וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה מתקרבת: "רובוטים יחליפו את בני האדם כמעט בכל מקצוע"

22.1.2018 / 8:00

דוקטור סובאש קאק מנסה להזהיר את העולם, כבר תקופה ארוכה, מההשלכות שיכולות להיות לאינטליגנציה מלאכותית על שוק העבודה. כעת, הוא מצביע על תחום אחד שנמצא בסכנה גדולה יותר מכולם

צילום מסך

בווידאו: הרובוט הזה ילמד אתכם לרקוד כמו מקצוענים

כבר תקופה ארוכה שדוקטור סובאש קאק, מומחה להנדסת מחשבים, משוכנע שרובוטים "יחליפו את בני האדם כמעט בכל מקצוע אפשרי" ומנסה להזהיר את העולם מפני מה שעומד לקרות לשוק התעסוקה. לדבריו, בקרוב הרובוטים יוכלו לספוג יותר מידע, לגשת אליו יותר בקלות ובמהירות ולתרגם אותו לפעולות, יותר מהר מאנשים, ובצורה "יותר מורכבת והרבה יותר הגיוניים ממה שאנחנו אי פעם נוכל".

כעת, בראיון ל'דיילי סטאר' הבריטי, הוא הזהיר מהבעיה הזו במיוחד בתחום אחד ספציפי - תחום התעופה. לדבריו, יכול מאוד להיות שבעתי לא יהיו יותר כלל טייסים. כבר היום נעשה שימוש רחב בטכנולוגיה במטוסים, כמו למשל באופציית הטייס האוטומטי, אך האם ייתכן שבני האדם יוצאו לחלוטין מהעסק הזה?

עוד בנושא

מומחים ממליצים על "אתגר 30 ימי סקס" לשדרוג חיי המין שלכם
איבדה את עבודתה, בן זוגה ואלפי דולרים - בגלל התמכרות לקנדי קראש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרובוטים עומדים לשלוט בעולם?/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקרה כזה, ההוצאות של ענפי תעשייה רבים יפחתו, אך לדעתו של דוקטור קאק זה יכול להביא לשפל כלכלי גלובלי. "תהיה אבטלה עצומה", אמר, "אנשים רוצים להרגיש שצריך אותם, והעבודה מספקת משמעות. זה יביא לייאוש".

למרבה המזל, דוקטור קאק מאמין שהדרך להחלפת כל הטייסים באינטליגנציה מלאכותית עוד ארוכה. "ישנם מצבים מסוימים, כמו תנאי מזג אוויר קשים ולא צפויים ותאונות, שמצריכים נוכחות אנושית. קשה לי להאמין שיסמכו על רובוטים לטוס לבד, מההמראה ועד החיתה, בזמן הקרוב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully