וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה: גם אנשים שלא מאמינים באלוהים מתפללים בזמנים הקשים

24.1.2018 / 8:32

סקר שנערך בבריטניה העלה ממצאים מעניינים לגבי הרגלי התפילה של אנשים בימינו, נוכח הירידה החדה במספר האנשים שהולכים לכנסיה. אז האם בכלל יש קשר בין דת לבין תפילות? ממש לא בטוח

עריכה: אביב אירגז

בסרטון - הצעיר המצרי שמפיץ אתאיזם בעולם המוסלמי

נהוג לחשוב שתפילות, או כל צורה אחרת של פנייה לאלוהים, הן נחלתם של אנשים מאמינים, אך תוצאות סקר שהתפרסמו לאחרונה מגלות תמונה קצת שונה. על פי הסקר שנערך על ידי ארגון נוצרי בבריטניה, אחד מכל ארבעה אנשים חילוניים שאינם מאמינים באלוהים, נוהג להתפלל בזמנים קשים. אם זה עקב משבר או טרגדיה שחוו, נראה שאנשים מוצאים בכך נחמה. מעבר לזה, הסקר העלה ממצאים נוספים לגבי הרגלי התפילות בימינו.

מספר האנשים שנוהגים ללכת לכנסיה בבריטניה צנח מ-6.5 מיליון למעט יותר מ-3 מיליון בלבד בין 1980 ל-2015, אך זה לא מונע מאנשים להתפלל. על פי הסקר, למעלה ממחצית המבוגרים בבריטניה נוהגים להתפלל באופן קבוע, למרות שרק שליש מהם עושים זאת במקום הנועד לתפילות.

עוד בנושא

איבדה את עבודתה, בן זוגה ואלפי דולרים - בגלל התמכרות לקנדי קראש
אלה אתרי הנופש למי שאוהב להסתובב ערום במזג האוויר החורפי

אילוסטרציה. ShutterStock
אלוהים באמת שומע את התפילות? לא בטוח שזה משנה/ShutterStock

שליש מהמתפללים עושים זאת בתחילת היום שלהם או לפני שהם הולכים לישון, אם כי הסבירות שיבקשו תמיכה מאלוהים עולה בזמן פעילויות כמו בישול או אימון גופני. בנוסף, אחד מכל חמישה מתפללים עושה זאת בזמן עבודות הבית ו-15 אחוז מהם בזמן נסיעות. הנתון המפתיע הוא, שפחות מחצי מכל המתפללים בבריטניה באמת מאמינים שאלוהים שומע אותם.

ומה לגבי תוכן התפילות? באופן לא מפתיע, המשפחה היא הנושא המוזכר ביותר, על ידי יותר מ-70 אחוז מהאנשים. 42 אחוזים מודים לאלוהים, 40 אחוזים מבקשים החלמה ממחלה ו-40 אחוזים מהמתפללים מזכירים את חבריהם בתפילה.

מה איתכם? אתם נוהגים להתפלל? ספרו לנו על ההרגלים שלכם בתגובות.

  • עוד באותו נושא:
  • דת
  • אלוהים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully