וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופו של מורד: השוטר שגנב מסוק נהרג בלחימה בפאתי בירת ונצואלה

17.1.2018 / 3:50

משרד הפנים בקראקס אישר כי אוסקר פרז ושישה מתנגדי משטר נהרגו בחילופי אש עם שוטרים ואנשי צבא באזור הררי בקרבת הבירה. הנשיא מדורו הוקיע אותם כטרוריסטים ובאופוזיציה קראו לחקור: "הוצאה להורג בלתי חוקית"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משרד הפנים בוונצואלה הודיע הלילה (רביעי) כי בחילופי אש בין כוחות משטרה וצבא לבין מתנגדי משטר חמושים בהרים שבפאתי הבירה קראקס נהרגו שבעה בני אדם - בהם אוסקר פרז, טייס משטרה שגנב מסוק בחודש יוני האחרון כדי לתקוף מבני ממשל והפך למבוקש. שר הפנים נסטור רברול מסר הודעה לפיה פרז פתח באש ונורה בידי כוחות הביטחון וכי בתקרית נהרגו שני שוטרים ונפצעו שמונה נוספים. "הפעולות החבלניות של תא הטרור הזה מעידות על שאיפתם להפר את הסדר במדינה", הוסיף.

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו שיבח את פעילות כוחות הביטחון ואמר כי מתנגדיו מהימין תמכו בפרז. מדורו קרא ל"התארגנות האנטי מהפכנית שמושבה במיאמי והאוליגרכיה הקולומביאנית" לקחת בחשבון כי "כל קבוצה שיחמשו ויספקו לה מימון כדי לבצע פעולות טרור תפגוש בגורל דומה". מבקריו של מדורו אמרו כי מדובר בהוצאה להורג שלא כדין וקראו לחקור את התקרית. "קבוצת אזרחים שנכנעה לידי השלטונות נטבחה", אמרה חברת בית המחוקקים דלסה סולרזאנו, שאמרה כי הקונגרס יכנס ועדת חקירה בנושא.

לקריאה נוספת:
"הם השתגעו": ירי באישה הרה בתור לאוכל חושף את קריסת ונצואלה
ירי קטלני במפגינים ועינויים: דוח חריף של האו"ם על ונצואלה
נהג האוטובוס שהפך לדיקטטור ומוביל את ונצואלה אל התהום

קרב יריות בין כחות הביטחון לבין טייס המסוק הנמלט אוסקר פרז, בפאתי קראקס, ונצואלה, 15 בינואר 2018. רויטרס
אזור הקרבות שבו נהרג פרז, אתמול/רויטרס

שלשום פרסם פרז סדרת סרטונים בחשבון האינסטגרם שלו שבהם הוא נראה כשפרצופו מגואל בדם ומספר כי הוא ואנשיו מכותרים בידי אנשי כוחות הביטחון שאף ירו לעברם רקטות. "אנחנו פצועים, הם הורגים אותנו", הוא נראה זועק באחד הסרטונים כשברקע נשמעות יריות. "ונצואלה, אל תאבדי תקווה. עתה רק לכם יש את הכוח כדי שכולנו נהיה חופשיים", הוסיף בסרטון אחר ששיתף מוקדם יותר באותו יום, שבו אף פנה אישית לילדיו ואמר כי הוא מקווה לראותם שוב.

עוד באותו נושא

"הם הורגים אותנו": הסרטון הדרמטי של הטייס המורד בוונצואלה

לכתבה המלאה
נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, 16 בינואר 2018. רויטרס, רויטרס
הזהיר את מתנגדיו מגורל דומה לזה של פרז. מדורו/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully