטרים התפתחה תגרה אילמה.

מיוסם אבו אל-קיעאן, הותקף על ידי שוטרים בתל אביב. חורה, 23 במאי 2016. שי מכלוף
במח"ש סירבו לאפשר לו לעיין בחומר החקירה. אבו אלקיעאן/שי מכלוף

לאחר חקירה ממושכת במח"ש, הוחלט כי אין הצדקה להעמיד לדין פלילי את השוטרים שנכחו במקום. בהודעת מח"ש שפורסמה באותה העת נכתב כי "לנוכח העובדה שמדובר בעיצומם של ימי פיגועי הסכינאים, החליטה המחלקה לחקירות שוטרים כי המישור הראוי לבחינת הדברים הוא המשמעתי-פיקודי, להבדיל מהאפיק הפלילי". בתוך כך, רק אחד השוטרים, בן אדרי, הועמד לדין משמעתי לאחר שנקבע כי התנהלותו הובילה להסלמת האירוע וכי פעל באופן בלתי מקצועי.

בחודש יולי האחרון תיק החקירה נגד אבו אלקיעאן נסגר בנימוק של חוסר אשמה. בשל כך, הוא עתר לבג"ץ באמצעות הוועד הציבורי למניעת עינויים בישראל בבקשה לקבל את חומרי החקירה בתיק, על מנת להגיש ערר. אך במח"ש סירבו לאפשר לו לעיין בחומרים בטענה שהדבר עלול לגרום לשיבוש ההליך המשמעתי המתנהל נגד השוטרים - הליך שבו אבו אלקיעאן עשוי לשמש כעד. עוד נטען כי את העתירה היה צריך להגיש בשלב מוקדם יותר, וכי מדובר "במצב שאינו מיטבי אך מהווה אילוץ הכרחי". אבו אלקיעאן החליט להגיש ערר בכל זאת מבלי שעיין בחומרי החקירה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנה נגד אלימות שוטרים, סופר יודה כיכר רבין תל אביב. 31 במאי 2016. יותם רונן
הפגנות בתל אביב נגד אלימות משטרתית בעקבות התקרית. מאי 2016/יותם רונן

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו מנועים מלהתייחס למקרה זה, אשר נדון בימים אלו בבית משפט. נציין כי נושא הטיפול המשמעתי במקרה זה טרם הוכרע והנושא עודנו בבחינה".

מהוועד הציבורי נגד עינויים בישראל נמסר: "שוב זורות מח"ש והמשטרה חול בעיני הציבור וממירות דין פלילי בפוטנציאל נזיפה משמעתי. אנו שואפים לחברה שבה תחת שלטון חוק, אדם שתועד בעדשת המצלמה תוקף אזרח על לא עוול בכפו ייתן על כך את הדין, ולא ינוקה ממנו כדבר שבשגרה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully