וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף דורון רובין הלך לעולמו; ליברמן נגד הרבנים: כותרות השבת

בביקור באשדוד אמר שר הביטחון כי "אין מקום" לאמירותיו של הרב אבינר שקרא לא להתגייס ליחידות שאינן נפרדות. אלוף במיל' רובין הלך לעולמו אחרי מאבק במלחמה קשה, והממשל האמריקני הושבת לראשונה מאז 2013 | הכותרות שעשו את סוף השבוע

לאחר מאבק במחלה קשה: אלוף (במיל') דורון רובין הלך לעולמו בגיל 74

אלוף (במיל') דורון רובין הלך הלילה (שבת) לעולמו בגיל 74 לאחר מאבק במחלה קשה. רובין היה בעבר ראש מחלקת ההדרכה במטכ"ל וכיהן גם כראש חטיבת התורה והפיתוח במפקדת חילות השדה וכמפקד עוצבת הפלדה, אוגדת השריון, חטיבת הצנחנים וחטיבה 500.

רובין, יליד מושב בוסתן הגליל, התגייס לצה"ל בשנת 1963 ושובץ בגדוד 890, לאחר שהתנדב לשירות בצנחנים. אחרי פרישתו מצה"ל היה רובין לאיש עסקים, ועסק בחברה לחיפוש נפט ובניהול וקידום פרויקטים נדל"ניים. בשנת 1998 הוא אף הציג את מועמדתו לראשות עיריית תל אביב בראשות רשימה עצמאית, וכיהן כחבר במועצת העיר במשך שנתיים. בשנים האחרונות לחייו עמד בראש חברה שקישרה בין לקוחות לבין מפיצים של מכוניות.

הרפובליקנים והדמוקרטים לא הגיעו להסכמות - הממשל האמריקני מושבת

הסנאט בארצות הברית כשל הלילה להגיע להסכמות בין הדמוקרטים והרפובליקנים על המשך התקצוב של פעילות הממשל, והחל מהבוקר (חצות שעון ארצות הברית) הושבת הממשל האמריקני, לראשונה מאז שנת 2013. הצדדים ניהלו ביניהם כל הלילה מגעים בניסיון להגיע ל"דיל", והיום הקונגרס ישוב ויתכנס להמשך דיונים והצבעות.

משמעות ההשבתה היא כי רוב סוכנויות הממשל לא יעבדו, לפחות לא במתכונת מלאה, וכי כ-800 אלף מתוך שני מיליון עובדי הממשל ייצאו לחופשה ללא תשלום. עם זאת, שדות תעופה, בתי ספר ושירותים רבים אחרים ימשיכו לפעול כרגיל. הצבא האמריקני ימשיך גם הוא את פעילותו, וחיילים ימשיכו לקבל את שכרם כרגיל עד ה-1 בפברואר, שכן פעילותו תוקצבה עד לאותו תאריך. במקרה שההשבתה תימשך לאחר מכן, יימצא לכך ככל הנראה פתרון בדמות תקצוב ספציפי של פעילות הצבא.

דיווח בירדן: ישראל פיצתה את משפחות ההרוגים ב-5 מיליון דולר

ישראל פיצתה את משפחות ההרוגים בתקריות בירדן בסכום של חמישה מיליון דולר - כך דווח היום בכלי תקשורת במדינה. הסכום הועבר לשתי משפחות האזרחים שנהרגו בידי מאבטח השגרירות בעמאן בחודש יולי בשנה שעברה, וכן למשפחת השופט הירדני שנהרג במעבר אלנבי ב-2014. בנוסף, נטען בדיווח כי השגרירות הישראלית בירדן לא תיפתח עד שלא ימונה שגריר חדש. גורמים מדיניים אמרו בתגובה לדיווח כי כספי הפיצויים יועברו לממשלת ירדן - ולא למשפחות. לדבריהם, ממשלת ירדן היא שתעביר את הכסף למשפחות.

ביום חמישי נמסר מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ירושלים הגיעה להסכמות עם ירדן, וכי השגרירות תחזור לפעילות מלאה באופן מידי. קודם לכן דווח בירדן כי ישראל התנצלה על האירועים, וכי התחייבה רשמית לפתוח בחקירה ולהעניק פיצויים למשפחות.

ליברמן: "הנחיתי לא לשתף באירועים את הרב הראשי שתקף גיוס נשים"

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר היום (שבת) במתחם "ביג פאשן" שבאשדוד, זאת בצל מחאת תושבי העיר על הכפייה לסגור בתי עסק בשבת. ליברמן התייחס במהלך ביקורו לסערת חוק המרכולים, שנגדו יצא בעבר, וטען כי הוא חסר משמעות ויוצר "פילוג בחוסן הלאומי". כמו כן, התייחס השר להתנגדות רבנים מהציונות הדתית לגיוס וקידום נשים בצה"ל.

בהתייחסו לסערה האחרונה סביב מינוי רב-סרן א' למפקדת הטייסת הראשונה בצה"ל, אמר ליברמן: "גם בנושא הביטחוני, מה ששמעתי לאחרונה שרבה של צפת דורש להדיח את הרמטכ"ל, והרב אבינר שקורא לא להתגייס לצה"ל כי אין יחידות נפרדות, ושהרב הראשי לישראל מגבה אותו, זה לא סביר ומקובל", ציין ליברמן. "נשים תמיד היו חלק מצה"ל, האמירות הללו אין להן מקום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הפעילות נגד המחבלים בג'נין מעין הלוחמים

היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור של משמר הגבול (ימ"מ) חשפה אתמול תיעוד מיוחד של הפעילות בג'נין נגד המחבלים שביצעו הפיגוע סמוך לחוות גלעד, שבו נרצח הרב רזיאל שבח. במהלך המבצע של השב"כ והמג"ב, שני לוחמים נפצעו באורח קשה וקל בקרב יריות. אחד מהמחבלים, אחמד איסמעיל ג'ראר, חוסל ושניים נוספים נעצרו.

בימ"מ אמרו כי "היחידה שעומדת בחזית העשייה הביטחונית בישראל יחד עם שירות הביטחון הכללי וצה"ל מבצעת מאות מבצעים בשנה לסיכול טרור ולמעצר מחבלים, מעצרים שלא פעם מסתיימים בירי ובחיסול המחבלים, מבצעים שאת רובם לא ניתן לחשוף".

נסראללה: ישראל אחראית לניסיון החיסול של פעיל חמאס בלבנון

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר אתמול כי הוא רואה בישראל אחראית לניסיון החיסול של אחיו של בכיר חמאס בלבנון מוחמד חמדאן בתחילת השבוע מחוץ לביתו בצידון. הוא כינה את התקרית "התחלה מסוכנת" ודרש מהממשלה בביירות לפעול במידה ותוכח מעורבות של ישראל בתקרית וכי הוא רואה בה תוקפנות מסוכנת נגד הריבונות הלבנונית.

בנאום שנשא לרגל שלוש שנים לחיסולו של ג'יהאד מורנייה, בנו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה, התייחס נסראללה לעבודות שמבצעת ישראל לאורך הגבול עם לבנון. לדבריו, ארגונו עומד לצד ממשלת לבנון. והוא הוסיף כי על ישראל "להתייחס בשיא הרצינות" לאזהרות של לבנון בנושא המחלוקות על הגדר.

ישראלי בן 47 מת בלימסול שבקפריסין כתוצאה מהיפותרמיה

אזרח ישראלי בן 47 מת שלשום בלימסול שבקפריסין כתוצאה מהיפותרמיה - כך מסר אתמול ממשרד החוץ. על פי הודעת המשרד משפחתו של ההרוג, אנוואר חטיב, עודכנה וקונסול ישראל בניקוסיה יוסי וורמברנד פועל יחד עם האגף הקונסולרי במשרד על מנת להביא את גופתו לארץ.

בכלי תקשורת בקפריסין דווח כי גופתו של חטיב התגלתה ביום שלישי לאחר השעה 4:00 לפנות בוקר באתר בנייה סמוך לבית מלון ליד החוף בעיר, וכוחות המשטרה הוזעקו לזירה. המשטרה קבעה כי הרקע למקרה אינו פלילי.

המטרות של איראן בגרמניה: ארגונים יהודיים ומועדון מכבי

הפשיטות אחרי החשודים בריגול עבור איראן ברחבי גרמניה היו קשורות למעקבים שניהלו סביב מוסדות יהודיים בברלין - כך דיווח אתמול המגזין "פוקוס". גורמי מודיעין אמרו למגזין הגרמני כי הסוכנים האיראנים חיפשו אחרי מטרות פוטנציאלות לפיגועים, כולל ארגון "הוועד היהודי-אמריקני", מועדון מכבי ברלין, מרכז קהילתי דתי בכיכר אלכסנדרפלץ והרב שלו.

לפי הדווח, הוועד היהודי-אמריקני דרש מברלין לגרש את השגריר האיראני עלי מג'דיה. השגריר הוזהר במהלך דצמבר האחרון ונאמר לו כי על טהראן לחדול מריגול אחרי מטרות ישראליות בשטחה של גרמניה. בשנה שעברה הורשע אזרח פקיסטן בריגול עבור איראן.

תושבי הכרמל מחו נגד אסדת גז ליד החוף

יותר מ-300 תושבי מישור החוף והכרמל הפגינו אתמול בשכונת רמת פולג בנתניה מול ביתו של איש העסקים יצחק תשובה במחאה על תכנית הפיתוח של מאגר הגז הטבעי "לוויתן". התושבים דרשו מתשובה: "אל תרעיל אותנו! חייהם של מיליון תושבים בידיים שלך!". לדבריהם, הקמת אסדת הפקת הגז המזהמת בסמוך לחוף תסכן את התושבים כתוצאה מזיהום האוויר בחומרים מסרטנים, מזיהום חמור של מי הים בשגרה ובמקרי תקלה וכן מזיהום אפשרי של מקורות השתייה.

יצחק תשובה, מבעלי דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט, מחזיק ב-45% מסך הבעלות על זכויות ההפעלה במאגר לוויתן. על פי מתווה הפיתוח הנוכחי, אסדת הפקת הגז תמוקם בסמוך לחוף. התושבים דורשים מתשובה לשנות את המתווה ולהקים את האסדה בעומק הים במרחק של 120 קילומטרים, כאסדה צפה. יוני ספיר, תושב המועצה האזורית חוף הכרמל וממובילי המאבק, קרא לתשובה "להתעשת, ולא להפוך מזה שהביא את בשורת הגז לישראל לזה שיהיה אחראי על אחד האסונות הגדולים שתדע המדינה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully