וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי חוץ מ-20 מדינות הסכימו להגביר הלחץ על קוריאה הצפונית

בכינוס בקנדה אמר שר החוץ האמריקני כי העולם "לא יקבל גרעין בידי צפון קוריאה". לצד תמיכה בסנקציות, בדגש על אכיפה נגד הברחות ימיות, הביעו המשתתפים בכינוס תקווה כי השיחות בין סיאול ופיונגיאנג יביאו להקלת המתיחות בחצי האי

צילום: CNN

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון אמר הלילה (רביעי) בתום כינוס של שרי חוץ מ-20 מדינות בוונקובר שבקנדה כי "העולם לא יקבל את קוריאה הצפונית כמדינה בעלת נשק גרעיני". בהודעת הסיכום של הכינוס נמסר כי יש להגביר את הסנקציות כלפי המדינה המבודדת וכן לתמוך בשיחות הפיוס בין סיאול ופיונגיאנג אשר עשויות להקל במתיחות באזור. שתי המדינות החלו באחרונה במגעים לקראת המשחקים האולימפיים שייערכו בחודש הבא בקוריאה הדרומית וקיימו הלילה פגישה שלישית בשבועיים האחרונים בנושא.

טילרסון אמר עוד כי על מנת לקיים שיחות פירוז עם פיונגיאנג יש צורך כי זו תפסיק בפעולות מאיימות, כגון שיגורי טילים בליסטיים, לזמן ממושך. הוא הוסיף כי המשתתפים בכינוס הסכימו כי על סין ורוסיה ליישם את הסנקציות שהטיל האו"ם על קוריאה הצפונית במלואן. טילרסון ושרת החוץ של קנדה כריסטיה פרילנד קראו למדינות העולם לתמוך במהלכים לשיבוש הברחת סחורות דרך הים אל חופי המדינה המבודדת.

עוד בנושא:
מחול הטילים של קים: כך קונה צפון קוריאה זמן לחיזוק כוחה הגרעיני
"מתנה לשנה החדשה": נציגי צפון ודרום קוריאה נפגשו לראשונה זה שנתיים
מחוות שלום או טקטיקה צינית? שתי הקוריאות מתכוננות למשחקי החורף

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון לצד שרת החוץ של קנדה כריסטיה פרילנד בכינוס בנושא קוריאה הצפונית, ונקובר 16 בינואר 2018. רויטרס, רויטרס
טילרסון ופרילנד, הלילה/רויטרס, רויטרס

במסיבת עיתונאים בסיום הכינוס נשאל טילרסון באשר לסיכוי כי תפרוץ מלחמה בין ארצו לבין קוריאה הצפונית אך לא סיפק תשובה על ההכנות הצבאיות של הממשל. יחד עם זאת הזהיר כי על אזרחי ארצות הברית להסתכל בעין מפוכחת על המצב הנוכחי מול משטרו של קים ג'ונג און. לדבריו, ניסויי הטילים הבליסטיים שערכה פיונגיאנג בשנה החולפת הם איום עולמי. "אני חושב שעל מנת לגרום לקוריאה הצפונית לבחור בנתיב הנכון צריך להציג את השיחות כאופציה הטובה ביותר ולגרום להם להבין שהאופציה הצבאית אינה התוצאה העדיפה עבורם", הוסיף.

עוד באותו נושא

לקראת ניסוי נוסף? דיווח על חפירות נרחבות באתר הגרעין בצפון קוריאה

לכתבה המלאה

שרת החוץ של דרום קוריאה: מברכת על התמיכה הבינלאומית

שרת החוץ של קוריאה הדרומית קאנג קיונג-ווה הביעה אופטימיות בדבריה בכינוס ובירכה על התמיכה הבינלאומית בסנקציות על הצפון, שלדבריה הניבה פירות. "אני מאמינה בשילוב יד ביד בין סנקציות חריפות לצד לחץ מצד אחד והצגת עתיד אחר ובהיר יותר מצד שני", אמרה.

מנגד הזהיר שר החוץ של יפן טארו קונו כי קוראיה הצפונית "מנסה לתקוע טריז בין המדינות שהציגו עמדה קשוחה לבין אלו שנמנעו מכך", כשהוא רומז בדבריו לארצה של קאנג. דובר משרד החוץ של סין לו קאנג יצא בהצהרה נגד קיום הכינוס בנימוק שהוא אינו נושא תוקף חוקי ואינו מייצג משום שלדבריו, "הנציגים החשובים ביותר בחצי האי הקוריאני אינן משתתפים בו". קאנג, שהתייחס בהצהרה לקוריאה הצפונית עצמה, תקף את "מנטליות המלחמה הקרה" של ארצות הברית ואת קריאתה לבייג'ינג לעצור את אספקת הנפט למדינה המבודדת.

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון לצד שרת החוץ של קנדה כריסטיה פרילנד, שרת החוץ של קוריאה הדרומית קאנג קיונג-ווה ושר החוץ של יפן טארו קונו, בכינוס בנושא קוריאה הצפונית, ונקובר 16 בינואר 2018. רויטרס, רויטרס
תמיכה בינלאומית. קונו, פרילנד, טילרסון וקאנג/רויטרס, רויטרס
כינוס שרי חוץ בנושא קוריאה הצפונית בוונקובר קנדה, 16 בינואר 2018. רויטרס, רויטרס
המשתתפים בכינוס, הלילה/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully