וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: ישראל אחראית לניסיון החיסול של פעיל חמאס בלבנון

מזכ"ל חיזבאללה נשא דברים לציון שלוש שנים לחיסולו של ג'יהאד מורנייה, בנו של בכיר הארגון בהר דב. לדבריו, על ישראל לקחת בחשבון את אזהרות לבנון לגבי פעולותיה בגבול. ליברמן: "חמאס בונה תשתית טרור בדרום לבנון"

עריכה: יאיר דניאל

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר היום (שישי) כי הוא רואה בישראל אחראית לניסיון החיסול של אחיו של בכיר חמאס בלבנון מוחמד חמדאן בתחילת השבוע מחוץ לביתו בצידון. הוא כינה את התקרית "התחלה מסוכנת" ותהה אם על ארגונו להמשיך להתעלם מהמתקפות של ישראל נגד לבנון. נסראללה דרש מהממשלה בביירות לפעול במידה ותוכח מעורבות של ישראל בתקרית וכי הוא רואה בה תוקפנות מסוכנת נגד הריבונות הלבנונית.

בנאום שנשא לרגל שלוש שנים לחיסולו של ג'יהאד מורנייה, בנו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה, התייחס נסראללה לעבודות שמבצעת ישראל לאורך הגבול עם לבנון. לדבריו, על ישראל "להתייחס בשיא הרצינות" לאזהרות של לבנון בנושא המחלוקות על הגדר. הוא הוסיף כי ארגונו עומד לצד ממשלת לבנון.

נסראללה ציין את דבריו של מפקד צבא לבנון, לפיהם צבאו מוכן לכל התקפה מצד ישראל. הוא אף התייחס בנאומו לטענות על סחר בסמים והלבנת כספים, ואמר כי ההאשמות האמריקניות נגד ארגונו חסרות בסיס. לדבריו, הדבר מנוגד לדת האסלאם.

נאסראללה: נעמוד כחזית מאוחדת מול ישראל ונשיב את הבעלות על ירושלים. צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר, מערכת וואלה! NEWS
נסראללה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מוקדם יותר היום אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן כי חמאס מנסה לבנות תשתיות טרור על אדמת לבנון. במהלך ביקור בבית החולים רמב"ם בחיפה שם נפגש עם לוחמי ימ"מ שנפצעו אתמול בלילה בפעילות בג'נין נגד חוליית רוצחיו של רזיאל שבח בחוות גלעד אמר ליברמן כי בשל מצוקת הארגון ברצועת עזה מנסה חמאס "לפנות לכיוונים נוספים" ופועל בדרום לבנון. לדבריו, "לא נסכים שמצד אחד חמאס ידבר על המצוקה, על הסיוע ההומניטרי, ומצד שני ינסה להוציא פיגועים מיהודה ושומרון ולבנות תשתיות טרור בדרום לבנון".

ביום ראשון דיווחו כלי תקשורת לבנוניים על פיצוץ שאירע במכוניתו של חמדאן, אחיו של נציג הארגון בלבנון אוסאמה חמדאן, בחניית ביתו בעיר צידון שבדרום לבנון. בתחילה דווח כי הוא חוסל, אך ברשת אל-מיאדין הודיעו כי הוא נפצע והועבר לבית חולים בעיר הנמצאת במרחק של 40 קילומטרים מדרום לביירות. בתמונות שפורסמו מבית החולים הוא נראה בהכרה. על פי הדיווחים, הפיצוץ אירע עם פתיחת הדלת של מכונית הב.מ.וו שלו, ובתמונות ששודרו בטלוויזיה נראה עשן מיתמר מהרכב.

עוד באותו נושא

ליברמן: "חמאס מנסה לבנות תשתיות טרור בדרום לבנון"

לכתבה המלאה
מוכניתו שלי בכיר חמאס, אבו חמזה חמדאן, צידון, דרם לבנון, לאחר ניסיון החיסול 14 בינואר 2018. רויטרס
מכוניתו של חמדאן אחרי הפיצוץ/רויטרס
אבו חמזה חמדאן, פעיל חמאס שהפצע בפיצוץ מכונית בצידון. -, מערכת וואלה! NEWS
חמדאן בבית החולים/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully