וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שגרירות ארצות הברית תועבר לירושלים כבר ב-2019

19.1.2018 / 7:02

אחרי הצהרת טראמפ לפיה העברת השגרירות לא תקרה בשנה הקרובה, הניו יורק טיימס חושף תכנית של מחלקת המדינה להסבת המבנה הקיים של הקונסוליה בעיר לשגרירות עד להקמת המבנה החדש. לוחות הזמנים גרמו למתיחות בין שר החוץ טילרסון לבין הבית הלבן

ממשל טראמפ צפוי להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים כבר בשנה הבאה - כך דיווח הלילה (שישי) הניו יורק טיימס. על פי הדיווח, הממשל פועל להכשיר את מבנה הקונסוליה האמריקנית הקיים כיום בירושלים שבשכונת ארנונה בעיר לשגרירות, דבר שיחסוך עלויות ויאפשר לשגריר דיוויד פרידמן וצוותו להתחיל לעבוד במבנה כבר בשנה הבאה.

בנוסף נכתב כי לוחות הזמנים גרמו למתיחות בין שר החוץ רקס טילרסון ובין הבית הלבן, כיוון שהשגריר פרידמן, ששימש במשך שנים כעורך הדין של הנשיא ונחשב למקורבו, דוחף לקדם את המהלך בטווח של שנה, בגיבוי של חתנו של הנשיא, ג'ראד קושנר. טילרסון, לעומתם, אמר לטראמפ כי יש לפרוס את המהלך על פני זמן רב יותר כדי להיערך מבחינת אבטחת המבנה, והנשיא הסכים לכך.

עוד בוואלה! NEWS:
החורף שב בסערה: ישראל קמה לבוקר חורפי לקראת היחלשות הדרגתית
ירדן: "ישראל התנצלה ותפצה את המשפחות"; השגרירות תשוב לפעילות
תיק 2000: חקירת כבל עשויה להתברר כחבל ההצלה של נתניהו

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ינואר 2018. רויטרס
הצהיר שהעברת השגרירות לא תקרה בשנה הקרובה. טראמפ/רויטרס

הדיווח עשוי להסביר את הפערים בין הדברים שאמר ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום רביעי, ולפיו הוא מתבסס על "הערכה מוצקה" כי השגרירות תעבור כבר בתוך שנה, ובין הדברים שאמר הנשיא טראמפ כי הדבר "לא בתכנון".

לא ברור האם טראמפ תודרך מראש על לוחות הזמנים הללו בזמן הראיון שלו ל"רויטרס" ביום רביעי, שבו הדברים נאמרו.
פקיד בממשל אמר לעיתון כי הנשיא התכוון בדבריו לבנייה של מתחם חדש לחלוטין, אשר לפי שר החוץ טילרסון תיארך לכל הפחות שלוש שנים. עד שהשגריר וצוותו יעברו למבנה החדש, יעבור המבנה הסבה שתאפשר לנהל מתוכו דיונים מסווגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully