וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין הרים ובין גבעות: הצצה לקו הרכבת המהיר בין ירושלים לת"א

16.1.2018 / 22:41

22 שקל לנסיעה, תוואי שמשתרע על 57 קילומטר בין המישור להר ומהירות של 160 קמ"ש שעשויה לשנות את חייהם של תושבי הערים הגדולות. הצפי של שר התחבורה בסוף התהליך - תדירות של שש רכבות בשעה

אתר רשמי

"מסילות המלך דוד", הכריז היום (שלישי) שר התחבורה ישראל כץ עם עלייתו לקטר החשמלי של קו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב בהשקת התוואי. ב-28 דקות צפויה הרכבת לחלוף בשדה התעופה בן גוריון, מודיעין ושער הגיא, מתל אביב לבירה, על פני 57 קילומטר ובמהירות של 160 קמ"ש, בתוואי משתנה בין מישור להר. "הקו המהיר ייקרא 'מסילות המלך דוד' על שמו של דוד המלך, שכבש את ירושלים והפך אותה לבירת ישראל", הכיר. בעתיד, יוארך הקו עד ל"תחנת טראמפ" ליד הכותל המערבי – מחווה לנשיא ארצות הברית שהכיר בירושלים כבירת ישראל לאחרונה.

גורמים במשרד התחבורה אמרו לוואלה! NEWS כי מחיר הנסיעה צפוי לעמוד על 22 שקלים, אולם בשלושת החודשים הראשונים הקו יהיה בתקופת הרצה והנסיעה תהיה חינמית. בשלב הראשון תפעיל הרכבת מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב, ותדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה לכל כיוון. בשלב השני, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת רכבת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל בשעות השיא לכל כיוון בהפרש של 20 דקות. בעתיד ניתן יהיה להגדיל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה בשעות השיא.

קטר רכבת מהיר בין ירושלים לתל אביב, 9 בינואר 2018. רכבת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
הקטר החשמלי/מערכת וואלה! NEWS, רכבת ישראל
ניסוי ברכבת המהירה מתל אביב לירושלים 16 בינואר 2018. ניב אהרונסון
השר כץ בנסיעת הניסוי/ניב אהרונסון

מאחר שהקו המהיר לא יעצור בתחנות בית שמש, טען שר התחבורה כי תגובש תוכנית לרכבת קלה בין בית שמש לירושלים. מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון, הוסיף כי עד לפתיחת הקו בערב פסח תהיה עבודה מאומצת, והדגיש כי לא תהיה התפשרות על נושא הבטיחות. לדברי כץ, "האצתי ברכבת ישראל לקצר כלל שניתן את לוחות הזמנים להשלמת הפרויקט, זאת תוך שמירה על בטיחות מירבית". לאחרונה פנה לשגריר ספרד בישראל, שיפעיל לחצים על חברות הספרדיות הפועלות בישראל ואמונות על חשמול המסילות, כדי שאכן בערב פסח הקו המהיר יפתח לציבור הרחב. בפועל, רק כשליש עבר חשמול מלא והוא מוכן לתנועה.

כחלק מההיערכות להפעלת הקו המהיר, החלו ברכבת ישראל בחודשים האחרונים להכשיר את צוותי התחנות העתידיים שכוללים עשרות עובדים ובעלי תפקידים. לאחרונה הסתיים קורס מנהלי משמרות במרכז ההדרכה של הרכבת, שכלל הפעלת מרכזי שליטה ובקרה בעומק האדמה, ניהול התחנה בשגרה ובחירום, ואפילו חילוץ נוסעים באירועים חריגים.

ניסוי ברכבת המהירה מתל אביב לירושלים 16 בינואר 2018. ניב אהרונסון
ניסוי ברכבת המהירה מתל אביב לירושלים 16 בינואר 2018/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully