וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל איזנקוט: "האיום האיראני הוא לא איום תיאורטי"

16.1.2018 / 23:43

בנאום בפני משפחות שכולות בכנס "יד לבנים", אמר הרמטכ"ל כי קיימים לאיראן "החזון והרצון להגיע ליכולת גרעינית למרות ההסכם" וכי ישנו "מאמץ להשפיע על ישראל דרך חיזבאללה, לבנון, חמאס וג'יהאד אסלאמי"

צילום: ארגון יד לבנים, עריכה: תום זואילי

הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר הערב (שלישי) בכנס של ארגון "יד לבנים" באילת כי "האיום האיראני הוא לא איום תיאורטי". לדבריו, קיימים "החזון והרצון להגיע ליכולת גרעינית, על אף ההסכם. כמו כן, המאמץ להשפיע על ישראל באמצעות חיזבאללה, לבנון, ארגון חמאס וג'יהאד אסלאמי ומאמצים גדולים להשפיע על ביטחון ישראל".

בדבריו, אמר הרמטכ"ל: "בכניסה לשנת 2018 אנו מביטים על חצי כוס ריקה. מזרח תיכון חסר יציבות, ואם לוקחים את סוריה רואים הרס וחורבן. 700 אלף הרוגים, שבעה מיליון פליטים ונזק כלכלי אדיר". לדבריו, "אנחנו עומדים בפני אתגר קבוע של נפיצות גדולה בחמש חזיתות: לבנון, סוריה, יו"ש, עזה וסיני. בשנים האחרונות התמודדנו עם טרור מסיני ואלפי מסתננים, ובשנת 2017 לא חדר מסתנן אחד".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט בראיון לוואלה! NEWS, 18 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
הרמטכ"ל איזנקוט/ראובן קסטרו

במסגרת הכנס, פוקדים אלפי הורים שכולים את בתי המלון באילת ומקיימים מפגשי העצמה, הרצאות וגם אירועי תרבות ופנאי למשפחות. בערב הגיע איזנקוט מלווה בנציגי אגף משפחות והנצחה וקצינות הנפגעים, על מנת לשאת דברים בפני ההורים השכולים.

"בכל שנה אנו מקיימים את הכנס והנופש השנתי. זה מחמם את הלב לראות הורים שכולים שעד לפני תקופה לא יצאו מהבית בגלל השכול והאבל, והיום כולם יחד מחזקים ומתחזקים", אמר אלי בן שם, יו"ר ארגון "יד לבנים". "אני נרגש כל שנה לראות את העוצמה האנושית הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully