וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר הישראלי שהוסגר מברזיל; בתו של ההרוג: "מעט צדק"

18.1.2018 / 13:16

יהושע אליצור ירה בצאיל א-סתייה בשנת 2004, ונמלט מהארץ לאחר שהורשע. הוא הוסגר במאמץ הפרקליטות והמשטרה, ובני משפחתו של ההרוג מקווים למשפט הוגן: "לא נשכח ולא נסלח לעולם". בית המשפט דחה את ההחלטה על מעצר עד תום ההליכים

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

הפרקליטות ביקשה היום (חמישי) להאריך עד תום ההליכים את מעצרו של יהושע אליצור, שהורשע בהריגת פלסטיני, ברח מהארץ ל-12 שנה, והוסגר אתמול מברזיל. סנגורו, עו"ד עדי קידר, ביקש לדחות את הדיון כדי להיערך לבקשה. לבסוף, בהסכמת הפרקליטות, נקבע דיון ל-5 בפברואר, ונקבע שעד אז אליצור יישאר במעצר.

אחלאס א-שתייה, בתו של צאיל-אשתייה, בירכה הבוקר על הסגרתו מברזיל של אליצור, שהרג את אביה ב-2004. "האירוע מלווה אותנו כל הזמן והשפיע עמוקות על המשפחה. נשארנו ללא מי שיוביל את המשפחה. אני מקווה שהוא יקבל את העונש שמגיע לו ושישב בכלא", אמרה. "המשפחה לא תשכח ולא תסלח לעולם, אבל אם מערכת המשפט הישראלית תמצה אתו את הדין, אולי נקבל טיפה של צדק".

עוד בוואלה! NEWS:
בלי טלפון, בלי חברים - בכלא המצרי: החופשה בסיני הפכה לסיוט
שני לוחמי ימ"מ נפצעו קשה וקל בג'נין; אחד מרוצחי הרב שבח חוסל
טראמפ מכחיש את דברי נתניהו: השגרירות לא תעבור השנה לירושלים

הארכת מעצר ליהושוע אליצור, שהוסגר מברזיל, מחוזי ת"א, 18 בינואר 2018. אבי כהן
אליצור בדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט, היום/אבי כהן
יסמין אחלאס אשתאיה, עיוורת שאביה נהרג על ידי מתנחל בטקס של פורום המשפחות השכוחות עם הפלסטינים. גני התערוכה, אפריל 2015. ראובן קסטרו
"האירוע מלווה אותנו כל הזמן". א-שתייה/ראובן קסטרו

אליצור הורשע בעבירת הריגה, לאחר שבספטמבר 2004 נהג ברכב פרטי ממחסום בית פוריק לכיוון אלון מורה. באותה עת נהג צאיל א-שתייה ברכב מסוג טרנזיט עם שבעה נוסעים. אליצור עצר את רכבו, ירד ממנו כשהוא מחזיק בידו רובה M-16 טעון במחסנית מלאה, והורה לא-שתיה לעצור, תוך שהוא מכוון את קנה הרובה לעברו. אחר כך ירה יריה אחת מטווח קצר לכיוון א-שתייה והרג אותו.

כתב האישום נגד אליצור הוגש על ידי עו"ד נורית קורנהאוזר מפרקליטות מחוז מרכז. אליצור הורשע בהריגה בשנת 2005 בהריגה, ובית המשפט קבע דיון לשמיעת טיעונים לעונש. אליצור לא התייצב לדיון ונמלט מישראל. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, בשיתוף עם חוליית האינטרפול במשטרת ישראל, פעלו במשך שנים רבות ברחבי העולם להביא לאיתורו של אליצור ולהסגרתו לישראל. אליצור נעצר לפני כשלוש שנים בעיר סאו פאולו בברזיל. ישראל הגישה בקשת הסגרה רשמית לרשויות ברזיל ולאחר הליך הסגרה ארוך הוחלט להסגירו לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully