וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות שכבר ישב בכלא – משה נעצר בקפריסין: "מאיימים לרצוח אותי"

18.1.2018 / 19:07

משה הראל ריצה עונש מאסר בישראל על הפעלת רשת לסחר באיברים באירופה. לאחר שחרורו נסע לקפריסין כדי להינשא לבת זוגו, ונעצר. כעת חוששים במשפחתו כי יוסגר לרוסיה, שם עומד נגדו צו מעצר למרות שריצה את עונשו. בהקלטה מהכלא הוא מתריע: "צריך להזדרז לפני שיקרה משהו"

עריכה: תום זואילי

בקפריסין נעצר החודש משה הראל, אזרח ישראלי בן 68, שהורשע לפני כשנתיים בישראל בהפעלת רשת לסחר באיברים, שניצלה אזרחים עניים ברחבי אירופה בהבטחות כוזבות בדבר תשלום עבור כליות ואיברים פנימיים. הראל נשפט בישראל למרות שצו המעצר נגדו הוצא בקוסובו, לאחר שנמלט מהמדינה. הוא נעצר בקפריסין, לאור צו מעצר שהוציאה נגדו רוסיה, והחשש במשפחתו הוא כי יוסגר לידי מוסקבה.

הראל נאשם שיחד עם רופא טורקי ורופאים נוספים בקוסובו, הפעילו רשת בינלאומית לסחר באיברים, כשביצעו עשרות ניתוחים לא חוקיים, קצרו עשרות איברים מקרבנותיהם והעבירו אותם ללקוחות בעשרות אלפי דולרים לאיבר. הרשת נחשפה ב-2008, כשהמשטרה בקוסובו פשטה על המרפאה בה בוצעו הניתוחים, בעקבות חשד שגבר טורקי מכר את הכליה שלו לאזרח ישראלי. קצירת האיברים התגלתה כשהאזרח הטורקי קרס בנמל התעופה בקוסובו, והניתוחים הבלתי חוקיים התגלו.

עוד בוואלה! NEWS:
"גיליוטינת המנהרות עובדת": בצה"ל מתקרבים להשמדת כלל מנהרות חמאס
התינוק הסורי אושפז בתל השומר: "אם לא יטופל - סיכויי הישרדותו נמוכים"

משה הראל, עצור בקפריסין לאחר שהואשם בסחר באיברים, יחד עם בנו 19 בינואר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
ראל ועו"ד יסלוביץ בדיון בבית המשפט בקפריסין, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, -

הראל נעצר ונחקר בקוסובו בשנת 2008, אך בזמן ששהה במעצר במדינה שרק קיבלה את עצמאותה, קיבל מהארץ הודעה בדבר מותה של אמו, ובהפעלת לחצים בינלאומיים, אישר לו בית המשפט בקוסובו לעזוב את המדינה כדי להגיע ולקבור את אמו, בתנאי שהראל ישוב למדינה, בכפוף להמשך חקירתו. בפועל, עד היום הראל לא שב לקוסובו.

בעקבות פניית האינטרפול, נעצר הראל בישראל, ונשפט על האישומים נגדו. הוא הורשע, ובשנת 2016 נכנס לכלא לשמונה חודשים. "אבי שילם את חובו לחברה", אמר בר, בנו של משה לוואלה! NEWS. "מדובר באיש מבוגר וחולה שאם יוסגר לא יהיה לו סיכוי. הוא לא ישרוד". בר מספר כי אביו הותקף בידי אסירים מקומיים בתא. "בתקשורת המקומית סיפרו שהוא מכר איברים של ילדים עניים, והמקומיים ששמעו על העציר המפורסם הכו את אבי בלי רחמים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הראל בהקלטה מהכלא: "צריך להזדרז לפני שיקרה פה משהו"

"מאז המעצר המפתיע של אבא בביקורת הגבולות בקפריסין חיי אינם חיים", אמר בנו של הראל, "אני חי-מת. אתמול הוא הוא לא צלצל כל היום, וטיפסתי על הקירות מרוב דאגה. כשבסוף צלצל אחר הצהריים, סיפר שהוא מתקשה לקום מהמיטה, בגלל כאבים בגופו", אומר הבן, שמבטיח כי אביו חזר לתלם מאז שוחרר מהכלא בישראל.

"מאז ששוחרר בישראל, הוא משמש כסוכן נסיעות, ומאוד מוערך על ידי המנהלים שלו", העיד הבן, שסיפר כי הוא נמצא בקשר עם השגריר הישראלי בקפריסין שסייע לו במציאת עורך דין מקומי ובקשר עם מערכת המשפט המקומית. הראל האב עצמו, נשמע בהקלטה מהמעצר בקפריסין מתאר כי "מאיימים פה לרצוח אותי, צריך להזדרז לפני שיקרה פה משהו".

עורך הדין ניר יסלוביץ, סנגורו של הראל, שנמצא עמו בקפריסין, אמר כי "מרשי נשפט בארץ וריצה את עונשו בגין המיוחס לו בקפריסין. אני סמוך ובטוח כי מדינת ישראל לא תפקיר את מרשי, לאחר ששילם את חובו לחברה. כולי תקווה כי הוא יחזור בהקדם ארצה לאחר שהסאגה המיותרת של המעצר תישאר הרחק מאחוריו", אמר עורך הדין, שסיפר כי הראל נסע לקפריסין כדי להינשא לבת זוגו.

בדיון שנערך היום בבית המשפט בקפריסין נקבע כי יש להמתין להחלטת הרשויות ברוסיה, אם הן מקבלות את העובדה שהראל נשפט בישראל, ומשכך מוותרות על הסגרתו. בית המשפט קבע כי ניתן יהיה להמשיך ולדון בשחרור ממעצר לחלופת מעצר עם הפקדת סכום ערבות גבוה, שיבטיח כי הראל לא יימלט מקפריסין.

משה הראל, עצור בקפריסין לאחר שהואשם בסחר באיברים, 18 בינואר 2018. interpol, אתר רשמי
משה הראל, עצור בקפריסין לאחר שהואשם בסחר באיברים, 18 בינואר 2018/אתר רשמי, interpol

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully