וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: לפי הערכה מוצקה, שגרירות ארה"ב תעבור לי-ם בתוך שנה

17.1.2018 / 8:06

ראש הממשלה אמר את הדברים בעקבות הקיצוץ הדרמטי בתקציב האמריקני לאונר"א, וטען כי "קורים בארה"ב דברים שלא קרו מעולם". לדבריו, "טוב שמשהו מאתגר את הגוף שמנציח את הנרטיב הפלסטיני ומבטל את הציונות"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו העריך היום (רביעי) כי שגרירות ארצות הברית תעבור מתל אביב לירושלים בתוך שנה. בדברים שאמר בעקבות הודעת ארצות הברית על הקפאה של מחצית מהתקציב השנתי לאונר"א, טען כי "קורים בארצות הברית דברים שלא קרו מעולם. ההערכה שלי היא שהשגרירות תעבור הרבה יותר מהר ממה שאנחנו חושבים. בטווח של שנה - זו הערכה מוצקה שלי".

עוד אמר נתניהו לכתבים בפמלייתו בביקור בהודו, כי הוא מעריך את ההחלטה להקפיא מחצית מהתקציב לאונר"א. "אחרי 70 שנה, טוב שעושים משהו שמאתגר את הגוף הזה, שמנציח את הנרטיב הפלסטיני וביטול הציונות ושפעם ראשונה שמאתגרים את הדבר הזה", אמר. "טוב שהם מתקדמים".

בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 3 בינואר 2018. אוהד צויגנברג, ידיעות אחרונות, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג, ידיעות אחרונות

אתמול הודיעה מחלקת המדינה של ארצות הברית כי הוקפאו 65 מיליון דולר שהיו אמורים לעבור לסוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים במזרח התיכון, ויועברו רק 60 מיליון. המהלך מגיע לאחר איומיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ולפיהם יקצץ מתקציב הסוכנות אם הפלסטינים לא ישובו לשולחן המשא ומתן. בתגובה להודעה הזהירו באונר"א כי המהלך יפגע ביציבות האזורית וכי ימנע ממנה למלא את משימתה במזרח התיכון.

דוברת מחלקת המדינה נשאלה אמש אם המצרים והירדנים עודכנו, והשיבה: "שר החוץ עשה שורה של שיחות בעשרת הימים האחרונים בנושאים רבים. הוא דיבר עם הירדנים ועם אחרים באזור. ראיתי דיווחים שנבטל את כל המימון אבל בסופו של דבר חשבנו שלצעד כזה יהיו השלכות שליליות. לכן בתור התחלה קיצצנו 65 מיליון, ולגבי העתיד - זה יישקל".

לפי בכירים בממשל, הכסף שיעבור אמור לשמש לתכניות חיוניות כמו הפעלת בתי ספר ותכניות בריאות, ואילו יתר הכסף יושהה עד לבחינה מעמיקה של התנהלות אונר"א. "יש צורך לבחון בצורה מעמיקה את אונר"א, את האופן שבו היא פועלת וממומנת", אמרה דוברת מחלקת המדינה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
רצועת עזה, ינואר 2018. רויטרס
רצועת עזה, החודש/רויטרס

ארצות הברית התורמת הגדולה ביותר לארגון במשך עשרות שנים, כאשר בשנים האחרונות 30% מתקציב הארגון הגיעו ממנה. פקיד אמריקני אמר אמש כי "ארצות הברית לא צריכה לשאת בעלויות אלה בצורה לא פרופורציונליות. הגיע הזמן שמדינות אחרות, חלקן עשירות מאוד, יתנו את חלקן בקידום ביטחון ויציבות". לדברי הפקיד: "אנחנו נפנה לצדדים הנוגעים בדבר לגבי הצורך לבחון רפורמה בארגון ולדון שוב על חלוקת הנטל. הגיע הזמן לשינוי. ארצות הברית נותרת מחויבת לתת מענה לצרכים של הנזקקים, כפי שהוכח בהתחייבות להעביר את הכסף לבתי הספר ולמערכת הבריאות. ככל שישנם צרכים דחופים נוספים, אנחנו קוראים גם לאחרים לתת את חלקם, לא רק ל-50 המדינות שתרמו בעבר, אלא גם לאלה שטרם תרמו".

2546250

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בכנס כלכלי בהשתתפות מנהיגים מהעולם ובראשם ראש ממשלת הודו מודי, הודו, 16 בינואר 2018. אבי אוחיון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בכנס כלכלי בהשתתפות מנהיגים מהעולם ובראשם ראש ממשלת הודו מודי, הודו, 16 בינואר 2018/מערכת וואלה! NEWS, אבי אוחיון, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בכנס כלכלי בהשתתפות מנהיגים מהעולם ובראשם ראש ממשלת הודו מודי, הודו, 16 בינואר 2018. אבי אוחיון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בכנס כלכלי בהשתתפות מנהיגים מהעולם ובראשם ראש ממשלת הודו מודי, הודו, 16 בינואר 2018/מערכת וואלה! NEWS, אבי אוחיון, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מסיירים בטאג' מהאל 16 בינואר 2018. אבי אוחיון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מסיירים בטאג' מהאל 16 בינואר 2018/מערכת וואלה! NEWS, אבי אוחיון, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ביקורו בהודו 15 בינואר 2018. רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ביקורו בהודו 15 בינואר 2018/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully